Wstępna charakterystyka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

Sztuka Impresjonizm Postimpresjonizm Neoimpresjonizm Symbolizm Secesja
DOWODY TWIERDZENIA PITAGORASA.
ATOM WODORU, JONY WODOROPODOBNE; PEŁNY OPIS
MŁODEJ POLSKI (twórcy europejscy)
Jak zachować porządek w klasie?
MANDALA.
Różne wyobrażenia szatana
Taniec… Marta Kowalska kl.2c r..
IMPRESJONIZM W SZTUCE I LITERATURZE
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
Impresjonizm Jako kierunek w szeroko rozumianej sztuce impresjonizm zaistniał w ostatnim dwudziestoleciu XIX wieku i na początku wieku XX. Zainicjowany.
Impresjonizm.
Zainspirowani barokiem
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
Opracowała Kinga Ciejak
POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.
Zasoby internetowe Oxford University Press Poniższa prezentacja krótko opisuje Oxford Art Online Mówi o tym, czym jest Oxford Art Online w czym Oxford.
Święto Szkoły 2013.
„Trudna sztuka Marcela Duchampa”
Impresjonizm.
Sam na sam z dziełem sztuki…
Poradnik-jak uniknąć kłopotów
Gimnazjum nr 1 im. Kazimierza Wielkiego
Futuryzm.
Krakowiak.
Tańce irlandzkie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
Ewolucja roli tekstu i obrazu
zabytki muzyki polskiej
- izmy na przełomie wieków
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Polonez jest tańcem pochodzenia ludowego. Pierwsze znaki o tańcu w rodzaju poloneza pochodzą z II połowy XVI i początków XVII w., głównie z relacji cudzoziemców.
Surrealizm Joanna Jakacka.
Złote myśli Piotra Renera.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Claude Monet Impresja. Wschód słońca
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Moje pasje Przerysowywanie figurek manga, szkicowanie, rysowanie i wszystko wiązane z plastyką lub sztuką plastyczną.
Bosch Co zobaczył w piekle?.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
- czyli czego nie wolno uczniowi. Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 93 w Warszawie.
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
TEATR Zuzanna Stasiak Klasa 5B.
E. Delacroix Ważne dzieła.
Przewrót w malarstwie europejskim
Fotografia jako nowe medium w sztuce
Migoczące płótna- impresjonizm
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
Francisco Goya y Lucientes
Zagadka Numer 2 :) Czesio postanowił ugotować ryż. Na opakowaniu przeczytał, że czas gotowania wynosi dokładnie 16 minut. Czesio ma dwie klepsydry - małą.
Dźwiękoludki Junior Music Course. Kraje, w których działają Szkoły Muzyczne YAMAHA.
Jackson Pollock.
POLSKI TANIEC NARODOWY
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
MOTYW ZWIERZĄT W LITERATURZE, FILMIE i MALARSTWIE.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Stanisław Wyspiański. Ur. 15 stycznia 1869 w Krakowie – polski dramaturg, poeta, malarz, grafik, architekt, projektant mebli. Jako pisarz związany z dramatem.
SYMBOLIKA IGRZYSK OLIMPIJSKICH
Idealizm. Cz.1. W poszukiwaniu ponadczasowego piękna /starożytni Grecy, Bernini, Canova/
Impresjonizm.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Kocham kwiaty.
Zapis prezentacji:

Wstępna charakterystyka Impresjonizm Wstępna charakterystyka

Impresjonizm „Rozbicie przedmiotu nie oznacza zatem zatracenia jego charakteru, ale znalezienie dla tego przedmiotu nowych określeń: szczegół uprawdopodobniający całość zamiast prawdopodobnej całości, aluzja do formy zamiast jednoznacznej formy, w sumie zaś autonomiczna malarska realność pozostająca w w bardzo luźnych związkach z realnością przedmiotu”. (J. Guze)

Impresjoniści W latach 60. XIX w. pojawili się dwaj malarze szkoły francuskiej. Byli częścią pokolenia, które w latach młodzieńczych utożsamiało się z twórczością Flauberta i Baudelaire’a. Edouard Manet (1832–1883) Degas (1834–1917)

E. Manet „Olimpia”, r. 1863

E. Manet „Olimpia”, r. 1863 Na obrazie znajduje się naga kobieta. W jej stóp widać czarnego kota. Obok niej stoi Murzynka. W ręku trzyma wielki bukiet. Jak zauważa M. W. Ałpatow: „ Zdumiewało, że wulgarna kobieta zdawała się spoczywać na szerokim łożu, jak na ołtarzu; cały ten nieobyczajny motyw został przez artystę przekształcony w pełnią harmonię barw. Były to trujące kwiaty sztuki, podobnie jak ‘Kwiaty zła’ Baudelaire’a”.

Degas, „Lekcja tańca”, r. 1874

Degas, „Lekcja tańca”, r. 1874 W twórczości Degasa dużą rolę odgrywa balet. „Lekcja tańca” Na środku znajduje się nauczyciel z batuta w ręku. Dalej – baletnica, z boku – fortepian, a przed nim pozostałe tancerki, które czekają w kolejce. „(...) postać w czerni uosabia zasadę dyscypliny, a trzepoczące białe plamy są ucieleśnieniem rytmu, ruchu i swobody”. W. Ałpatow