Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Co rozumie Pan/Pani pod pojęciem demokracja?
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
TIMELINE PRELOADER YEAR 2012 SUMMER SPRING WINTER AUTUMN Go ahead and replace it with your own text. This is an example text. AUTUMN.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DYSKUSJA PANELOWA.
Zasady Współczesnej Demokracji
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Petycja Twoje Prawo.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Zapis prezentacji:

Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?

Cele debaty n Zauważenie praw i możliwości uczniów w decydowaniu o szkole. n Uświadomienie znaczenia i konieczności aktywności demokratycznej oraz spółdzielczej uczniów. n Wprowadzenie wniosków w życie naszej szkoły.

Wyjaśnienie pojęć występujących w prezentacji n Demokracja – władza społeczeństwa; forma ustroju politycznego opierającego się na równoprawnym uczestnictwie wszystkich posiadających prawa obywateli w sprawowaniu władzy.

Szkoła, a demokracja 1. Jakie są elementy demokracji w szkole? 2. Czy na pewno jest najlepszym rozwiązaniem? 3. Dlaczego nie jest ona adekwatnie wykorzystywana przez uczniów? 4. Wnioski.

Wyjaśnienie pojęć występujących w prezentacji n Spółdzielczość – inaczej kooperacja; ruch polegający na wspólnym gospodarowaniu dobrami na koszt właścicieli; kolektywizacja.

Szkoła, a spółdzielczość 1. Na czym polega spółdzielczość w szkole? 2. Czemu nie jest ona tak jawna? 3. Jak ją ujawnić? 4. Wnioski.

Podsumowanie n Uczniowie mogą i powinni wpływać na rzeczywistość. n Każdy ma prawo do aktywności demokratycznej. n Uczniowie jako samorząd w ogóle uczestniczy w spółdzielczości.

Działania samorządu w praktyce 1. Przypomnienie sprawy ulic. 2. Propozycje jej rozwiązania. 3. Podjęcie wspólnych działań. 4. Wnioski.

Samorząd w prawie n Ustawa o systemie oświaty mówi w artykule 55 ustęp 1: "samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły".

Dziękujemy za uwagę! Dominika Kuna Sebastian Baranowski