DEBATA pt. Jakich miejsc rozrywki potrzebuje młodzież w Pile? r. godz. 8:00
Badanie nr 3 w ramach projektu XXI- sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży w Warszawie „ZAPLANUJ OKOLICĘ” Zadaniem zespołu było stworzenie mapy, która miała pokazywać szanse, problemy i możliwości w centrum Piły.
Wnioski z konsultacji społecznych przeprowadzonych w dniu 14 marca 2015 roku
Jakich miejsc rozrywki potrzebuje młodzież w Pile?
1. Gdzie najczęściej udajecie się Państwo na spacery?
Wnioski z pytania nr 1 Zapytani przechodnie najczęściej udają się na spacery do parku miejskiego. Uzasadnili to m.in. tym, że lubią spacerować blisko zieleni, przyrody. Napominali również o parku na wyspie, który został odnowiony zaledwie kilka miesięcy temu. Częstym miejscem spacerów okazały się także ich osiedla.
2. Co zmieniliby Państwo w Pile i dlaczego?
Wnioski z pytania nr 2 Osoby, które zostały zapytane w większości odpowiadały, że młodzież potrzebuje nowych boisk. Często na osiedlach możemy znaleźć stare, betonowe boiska do gry w koszykówkę, które są w złym stanie. Przykładem złego stanu może być popękany beton bądź zerwana siatka od kosza.
3. Czy w Pile są miejsca, w których można przyjemnie spędzić czas? Jeżeli tak, to jakie?
Wnioski z pytania nr 3 Miejscem dla umilenia wolnego czasu w Pile są np. siłownie na powietrzu. Młodzież może się wykazać, a przy okazji poćwiczyć. Jest to dobra alternatywa dla siłowni zamkniętych.
4. Jakich atrakcji według Państwa brakuje w Pile?
Wniosek z pytania nr 4 Młodzież potrzebuje miejsc dydaktycznych tj. multibiblioteki. W XXI w. młodym ludziom bliskie są kwestie związane z technologiami informatycznymi, więc to jest dobra opcja dla osób ze szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum, a nawet dla studentów. Nauka wtedy może stać się czymś przyjemnym, a młodzież stałaby się pilniejsza.
5. Dlaczego młodzi ludzie unikają spacerów po zmroku w Pile?
Wniosek z pytania nr 5 Większość młodzieży unika spacerów w godzinach wieczornych, gdyż po całym dniu spędzonym w szkole są zmęczeni, uczą się, oglądają telewizję, bądź grają w gry.
DOKUMENTACJA BADANIA
Wykonały: Weronika Pieczora i Agnieszka Narożyńska z klasy IIB. DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ!