Agata Czaja Anna Dobek
Przeprowadzenie ankiet
Zaproszenie kandydatów na posłów Przygotowanie prezentacji Napisanie scenariusza obrad Urządzenie sali
Najpierw mianowano marszałka sejmu, który następnie oficjalnie rozpoczął obrady.
Każdy z obecnych złożył przysięgę i stał się posłem sejmu.
Wtedy zaprezentowałyśmy wyniki ankiety
Następnie każdy z posłów miał możliwość podejścia do mównicy i wypowiedzenia się na temat SU
Wypowiadał się także przewodniczący samorządu
Po wysłuchaniu posłów zaprezentowałyśmy im nasz pomysł ustawy, która wprowadziłaby znaczące zmiany w funkcjonowaniu samorządu
USTAWA z dnia 29 marca 2012r. dotycząca funkcjonowania Samorządu Uczniowskiego Art.1 Uchwala się, że dotychczasowe funkcje pełnione w SU zostaną zastąpione przez funkcje Ministrów, kolejno: Sportu, Spraw Wewnętrznych, Dyskotek, Informacji, Komunikacji. Art.2 Minister Sportu jest zobowiązany do dbania o szkolny sprzęt sportowy, organizację dnia sportu oraz propagowanie zdrowego trybu życia wśród uczniów. Art. 3 Minister Spraw Wewnętrznych jest odpowiedzialny za organizację uroczystości szkolnych, do niego mogą zgłaszać się osoby mające pomysły dotyczące apeli. Art. 4 Mister dyskotek ma obowiązek zorganizowania minimum 3 zabaw w roku szkolnym. Jego zadaniem będzie zorganizowanie sali, muzyki oraz ewentualnych atrakcji mających uświetnić dyskoteki. Art. 5 Minister informacji i komunikacji ma za zadanie informowanie uczniów o działaniach Samorządu Szkolnego oraz jest odpowiedzialny za komunikację SU z nauczycielami i pracownikami szkoły. Do tego będą służyć mu gazetki wywieszone na szkolnych holach. Art. 6 Ministrowie muszą przestrzegać podstawowych praw obywatelskich, uczniowskich oraz ściśle ze sobą współpracować.
Po przeczytaniu ustawy marszałek sejmu rozpoczął głosowanie mające na celu jej uchwalenie lub odrzucenie
Posłowie byli jednomyślni i ustawa została uchwalona, a obrady dobiegły końca Marszalek uroczyście je zakończył, następnie podziękowałyśmy wszystkim za przybycie i rozeszli się oni do klas, Uważamy, że I obrady sejmy szkolnego w Kamienicy Królewskiej był udane i owocne, udało się nam wprowadzić zmiany w Samorządzie, ale przede wszystkim wysłuchałyśmy opinii uczniów na jego temat. Teraz wiemy co jeszcze należy zmienić, aby SU spełniło ich oczekiwania.