ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Nowa Instrukcja Kancelaryjna - projektowane zmiany prawne
Doręczenia elektroniczne Automatyczne systemy orzekania
Dział Zasobów Archiwalnych
SYSTEM KANCELARYJNY.
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
T: System Kancelaryjny.
System kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
E-Administracja- zagadnienia podstawowe
SYSTEMY KANCELARYJNE.
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Wdrażanie EZD z punktu widzenia wymogów rozporządzenia w sprawie Instrukcji kancelaryjnej przygotował Kazimierz Schmidt, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych,
Wsparcie jst w zakresie budowy elektronicznej administracji.
Praktyczne aspekty zarządzania dokumentacją elektroniczną w nowoczesnym urzędzie. Na podstawie doświadczeń Małopolskiego Urzędu.
Spotkanie informacyjne
Wpływ rozporządzenia eIDAS na prawo europejskie i krajowe prof. n
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Okres realizacji projektu: –
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
Pełnomocnik Wojewody Podlaskiego
ezd w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
EZD Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Pełnomocnik Wojewody Podlaskiego ds. informatyzacji
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Internetowy urząd Marcin Skonieczka Wójt Gminy Płużnica Gmina Płużnica
Rodzaje dokumentów biurowych
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Planowane wydatki inwestycyjne w zakresie informatyki na 2016 rok: 1
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
NAJWAŻNIEJSZE AKTY PRAWNE WYKONAWCZE DO USTAWY Z 29 SIERPNIA 1997 ROKU O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Informacje o produktach i wdrożeniach System EZD TiMSI eBiuro.
Stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Targu PROWADZĄCA SZKOLENIE Danuta Zając.
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ Magdalena Sawicka

Etapy wdrożenia EZD Niżej rekomendowane ETAPY wdrożenia systemu EZD, jako podstawowego systemu kancelaryjnego, sposobu elektronicznego dokumentowania załatwiania i rozstrzygania spraw redukuje, a docelowo eliminuje prowadzenie papierowych teczek aktowych w podmiocie. Akta spraw kompletowane są w postaci elektronicznej (naturalne dokumenty elektroniczne, odwzorowania cyfrowe), a ewentualnie występujące w sprawie prowadzonej elektronicznie dokumenty w postaci papierowej są przechowywane w składzie chronologicznym. W przypadku Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska możliwość dokumentowania spraw w postaci elektronicznej musi zostać wprowadzona przepisami tj. instrukcją kancelaryjną, która powinna zostać zatwierdzona przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.

Testowe wdrożenie systemu EZD Etapy wdrożenia EZD I etap Testowe wdrożenie systemu EZD szkolenia pracowników angażowanie pracowników do testowania funkcji systemu, tworzenie procedur wewnętrznych

Etapy wdrożenia EZD II etap Produkcyjne uruchomienie systemu EZD jako narzędzia wspierającego system tradycyjny § 39. 2.IK Dopuszcza się wykorzystanie narzędzi informatycznych w celu: prowadzenia rejestrów przesyłek wpływających i wychodzących oraz spisów spraw; prowadzenia innych, niż określone w pkt 1, rejestrów i ewidencji; udostępniania i rozpowszechniania pism wewnątrz podmiotu; przesyłania przesyłek; dokonania dekretacji, pod warunkiem przeniesienia jej następnie w formie dekretacji zastępczej na dokument w postaci nieelektronicznej. Obsługa przesyłek – rejestracja przesyłek wpływających i wychodzących, generowanie pocztowych książek nadawczych; wykonywanie w systemie EZD pomocniczych czynności kancelaryjnych dla spraw prowadzonych papierowo: dekretacja, rejestracja spraw, przygotowanie projektów dokumentów, generowanie metryki sprawy, generowanie korespondencji wychodzącej. Etap ten pozwala pracownikom na wykorzystywanie systemu jako narzędzia wspierającego do prowadzenia prawdziwych spraw urzędowych, a także na wybór spraw, które zgodnie z IK będą mogły być w kolejnym etapie prowadzone wyłącznie elektronicznie. PROJEKT ZARZĄDZENIA

Etapy wdrożenia EZD III etap       Rozpoczęcie dokumentowania spraw elektronicznie i uruchomienie składu chronologicznego Przed podjęciem decyzji o przejściu do etapu III koniecznym jest przeprowadzenie inwentaryzacji spraw pod kątem możliwości ich dokumentowania w postaci elektronicznej (przepisy prawne, rodzaj występujących dokumentów itp.) i wprowadzenie przepisów nowej „elektronicznej” IK. Zachęcamy by wyjątki prowadzone w postaci papierowej były odwzorowywane równolegle w EZD, dzięki temu w systemie mamy dostęp do wszystkich spraw, możemy generować różnego rodzaju informacje, statystyki, sprawdzać terminowość załatwianych spraw, a przede wszystkim pracownicy dzięki temu bardzo szybko decydują się na dokumentowanie spraw wyłącznie elektronicznie. PROJEKT ZARZĄDZENIA

Etapy wdrożenia EZD IV etap   Minimalizacja spraw prowadzonych w sposób tradycyjny, tj. w papierowych teczkach aktowych (które dodatkowo, pomocniczo są także odwzorowywane w systemie EZD) W etapie IV system EZD staje się podstawowym sposobem dokumentowania przebiegu i załatwiania spraw w podmiocie. W przypadku Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego redukcja wyjątków dokonywana jest co kwartał. PROJEKT ZARZĄDZENIA

tradycyjnie w papierowych teczkach aktowych z Dokument w postaci papierowej jest przechowywany w składzie chronologicznym Kompletowanie akt sprawy w teczce aktowy - postać papierowa Sprawy prowadzone tradycyjnie w papierowych teczkach aktowych z wykorzystaniem EZD jako narzędzia pomocniczego Po 2 latach SCP Sprawy prowadzone elektronicznie EZD SCN Archiwum Zakładowe SCW 1. Rejestracja RPW 2. Rozdzielenie 1. Rejestracja RPW, metadane 3. Dekretacja SCP przesyłki w pełni odwzorowane 2. Rozdzielenie 4. Rejestracja sprawy (sprawdzenie spisów spraw) 5. Przygotowanie projektów pism (z ewentualną akceptacją) 3. Dekretacja SCN Przesyłki nie w pełni odwzorowane 6. Akceptacje e-dokumentów przy wysyłce przez ePuap 4. Rejestracja sprawy SCW Elementy akt Sprawy wytworzonych wewnątrz 7. Korespondencja wewnętrzna 5. Kompletowanie akt w sprawie (notatki, Opinie, pisma, decyzje itp.) 8. E-korespondencja/korespondencja 9. Możliwość prowadzenia metryki sprawy 6. Akceptacje 7. Korespondencja wewnętrzna Wyjątki rejestrowane w RPW i kończone z opcją „Sprawa prowadzona poza EZD” 8. E-korespondencja/korespondencja - sprawy objęte przepisami przejściowymi 9. Metryka sprawy dokumentowanie w teczkach aktowych z ewentualnym wykorzystaniem systemów dziedzinowych Wyjątki prowadzone w innych systemach dziedzinowych np. Paszporty, wnioski cudzoziemców Nie podlegają wprowadzeniu do EZD Dokumentacja podlegająca rejestracji w RPW

Etapy wdrożenia EZD Podsumowując, zachęcamy do wdrażania systemu EZD małymi krokami w następujących etapach: Wskazanie jako podstawowego systemu tradycyjnego, ze wskazaniem systemu EZD jako pomocniczego do następujących czynności: prowadzenia rejestrów przesyłek wpływających i wychodzących oraz spisów spraw; prowadzenia innych rejestrów i ewidencji; udostępniania i rozpowszechniania pism wewnątrz podmiotu; przesyłania przesyłek; dokonania dekretacji. II Wprowadzenie wyjątków elektronicznych - czyli klas w oparciu, o które będą prowadzone sprawy wyłącznie elektronicznie. III Wskazanie systemu EZD jako podstawowego systemu dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw w podmiocie i „papierowych” wyjątków (np. akta osobowe).

Prace przygotowawcze do wdrożenia systemu EZD w terenowej administracji rządowej

Prace przygotowawcze do wdrożenia systemu EZD Przygotowanie szczegółowych przepisów wewnętrznych Zarządzenie do etapu II (Produkcyjne uruchomienie systemu EZD jako narzędzia wspierającego system tradycyjny) Zarządzenie do etapu III (Rozpoczęcie dokumentowania spraw elektronicznie i uruchomienie składu chronologicznego) Zarządzenie do etapu IV (Minimalizacja spraw prowadzonych w sposób tradycyjny tj. w papierowych teczkach aktowych / EZD systemem podstawowym)

O czym należy pamiętać Przed produkcyjnym uruchomieniem EZD należy zgłosić zbiór danych osobowych systemu EZD do GIODO Wydać pracownikom upoważnienia do przetwarzania danych osobowych Wydać wewnętrzne zarządzenia regulujące zasady w zakresie czynności kancelaryjnych Opracować wewnętrzne procedury, uszczegóławiające zasady kancelaryjne

Prace przygotowawcze do wdrożenia systemu EZD Przygotowanie procedur wewnętrznych uszczegóławiających proces zarządzania dokumentacją w podmiocie z uwzględnieniem m.in.:   Procesów „obiegu dokumentacji” (w postaci papierowej i elektronicznej) Zasad funkcjonowania punktów kancelaryjnych Zasad funkcjonowania i obsługi składu chronologicznego Postępowania w trakcie awarii (systemu, serwerów, prądu itp.) Zasada dzielenia dokumentów na dot. spraw papierowych i elektronicznych Zasady obiegu korespondencji wewnętrznej

i zapraszam do współpracy! Dziękuję za uwagę i zapraszam do współpracy! Magdalena Sawicka