Case #2 Marcin Pietkiewicz Witam, trendu strategia zaproponowana przeze mnie dla marki Skittles opierałaby się na wywołaniu pewnego trendu (różnymi, zaprezentowanymi przeze mnie sposobami) w związku z Państwa produktem. Jak wiemy, produkty modne sprzedają się zdecydowanie lepiej, dlatego też całość miałaby za zadanie wpłynąć aby u grupy docelowej produkt kojarzył się z czymś fajnym, i pozytywnie odbieranym w środowisku. Postaram się przytoczyć Państwu kilka pomysłów które pobudzą grupę docelową, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży produktów. Prezentowana przeze mnie strategia będzie miała działanie długofalowe.
Ekipa Skittles-ów Pierwszym sposobem aby wpłynąć na trend będą zdecydowanie darmowe próbki. Całość opierałaby się na rozdawaniu darmowych, małych próbek dla uczniów i studentów na kampusach i miasteczkach szkolnych oraz wszelkich imprezach gdzie znajduje się duża rzesza potencjalnych konsumentów. Przykładem mogą być imprezy organizowane dla osób w wieku docelowym (15-25lat), gdzie liczba uczestników wynosi ok. 100ośob, przyjeżdża „Ekipa Skittles-ów” i wręcza wszystkim owe produkty, jakieś gadżety, koszulki itd. Całość można uwiecznić na zdjęciach które potem trafiają na portale społecznościowe, a wiadomość o całej akcji rozejdzie się dalej i kolejne osoby będą zgłaszały chęć zaproszenia „Ekipa Skittles-ów” na swoją imprezę, co bez wątpienia urozmaici każdą zabawę. Źródło:
sprzedaży na wagędozowników Kolejna propozycja która dotyczy Państwa produktu opierałaby się na wprowadzeniu również nowej formy sprzedaży, mianowicie sprzedaży na wagę. Dobrym rozwiązaniem by było zastosowanie dozowników ze Skittels-ami posortowanymi kolorystycznie, co wyglądałoby imponująco w oczach konsumenta. Przyczyniłoby się to zdecydowanie na sprzedaży gdyż klient może zakupić, wybrany smak w dowolnej ilości. Produktu posortowane kolorystycznie byłyby pozytywnie odebrane dla osób kupujących produkty do dekoracji wypieków itd. Jeśli chodzi o cenę takiego produktu, powinna być trochę korzystniejsza niż zakupiona paczka, przyczyni się to do większej sprzedaży, a z własnej obserwacji dodam że na ogół produktu wsypuje się więcej niż jest w paczce wiec, korzyści będą obustronne. Ogólna, łatwa dostępność produktów w takiej formie będzie szczególnie zachęcała docelowych, młodych konsumentów do zakupu produktu. Źródło: google grafika jelly belly
aplikacji gra Kolejnym sposobem mogłoby być stworzenie aplikacji którą osoby pobierałby na swoje telefony, mogłaby to być również gra, od czasu do czasu pojawiałby się użytkownikom komunikat lub hasło z kodem które musza wpisać w komentarzu pod zdjęciem lub w specjalnie stworzonej aplikacji np. na facebook’u a pierwsze 10 osób otrzyma kod z którym może się udać do sklepu po paczkę skittels-ów lub ewentualnie mogliby gromadzić punkty i później otrzymać cały kosz słodyczy, co zmusi to dłuższej zabawy i większej aktywności (wyniki mogłaby być co tydzień). Zamiast tworzyć aplikacje można korzystać z już istniejącej np. Snapchat która posiada dziesiątki milinów użytkowników na całym świecie. Źródło:
klubami blat barowy Ostatnim na pewno bardzo innowacyjnym i ciekawym działaniem jest nawiązanie współpracy z klubami które miałyby sprzedawać produktu marki „Skittles” w swoim lokalu w korzystnych cenach, można by było nawet pokusić się o naniesienie w klubach elementów dekoracji związanych z Państwa marką, np. graffiti/rysunek na ścianie w lokalu lub podświetlane logo bądź ewentualnie również przezroczysty blat barowy w którym będą „wtopione” kuleczki Skittles-ów. SKITTLESÓWKI Pozostając dalej w temacie klubów jeśli nie ma możliwości nanoszenie trwałych zmian w wygląd klubu, możemy zastosować inne ale również ciekawe rozwiązanie jakim jest rozstawianie dużych, podświetlanych od dołu butelek wypełnionych cieczą o kolorach skittels-ów, nawiązywałoby to, ale niejednoznacznie do popularnych napojów tzw. SKITTLESÓWKI czyli mieszaninie wódki ze skittelsami które nadają ciekawy kolor i smak. Dzięki temu klienci chętniej kupowali by produkty do konsumpcji, również w ten nietypowy sposób. supermarketach Zabieg z kolorowymi butelkami można by było zastosować również w supermarketach na działach alkoholowych, gdzie można by było kupić skittels-y