Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAJĘCIA Z WYCHOWNIA FIZYCZNEGO OCZYMA PRYMUSÓW
Advertisements

Demokracja w szkole.
prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
Sport w szkole.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
X GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE Wojna postu z karnawałem, co finansować: oświatę czy sport, zdrowie czy kulturę? - założone tezy 25 lutego 2011 roku.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Młodzież w społeczeństwie”
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Problemy współczesnej młodzieży
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
SPORT DLA STUDENTÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Samorząd Uczniowski.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Forma Aktywności Społecznej !
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
O - JAK Orlik 2012 w kalejdoskopie O - JAK Orlik 2012 w kalejdoskopie.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi Łódź ul. Ćwiklińskiej 9 Tel/fax: (42)
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Młodzieżowa Rada Gminy Brzesko
Szkoła Promująca Zdrowie
SPORT W MOJEJ SZKOLE SPORTAS MANO MOKYKLOJE
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!

Harcerstwo - polski ruch społeczny, na wzór brytyjskiego skautingu, który w swoich szeregach skupia głównie młodzież. Głównymi ideałami harcerstwa są: Braterstwo, Patriotyzm, Honor i praca nad samym sobą.

„ Jeśli twoja aktywność inspiruje innych by więcej marzyć, więcej się uczyć, więcej działać i stawać się kimś więcej, to jesteś liderem.” John Quincy Adams Młodzieżowa rada miasta - doradczy organ samorządu terytorialnego. W młodzieżowej radzie zasiadają wyłonieni w wyborach uczniowie szkół. Ich zadaniem jest zwracanie uwagi władz na problemy dotyczące młodzieży.

Uczniowski Klub Sportowy jest klubem przeznaczonym dla najmłodszych zawodników uprawiających sport. UKS jest specjalnym rodzajem stowarzyszenia, tworzy się go z myślą o dzieciach i to one są jego głównymi członkami. UKS założyć może 15 dorosłych osób - rodziców, wychowawców, nauczycieli. Opiekę nad UKS sprawują trenerzy lub nauczyciele WF w szkole. Najczęściej Uczniowskie Kluby Sportowe tworzone są przy szkołach i Miejskich Ośrodkach Sportu i Rekreacji. Każdy Uczniowski Klub Sportowy może starać się o otrzymanie sprzętu sportowego, który pomoże Wam w uprawianiu danej dyscypliny sportu. UKS może zajmować się jedną (np. piłka nożną) bądź kilkoma dyscyplinami sportu. źródło:

Mimo istniejących możliwości bycia aktywnym problem jest dotkliwy. Jak pokazują badania frekwencja wyborcza w Polsce, wśród młodych ludzi jest jedną z najniższych w Europie… To bardzo poważny problem, gdyż to od młodzieży zależy przyszły kształt Naszej Ojczyzny - jak mawiał Jan Zamojski „Taka będzie Rzeczypospolita, jakie jej młodzieży chowanie„.

Jednym z głównych problemów, który dotyka polskie społeczeństwo jest niska frekwencja wyborcza wśród młodzieży. Dlaczego mała frekwencja? Brak zainteresowania - słaby argument. Może chodzi o autorytety, a właściwie ich brak? Dlaczego w naszym kraju krążą stereotypy o tym, że polityka to brudna gra, a polityk to tzw. „pijawka”. Może to nie tylko stereotyp …?

„Nic” „Co mnie to obchodzi?” – to najczęstsze odpowiedzi młodych na pytania dotyczące spraw kraju. To też sposób na życie. Skoro młodzież nie widzi dobrych wzorców, skoro nie widzi, że można zmieniać władzę, rządy bez konieczności wchodzenia w układy, kłamania, zmieniania poglądów z tygodnia na tydzień, to staramy się zrozumieć tę postawę. A może ta pozorna bierność to też wyrażenie jakiejś postawy, zajęcia jakiegoś stanowiska?

Młodzież niestety, ale już od młodych lat jest nastawiona na samodzielne pisanie sprawdzianów, kartkówek. Szkoła nie uczy współpracy, szkoła kształci indywidualistów. Często możemy usłyszeć, że na zachodzie dzieciaki nie „ściągają”, hmm… Dlaczego? Bo od początku edukacji uczy się je uczciwości i jednocześnie współpracy, a w Polsce owszem – uczy się uczciwości, ale nie współpracy. Skutki są takie, że młodzi ludzie uczą się tej współpracy sami po przez „ściąganie”, bo człowiek to istota społeczna. Jednak, czy o to nam tak naprawdę chodzi …?