Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szyfrowanie symetryczne 1
Advertisements

Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
SZYFRY BEZ TAJEMNIC.
KRYPTOLOGIA =KRYPTOGRAFIA+KRYPTOANALIZA
Podstawy kryptografii
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Kryptografia i kryptoanaliza
#include #include main () { cout
Programowanie obiektowe W2
PRZENTACJA ZAWIERA MATERIAŁY O KRYPTOGRAFII
Dążenie do odkrywania tajemnic tkwi głęboko w naturze człowieka, a nadzieja dotarcia tam, dokąd inni nie dotarli, pociąga umysły najmniej nawet skłonne.
MATEMATYCZNE METODY SZYFROWANIA
Dlaczego możemy czuć się bezpieczni w sieci czyli o szyfrowaniu informacji
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Programowanie strukturalne i obiektowe
SZYFROWANIE INFORMACJI
ZASTOSOWANIE KRYPTOGRAFII W SZYFROWANIU DANYCH
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie obiektowe 2013/2014
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
KRYPTOLOGIA.
Szyfrowanie i deszyfrowanie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka + 1.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
Andrzej Majkowski informatyka + 1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
SZYFROWANIE Kacper Nowak.
X Y X Y X Y Aby sporządzić wykres danej funkcji utwórz kolejno wykresy następujących funkcji : Sprawdź, czy dobrze narysowałeś wykresy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Kompresja i Szyfrowanie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
STOS. STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe.
Jak zaczynam przygodę z programowaniem z gimnazjalistami?
SIECI KOMPUTEROWE WYKŁAD 8. BEZPIECZEŃSTWO SIECI
Krok 1 Aby zadziałał szyfr ,,Cezar” musisz mieć zainstalowany program C++. Jeżeli nie masz to, w folderze o nazwie ,,c++ builder6 „ znajduje się instalator.
Dlaczego możemy czuć się bezpieczni w sieci czyli o szyfrowaniu informacji
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

Szyfrowanie – algorytmy przestawieniowe Iwona i Ireneusz Bujnowscy ,

Kryptografia – nauka zajmująca się szyfrowaniem Kryptoanaliza – zajmuje się deszyfrowaniem czyli łamaniem szyfrów Kryptologia = kryptografia + kryptoanaliza Klasyfikacja szyfrów: Szyfry symetryczne podstawieniowe przestawieniowe Szyfry asymetryczne czyli szyfrowanie z użyciem różnych kluczy

Przyjrzyjmy się tabeli ilustrującej podstawienia Szyfr Cezara Przy pomocy tego szyfru podstawieniowego porozumiewali się Juliusz Cezar i Cyceron. To szyfr, który polegał na zastąpieniu każdej litery inną, leżącą w alfabecie o 3 pozycje w prawo. Przyjrzyjmy się tabeli ilustrującej podstawienia tekst a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z szyfr

Szyfr Cezara – implementacja w C++ #include <iostream>   using namespace std;   string s;   int main()   {       cin<<s;     for (int i=0;i<s.size();i++) { s[i] = s[i]+3; if (s[i] > 122) s[i] = s[i]-26; cout << s[i]; }     cin.ignore(2);  

Rot 13 – szyfr podstawieniowy Szyfr ROT13 ma bardzo ważną cechę, która sprawia, że szyfr ten stał się popularny. Otóż przesunięcie o 13, przy 26 znakach alfabetu sprawia, że do szyfrowania i deszyfrowania można użyć takiego samego algorytmu. tekst a b c d e f g h i j k l m szyfr n o p q r s t u v w x y z

Szyfr Atbash – szyfr podstawieniowy Algorytm szyfrujący polega na wyborze liter leżących symetrycznie po przeciwnej stronie alfabetu. Tak więc litera ‘a’ zostanie zastąpiona literą ‘z’, a litera ‘z’ literą ‘a’. Z pozostałymi literami postępujemy podobnie. tekst a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z szyfr

Szyfr Playfaira – szyfr przestawieniowy M U Z Y K A B C D E F G H I/J L N O P Q R S T V W X Tworzymy tablicę 5x5 słowo – klucz na początku w naszym przypadku słowo-klucz-> muzyk, dalej uzupełniamy alfabetem (łacińskim -26 znakowym) Tekst do zaszyfrowania dzielimy na pary np. tekst do zaszyfrowania: informatyk-> in-fo-rm-at-yk szyfrujemy parami: jeśli para jest po przekątnej, to bierzemy parę z drugiej przekątnej jeśli para jest w kolumnie, to bierzemy parę pod nią, z zawinięciem kolumny jeśli para jest w wierszu, to bierzemy parę po prawej, z zawinięciem wiersza Szyfrogram to: fq-gn-kn-bs-km