Prezentacja dla klasy II liceum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Advertisements

Temat: Funkcja wykładnicza
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
WŁASNOŚCI FUNKCJI LINIOWEJ
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Właściwości średniej arytmetycznej
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
WŁASNOŚCI FUNKCJI LINIOWEJ
Średnie i miary zmienności
Opracowała: Joanna Wasiak
Testy nieparametryczne
Konstrukcja, estymacja parametrów
dr Dariusz Chojecki, Instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych US
Funkcja y = a(x - p)2 + q i jej własności
Testy nieparametryczne
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
Wewnątrzszkolny system oceniania
dla klas gimnazjalnych
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur. Temat: Pole trójkąta.
Liczby charakterystyczne dla danych statystycznych
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Statystyka ©M.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
WYKRES I WŁASNOŚCI FUNKCJI KWADRATOWEJ W POSTACI KANONICZNEJ
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Projekt z Matematyki Wykresy.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Pole czworokąta a funkcja liniowa.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy II gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Wielokąty i okręgi Temat: Styczna do okręgu.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum
„Ile lat ma Guś”.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Statystyczna analiza danych
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcja liniowa Temat: Graficzne rozwiązywanie nierówności.
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
ze statystyki opisowej
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Dane statystyczne -odczytywanie informacji z diagramów.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

Prezentacja dla klasy II liceum Przedmiot: matematyka Dział: Statystyka Temat: „Pudełka z wąsami” – rysowanie diagramów do zestawów danych (poziom rozszerzony)

Przykład 1. Tabela przedstawia wyniki pomiaru wzrostu w pewnej klasie. Na podstawie podanej tabeli narysuj diagramy pudełkowe danych dotyczących dziewcząt, chłopców, a następnie całej grupy. Podaj medianę, kwartyl dolny i górny w każdym przypadku. wzrost 164 166 167 168 Ilość dziewcząt 8 3 1 chłopców 5 7

Wypiszmy wszystkie dane w kolejności rosnącej dla całej klasy 164, 164, 164, 164, 164, 164, 164, 164, 164, 164, 164,166, 166, 166, 166, 166, 166, 166, 166,167, 167, 167, 167, 167, 167,168, 168, 168, 168, 168, 168, 168, 168

Wykres pudełkowy dla danych całej klasy

Wykresy danych dziewcząt (a) oraz chłopców (b)

Ważne! Mediany poszczególnych części nazywamy odpowiednio kwartylem dolnym i górnym. Rozstęp danych to różnica między największą a najmniejszą z danych. Rozstęp międzykwartylowy to różnica między górnym i dolnym kwartylem. Mediana, kwartyl dolny i górny dzielą uporządkowany zestaw danych na cztery równoliczne części, co można przedstawić na diagramie zwanym „pudełkiem z wąsami”.

Zadanie Narysuj diagramy pudełkowe do podanych zestawów danych, oblicz średnią arytmetyczną wyników każdej klasy, podaj medianę, dominantę, kwartyl dolny i górny dla każdej klasy. Zapisz wnioski z obserwacji wykresów. Wyniki sprawdzianu klasy II a: Wyniki sprawdzianu klasy II b Niedostateczny – 3 Niedostateczny – 2 Dopuszczający – 2 Dopuszczający – 3 Dostateczny – 5 Dostateczny – 6 Dobry – 6 Dobry – 4 Bardzo dobry – 4 Bardzo dobry – 6 Celujący – 2 Celujący – 1

Klasa II a Klasa II b

Na podstawie wykresu odczytujemy: Odpowiedź: Klasa II a Na podstawie wykresu odczytujemy: medianę = 4 kwartyl dolny = 3 kwartyl górny = 5 Klasa II b W tym przypadku: mediana = 3,5 kwartyl dolny = 3 kwartyl górny = 5

Opracowanie: Janina Morska Giżycko 2006 www.scholaris.pl