Agata Czaja Anna Dobek. Przeprowadzenie ankiet Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Procedura ustawodawcza
Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej w Zespole Szkół nr 7 Road to freedom- nasze miasto 20 lat wspólnie FINAŁ MŁODZIEŻOWEJ AKCJI OBYWATELSKIEJ 20 LAT WSPÓLNIE.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Rada Rodziców jako organ szkoły
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Samorząd Uczniowski to jeden z organów szkoły, czyli organizacja uczniów danej placówki obejmująca całą społeczność uczniowską; samorząd jest niezależny.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
NASZA OFERTA DLA CIEBIE POZNAJ – ZANIM WYBIERZESZ WYCHOWANIE FIZYCZNE.
ANALIZA WYNIKÓW ANKIETY DOTYCZĄCEJ DZIAŁALNOŚCI S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO PRZEPROWADZONEJ BR, W KTÓREJ WZIĘŁO UDZIAŁ 124 UCZNIÓW Z KLAS 1, 2 I 3.
Praca Samorządu Uczniowskiego
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Współpraca w naszej szkole
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Samorząd Uczniowski.
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Michał Okręglicki Twój kandydat do Rady Samorządu Gimnazjum nr 38 w Bydgoszczy.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„ Poprzez SAMORZĄDNOŚĆ Uczniowską
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Samorząd Uczniowski.
DEBATA SZKOLNA.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Jak działa demokracja w szkole?
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Nazywa się Dawid, jestem uczniem klasy 3D Interesuje się podróżami. W wolnym czasie gram na puzonie. Uwielbiam oglądać filmy. Ponad to jestem uczniem.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapis prezentacji:

Agata Czaja Anna Dobek

Przeprowadzenie ankiet

Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali

Najpierw mianowano marszałka sejmu, który następnie oficjalnie rozpoczął obrady.

Każdy z obecnych złożył przysięgę i stał się posłem sejmu.

Wtedy zaprezentowałyśmy wyniki ankiety

Następnie każdy z posłów miał możliwość podejścia do mównicy i wypowiedzenia się na temat SU

Wypowiadał się także przewodniczący samorządu

Po wysłuchaniu posłów zaprezentowałyśmy im nasz pomysł ustawy, która wprowadziłaby znaczące zmiany w funkcjonowaniu samorządu

USTAWA z dnia 29 marca 2012r. dotycząca funkcjonowania Samorządu Uczniowskiego Art.1 Uchwala się, że dotychczasowe funkcje pełnione w SU zostaną zastąpione przez funkcje Ministrów, kolejno: Sportu, Spraw Wewnętrznych, Dyskotek, Informacji, Komunikacji. Art.2 Minister Sportu jest zobowiązany do dbania o szkolny sprzęt sportowy, organizację dnia sportu oraz propagowanie zdrowego trybu życia wśród uczniów. Art. 3 Minister Spraw Wewnętrznych jest odpowiedzialny za organizację uroczystości szkolnych, do niego mogą zgłaszać się osoby mające pomysły dotyczące apeli. Art. 4 Mister dyskotek ma obowiązek zorganizowania minimum 3 zabaw w roku szkolnym. Jego zadaniem będzie zorganizowanie sali, muzyki oraz ewentualnych atrakcji mających uświetnić dyskoteki. Art. 5 Minister informacji i komunikacji ma za zadanie informowanie uczniów o działaniach Samorządu Szkolnego oraz jest odpowiedzialny za komunikację SU z nauczycielami i pracownikami szkoły. Do tego będą służyć mu gazetki wywieszone na szkolnych holach. Art. 6 Ministrowie muszą przestrzegać podstawowych praw obywatelskich, uczniowskich oraz ściśle ze sobą współpracować.

Po przeczytaniu ustawy marszałek sejmu rozpoczął głosowanie mające na celu jej uchwalenie lub odrzucenie

Posłowie byli jednomyślni i ustawa została uchwalona, a obrady dobiegły końca Marszalek uroczyście je zakończył, następnie podziękowałyśmy wszystkim za przybycie i rozeszli się oni do klas, Uważamy, że I obrady sejmy szkolnego w Kamienicy Królewskiej był udane i owocne, udało się nam wprowadzić zmiany w Samorządzie, ale przede wszystkim wysłuchałyśmy opinii uczniów na jego temat. Teraz wiemy co jeszcze należy zmienić, aby SU spełniło ich oczekiwania.