Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

SOLE W ŻYCIU CODZIENNYM
Projekt ,,Smacznie, ale czy na pewno zdrowo- czyli ile wiesz o tym co jesz?”
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Doświadczenie z wodą i atramentem
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
  OK konspekt z chemii.
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Działdowie
Sprawozdanie z doświadczenia
SZKOŁA WYWOŁYWANIE ZDJĘĆ
WYODRĘBNIANIE DNA KIWI I BANANA
Doświadczenia chemiczne
Doświadczenie: Wpływ kreta , sody oczyszczonej , octu , wody i soli kuchennej na proces utleniania żelaza Żelazo jest bardzo rozpowszechnionym pierwiastkiem.
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Wycieczka w chemię żywności
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Otacza nas woda i powietrze
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Różnobarwny świat chemii
Mini Tornado w butelce.
Doświadczenia Chemiczne
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
Reakcje w roztworach wodnych – indykatory kwasowo-zasadowe, Reakcje zobojętniania, Reakcje strącania osadów soli.
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Repetytorium z chemii.
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
 Prezentacja przygotowana w ramach projektu edukacyjnego przez uczniów Gimnazjum w Rymaniu.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
CHEMIA ORGANICZNA I JEJ ZNACZENIE W UKŁADACH BIOLOGICZNYCH
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
TROCHĘ MAGII I TAJEMNICZOŚCI
SCONES Pyszna przekąska gotowa w maksimum 30 minut.
Potęga Eksperymentu.
Projekt biologiczno-chemiczny
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Poznajemy wodorotlenki na przykładzie Wodorotlenku Sodu
Szkola im. Wł. Syrokomli. Klasa 9c Rajmonda Maleckiego 2015 r.
Ile dwutlenku węgla jest w C-C?. Dnia 19 marca 2015 r. wykonaliśmy doświadczenie, które pozwoliło nam określić, ile dwutlenku węgla znajduje się w c–
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
Kółko biologiczne Izolacja DNA z cebuli.
CHEMIA OD KUCHNI.
Alkohole.
Substancje i ich przemiany
Gleba Gleba – najbardziej zewnętrzna powłoka litosfery składająca się z luźnych cząsteczek mineralnych i organicznych, powietrza i wody. Cechą charakterystyczną.
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Litowce – potas i pozostałe litowce -Występowanie i otrzymywanie potasu -Właściwości fizyczne i chemiczne potasu -Ważniejsze związki potasu -Występowanie.
Białka i ich znaczenie biologiczne.. REAKCJA BIURETOWA Charakterystyczna reakcja chemiczna pozwalająca na wykrywanie wiązań peptydowych w rozmaitych związkach.
Do 250 cm 3 15% roztworu soli kuchennej (chlorek sodu, NaCl) dodano 200 g 15% roztworu chlorku potasu, KCl (substytut soli kuchennej w diecie bezsodowej).
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt Gimnazjalny – ,,Chemia bawi i uczy”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Szlachetne, cieplarniane, rozweselające… po prostu gazy
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Zapis prezentacji:

Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było badać go… Dociekać.

Klubowicze w roku szkolnym 2012/13

Chemia - to świat Woda, powietrze, kamień Ja i Ty Czerwień krwi Twardość kości słone łzy…

Eksperyment „Ogień bez zapałek” -sprzęt: parownica, okulary ochronne , rękawice -odczynniki: gliceryna, nadmanganian potasu -sposób postępowania: Utarty nadmanganian potasu wsypujemy do parownicy i wkraplamy ok. 2 ml gliceryny.

Jak tu wyczarować ogień bez użycia zapałek?

Eksperyment ,,Słoniowa pasta albo piana gaśnicza” -sprzęt: cylinder -odczynniki: płyn do naczyń, nadtlenek wodoru 30%, nadmanganian potasu, barwnik -sposób postępowania: Do cylindra wlewamy płyn do naczyń, wsypujemy barwnik, wlewamy roztwór nadmanganianu potasu i 30% nadtlenek wodoru.

Ugasić ogień też umiemy…

Eksperyment ,,Balonik z dwutlenkiem węgla” -sprzęt: butelka, balonik -odczynniki: soda oczyszczona, ocet -sposób postępowania: Nasypujemy sody do balonika i wlewamy ocet do butelki. Umieszczamy balonik na wylocie butelki, a następnie unosimy balonik tak, aby soda znalazła się w butelce. Po napełnieniu balonika dwutlenkiem węgla związujemy go nitką.

A teraz czas na balonik z dwutlenkiem węgla.

Eksperyment „Sztuczne ognie’’ Sprzęt: łyżeczka do spalań lub szczypce metalowe, palnik spirytusowy, okulary Odczynniki: magnez Sposób postępowania: Na łyżeczkę do spalań nakładamy trochę magnezu i zapalamy go w płomieniu palnika.

Eksperyment ,,Kryształowy kameleon” -sprzęt: 2 kolby płaskodenne, łyżeczka plastikowa -odczynniki: woda, nadmanganian potasu, glukoza, wodorotlenek sodu - sposób postępowania: W pierwszej kolbie sporządzamy roztwór wodorotlenku sodu, dodajemy glukozy, mieszamy. W drugiej kolbie sporządzamy roztwór nadmanganianu potasu. Zawartość drugiej kolby stopniowo przelewamy do pierwszej i mieszamy.

Eksperyment ,,Niebieska kolba’’ -sprzęt: kolba -odczynniki: błękit metylenowy, glukoza, woda, wodorotlenek sodu -sposób postępowania: Do kolby wsypujemy wodorotlenek sodu, wlewamy wodę i mieszamy energicznie. Do roztworu wsypujemy glukozę i wkraplamy kilka kropel błękitu metylenowego.

Eksperyment „SYCZĄCY METAL” Sprzęt: krystalizator Odczynniki: woda, sód, fenoloftaleina Sposób postępowania: Do krystalizatora nalewamy wody i wrzucamy kawałek sodu, następnie wlewamy kroplę fenoloftaleiny.

Eksperyment ,,Doświadczenie z karbidem’’ -sprzęt: krystalizator, łuczywo -odczynniki: karbid, uniwersalny papierek wskaźnikowy, woda -sposób postępowania: Do krystalizatora nalewamy wody i wrzucamy karbid. Zbliżamy płonące łuczywo do powstających pęcherzyków gazu, a następnie wkładamy uniwersalny papierek wskaźnikowy.

Eksperyment „Tlen to życie” Sprzęt: woda, probówka, łuczywo Odczynniki: ziemniak, woda utleniona Sposób postępowania: Do probówki wlewamy wodę utlenioną i wrzucamy kawałek ziemniaka. Zbliżamy żarzące się łuczywo.

Eksperyment „Pranie brudnych pieniędzy” -sprzęt: krystalizator , palnik spirytusowy, szczypce metalowe, - odczynniki: woda, sól kuchenna, atrament -sposób postępowania: Do krystalizatora nalewamy wody i denaturatu, dodajemy szczyptę soli; mieszamy, następnie zanurzamy banknot w roztworze, wyjmujemy go i suszymy w płomieniu palnika trzymając w szczypcach.