Analiza i interpretacja dzieła sztuki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

Autor pakietu : Nina Włodarczyk
Holandia.
WARSZTATY MALARSKIE. Pracownia do ćwiczeń malarskich –Eksponaty do martwej natury.
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
W jaki sposób użytkownik komunikuje się z komputerem?
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Lekcja dla I klasy gimnazjum
Derywacja wsteczna jako jeden ze sposobów tworzenia wyrazów pochodnych
Lekcja dla III klasy gimnazjum
Lekcja dla II klasy gimnazjum
KATEGORIE SŁOWOTWÓRCZE RZECZOWNIKÓW ODCZASOWNIKOWYCH
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Kategorie słowotwórcze rzeczowników odprzymiotnikowych
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Lekcja dla II klasy gimnazjum
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Moje zainteresowania Malarstwo.
Wazon z dwunastoma słonecznikami
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Happening, performance i teatr eksperymentalny
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Rysunki z efektami specjalnymi
Podział wyrazu na podstawę słowotwórczą i formant
LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM
Powtórzenie wiadomości o budowie i znaczeniu wyrazów
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
National Gallery of Art w Waszyngtonie
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO (III KLASA GIMNAZJUM, I KLASA LICEUM) 1 Vincent van Gogh.
„Rien“ Poortvliet - Sceny z dawnego życia wiejskiego.
BAROK.
Architektura i sztuka baroku
Szczęśliwego Nowego roku!!!
malarz postimpresjonistyczny
NEOLOGIZMY I ICH RODZAJE
Wędrowiec lub Syn marnotrawny
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Chemia w kolorach tęczy
Powrót syna marnotrawnego
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
MALARSTWO HOLENDERSKIE XVII WIEKU
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Stereogramy i iluzje optyczne
(Rembrandt Harmenszoon van Rijn ).  Rembrandt Harmenszoon van Rijn (ur. 15 lipca 1606 w Lejdzie, zm. 4 października 1669 w Amsterdamie) – holenderski.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
Magdalena Abakanowicz
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Projektu Erasmus + na lekcjach plastyki
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Vincent van Gogh ekspresjonista.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Analiza i interpretacja dzieła sztuki 1 Analiza i interpretacja dzieła sztuki Rembrandt Lekcja anatomii doktora Tulpa LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIÓW III klasy GIMNAZJUM ORAZ I KLASY LICEUM 1 1

W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: Drogi Uczniu 2 W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: Ćwiczenia rozwiązuj w pamięci lub w brudnopisie. Po każdej serii ćwiczeń przechodź do rozwiązywania zadań w karcie pracy. Każde polecenie czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

Twórca obrazu Rembrandt Harmenszoon van Rijn 3 Holenderski malarz, rysownik i grafik. Uważany powszechnie za jednego z największych artystów europejskich, najważniejszy malarz holenderskiego Złotego Wieku, okresu w którym kultura, nauka, gospodarka, potęga militarna i wpływy polityczne Holandii osiągnęły swoje apogeum. AUTOPORTRET, 1640 R. www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt88.html

www.abcgallery.com/R/rembrandt/rembrandt114.html 4 KILKA SŁÓW O OBRAZIE W 1632 roku Rembrandt namalował słynną „Lekcję anatomii doktora Tulpa” – pełen napięcia i dramatyzmu portret grupowy amsterdamskich lekarzy, z sekcjonowanymi zwłokami w centrum. Jest to obraz wyjątkowy, dzięki wysunięciu na pierwszy plan zwłok, dramatycznemu oświetleniu oraz specyficznej atmosferze. Ciekawy jest fakt, iż malarz świadomie zmienił realia sekcji zwłok i na swym obrazie rozpoczął ją od dysekcji ramienia.

MALARSTWO BAROKOWE TO 5 teatralność, ekspresja i emocja, gra świateł, silne efekty światłocieniowe, kompozycja otwarta, kompozycja przekątniowa, czyli układ diagonalny, dynamizm, żywioł, ruch, dysharmonia, asymetria, intensywne barwy, kontrast.

Lekcja anatomii doktora Tulpa 6

SILNE EFEKTY ŚWIATŁOCIENIOWE 7 Które fragmenty obrazu są oświetlone? Które giną w cieniu? Dlaczego? Uzasadnij swoją wypowiedź. W poprawnej odpowiedzi pomoże Ci negatyw obrazu.

TEATRALNOŚĆ 8 Uzasadnij tezę, że mino dużego realizmu w obrazie widać elementy teatralności.

DYSHARMONIA 8 Przeprowadź linie, które potwierdzają świadomie wprowadzoną dysharmonię. Czemu ona służy? Kliknij i porównaj.

PALETA BARW 10 Rembrand użył w obrazie ograniczoną liczbę braw. Mają one jednak różny stopień intensywności. Jakie to barwy?

Realizm psychologiczny 11 1 2 3 4 5 6 Co wyrażają twarze lekarzy? Nazwij emocje.

CZASY REMBRANDTA 12 Jakie informacje o epoce Rembrandta przekazuje obraz? Kilka wskazówek znajdziesz na prezentowanych fragmentach obrazu.

PRZEJRZYJ ZADANIA W KARCIE PRACY. 13 PRZEJRZYJ ZADANIA W KARCIE PRACY. Uzupełnioną kartę oddaj nauczycielowi języka polskiego. To już koniec. Do spotkania na innej lekcji przed monitorem komputera.