HOMOFONY W JĘZYKU ANGIELSKIM. HOMOFONY TO WYRAZY DŹWIĘKOWO IDENTYCZNE, ALE ODMIENNE POD WZGLĘDEM PISOWNI, POCHODZENIA I ZNACZENIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
J. Kacperska D. Polewski J. Kacperska D. Polewski I al.
Makroskopowe parametry termodynamiczne: temperatura ciśnienie objętość.
Czas Present Simple.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
Present Simple vs. Present Continuous
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Present simple vs Present continuous
Mini Słownik popularnych zwrotów
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
CZAS GRAMATYCZNY PRZYSZŁY PROSTY
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
I am sorry, but I can’t go out with you
legend
POLISH FOR BEGINNERS.
 Prezentacja została wykonana przez dzieci z polskiej szkoły dla szkoły w Kozłowicach. w Kozłowicach. Polish School of Charlotte.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Present simple Czas teraźniejszy.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Common expressions in Polish "The Europe of Myth and Legend" Erasmus+
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
THE FUTURE. THE FUTURE WILL  spontaniczne decyzje podjęte w momencie mówienia  przewidywania odnośnie przyszłości oparte na naszych uczuciach, emocjach.
Much, many, a lot of, some,any
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
POLISH LANGUAGE COURSE Lesson 2: Asking and showing the way.
Wstęp do Fizyki Środowiska - Podstawy mechaniki płynów Problems 1 Lecture 1 1)In a vertical capillary filled with water air bubbles are rising Sketch the.
River Vistula!.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Visit Bytów. TEUTONIC CASTLE One of the four castles in Pomerania.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
there is/are: statements 1
Dżoana Kostanek Filip Kozłowski Szymon Błoch Dżastina Marczewska.
„My school – Moja szkoła” Authors: A. Krauze, L. Łompieś, K. Więciarz, J. Pałdyna, J. Rutkiewicz, K. Stefanowicz, E. Streich, K. Baran, P. Brodnicka, O.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Each week we will compare our weather Co tydzie ń mo ż emy porówna ć nasze pogodowych Cambourne K ę dzierzyn-Ko ź le.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Objects of cultural heritage in Gościeradów Słowniczek: Heritage- dziedzictwo, dziedzictwa.
Buy Apcalis Online Uk buy apcalis online apcalis manufacturers how to use apcalis apcalis zsele apcalis sx erfahrungen Besides all the good thing of this.
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
introduction to tenses in English
CZAS PRESENT CONTINUOUS
klasa II moduł 27 PEOPLE WHO HELP
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Wymiana uczniowska – Francja kwiecień i czerwiec 2018
Zespol Szkolno – Przedszkolny No. 2 in Rybnik – Poland 2007
Authors: ♥Jacek Nodzykowski ♥Zuzanna Gruszczyńska ♥Monika Gołębiewska
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

HOMOFONY W JĘZYKU ANGIELSKIM

HOMOFONY TO WYRAZY DŹWIĘKOWO IDENTYCZNE, ALE ODMIENNE POD WZGLĘDEM PISOWNI, POCHODZENIA I ZNACZENIA

PRZYKŁADY:

ARC ARK

BOY BUOY

BOARD BORED

BEE TO … OR NOT TO …

CLAUS CLAWS

IDOL IDLE

SUNDAE MONDAY TUESDAY WEDNESDAY THURSDAY FRIDAY SATURDAY ………….

PAUSE PAWS

NONE NUN

PATIENCE PATIENTS

MAIZE MAZE

SAUCE SOURCE

SPRAWDŹ, CZY UMIESZ, CZYLI KRÓTKI TEST

I. WYBIERZ WŁAŚCIWĄ ODPOWIEDŹ: 1. I popped into the shop to __________ some chewing gum. a. buy b. by c. bye 2. The penicillin was discovered __________ Alexander Fleming. a. buy b. by c. bye 3. __________, see you tomorrow. a. buy b. by c. bye

SPRAWDŹ: 1.a 2.b 3.c buy /bai/ — kupić by /bai/— tu: przez bye-bye /baibai/— pa, pa

II. WYBIERZ WŁAŚCIWĄ ODPOWIEDŹ: 1. This is __________ you. a. fore b. for c. four 2. He came to the __________ in sport first at the age of 14. a. fore b. for c. four 3. A cow has __________ legs. a. fore b. for c. four

SPRAWDŹ: 1.b 2.a 3.c for /f ɔ :(r)/ — dla come to the fore /f ɔ :(r)/ — znaleźć się na pierwszym planie four /f ɔ :(r)/ — cztery

III. WYBIERZ WŁAŚCIWĄ ODPOWIEDŹ: 1. Go straight ahead and when you see a tall building, turn __________. a. rite b.write c.right 2. During the __________ of Baptism are recited particular prayers. a. rite b.write c.right 3. I’d like to __________ a novel in the future. a. rite b.write c.right

SPRAWDŹ: 1.c 2.a 3.b right /ra ɪ t/ – w prawo rite /ra ɪ t/ – rytuał write /ra ɪ t/ – pisać

IV. WYBIERZ WŁAŚCIWĄ ODPOWIEDŹ: 1.To get to the town head straight down this __________. a.rowed b.road c.rode 2. At the countryside I often __________ a horse. a.rowed b.road c.rode 3. After several days of walking they found a boat and __________ down the river. a.rowed b.road c.rode

SPRAWDŹ: 1.b 2.c 3.a road /ro ʊ d/ – droga rode /ro ʊ d/ – ride: jeździć np. koniem rowed /ro ʊ d/ – row: wiosłować

V. WYBIERZ WŁAŚCIWĄ ODPOWIEDŹ: 1.There was 1 __________ and 60 nays. a. aye b. I c. eye 2.He lost his __________ during the war. a. aye b. I c. eye 3. __________ like learning. a. aye b. I c. eye

SPRAWDŹ: 1.a 2.c 3.b aye /a ɪ / – głos na tak eye /a ɪ / – oko I /a ɪ / – ja

DZIĘKUJĘ!

BIBLIOGRAFIA: /angielski/homophones.htm

OPRACOWANIE SZYMON DUDEK KLASA 2A