Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów Informatyka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tworzenie stron internetowych
Advertisements

Podstawowe wiadomości
XHTML Podstawowe różnice.
Style CSS.
Kaskadowe arkusze stylów – CSS
Dziedziczenie i jego rodzaje
(ang. Hypertext Markup Language) - język znaczników hipertekstowych.
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
PODSTAWY <HTML>
Czym są HTML i XHTML? Skrót HTML pochodzi od słów Hypertext Markup Language (język znakowania hipertekstu). Język HTML jest podstawą każdej strony WWW.
Tworzenie stron www 5 Joanna Brzozowska
Xhtml 1.0 Grzegorz Getka.
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Wstawianie stylów CSS.
Informatyka Relacyjne bazy danych.
Konfiguracja systemu Windows
XML – eXtensible Markup Language
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Katalog WWW.
Edytor tekstu Word.
Robimy własne notatki - Notatnik
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ Arkusze stylów – CSS Część 5 Prowadzący: Dariusz Jaruga
Czcionki, tekst, odnośniki
Wprowadzenie do HTML Informatyka Cele lekcji: Wiadomości:
Temat 5: Pozycjonowanie elementów
Informatyka Kalkulator.
Wprowadzenie do CSS Okiełznać style.
Aplikacje internetowe
Aplikacje internetowe
Selektory. Selektor elementu Selektor {własciwość:wartość}
Podstawy tworzenia stron internetowych
Aplikacje internetowe
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym Informatyka.
Projektowanie Aplikacji Internetowych
HTML.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Ilustrowanie dokumentów w edytorze elementami graficznymi
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Aplikacje internetowe CSS - style fontów, tekstu Ciąg dalszy.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML Informatyka.
Informatyka Sortowanie, filtrowanie, grupowanie – analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Temat 4: Klasy i identyfikatory
XHTML Tworzenie stylów CSS Damian Urbańczyk. Zewnętrzny plik CSS Aby ułatwić sobie pracę ze stylami, najlepiej utworzyć osobny plik, w którym będą przechowywane.
Formatowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
CSS - Selektory. Selektory Selektorem można nazwoć dowolny element języka HTML, dla którego chcemy zdefiniować parametry formatowania. Wyróżniamy następujące.
C S S 1 Cascading Style Sheets HTML pozwala zarządzać strukturą dokumentu, STYLE mają nam służyć do jego upiększania Kaskadowe Arkusze Stylów.
Temat 1: CSS Dołączanie stylów do dokumentu
HTML HTML (ang. HyperText Markup Language, pol. hipertekstowy język znaczników) – język wykorzystywany do tworzenia stron internetowych HTML zdefiniowanie.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wyszukiwanie danych w programie Access Informatyka.
Temat 2: Składnia kaskadowych arkuszy stylów. Za zmianę wyglądu witryny w kaskadowych arkuszach stylów odpowiadają reguły stylów. Każda z reguł powiązana.
Drzewo dokumentu html.
Rodzaje pamięci komputerowej
Lekcje z komputerem, 2006.
I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Kaskadowe arkusze stylów CSS. Reguła CSS – definiuje sposób formatowania elementów na stronie WWW Części składowe reguły CSS selektor{ właściwość: wartość;
Informatyka Mysz komputerowa.
XHTML + CSS Style definiujące tekst Damian Urbańczyk.
Wykład 4 Informatyka MPDI sem.3 HTML cd. Arkusze stylów - CSS.
HTML + CSS = strony internetowe Krzysztof Geras. FAKTY I MITY Czym nie jest HTML: ● programem do tworzenia stron internetowych, ● interpreterem skryptów.
Język html Julia Cudak. Wykorzystanie Język html wykorzystuje się obecnie do tworzenia stron internetowych. Pozwala on opisać strukturę informacji zawartych.
Arkusz stylów CSS Cascading Style Sheet.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Style definiujące tekst
Zapis prezentacji:

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy stylów Informatyka

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Cele lekcji Podczas tej lekcji nauczysz się: –poprawnie budować arkusze stylów; –dodawać do stron HTML style: wstawiane, zagnieżdżone oraz zewnętrzne; –pozycjonować elementy na stronie; –formatować stronę lub witrynę przy pomocy arkuszy stylów.

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Przegląd zagadnień Co oznacza skrót CSS? Podstawy korzystania ze stylów Klasyfikacja stylów. Kaskadowość i dziedziczenie stylów. Wybrane przykłady wykorzystania stylów.

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Co oznacza skrót CSS? SGML (Standard Generalized Markup Lanaguage) HTML (Hyper Text Markup Language) XHTML (Extensible HyperText Markup Language) CSS (Cascading Style Sheets) –CSS1 –CSS2 –CSS3

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawy korzystania ze stylów Składania: selector { property: value } Zapis ten to: selektor {właściwość: wartość} Selektor to wskazanie elementu, jaki chcemy formatować. Elementy te to znane Ci już znaczniki kodu HTML. Przykład: aby określić rodzaj czcionki (np. Verdana) w wybranym akapicie p {font-family: Verdana} Styl pozwala określić jednocześnie wiele właściwości wybranego selektora. W wybranym akapicie możemy określić dodatkowo np. wielkość liter. Pary kolejnych właściwości i wartości należy rozdzielić separatorem w postaci średnika. p {font-family: Verdana; font-size: 14pt} Można jednocześnie określić wiele cech i w ten sposób szybko opisywać wiele selektorów, np.: h2, h3 {font-family:Helvetica; color:red; }

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawy korzystania ze stylów - test Tylko jeden z przedstawionych przykładów jest prawidłowy. h1 {font-size: 14pt: font-family: Arial} h1 {font-size; 14pt; font-family; Arial} h1 {font-size: 14pt} {font-family: Arial} h1 {font-size: 14pt; font-family: Arial} h1 [font-size: 14pt; font-family: Arial] h1 [font-size; 14pt: font-family; Arial]

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Klasyfikacja stylów Większość autorów podręczników zgadza się z przedstawioną niżej klasyfikacją stylów, podaje jednak dodatkowe wyróżniki. Styl lokalny (nazywany też wstawianym) – dotyczy wybranego znacznika dokumentu (np. akapitu lub nagłówka). Czasami wyróżniany jest wariant rozciągany na pewien fragment strony zamiast na pojedynczy znacznik. Styl zagnieżdżony (nazywany czasem wewnętrznym) – odpowiednio opisane selektory stylu zamieszczane są w nagłówku (head) i wpływają na cały dokument (stronę). Styl zewnętrzny (nazywany też załączanym) – pełny opis selektorów znajduje się w osobnym pliku, strony zawierają tylko odniesienia do tego pliku.

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Styl lokalny (wstawiany)

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Styl zagnieżdżony (wewnętrzny)

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Styl zewnętrzny (załączany)

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Kaskadowość stylów Strona może korzystać z kilku arkuszy stylów jednocześnie, dlatego ważna jest relacja między nimi. Przyjęto, że największe oddziaływanie ma styl, który został utworzony najbliżej formatowanego miejsca. W rzeczywistości kaskada stylów raczej się uzupełnia niż konkuruje w formatowaniu tych samych znaczników.

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Dziedziczenie W odniesieniu do stylów obowiązuje zasada dziedziczenia podobna do tej, jaka dotyczy ludzi. Jeśli nie określimy wyraźnie wyglądu znacznika, może on odziedziczyć pewne cechy po swoich „przodkach”, czyli elementach nadrzędnych w hierarchii. Przykładowo, jeśli sformatujemy czcionkę w tabeli, wszystkie komórki będą jej „używały”, bo są elementami potomnymi tabeli. Każdy element w HTML ma swojego przodka, z wyjątkiem samego dokumentu HTML. Dlatego, jeśli określimy czcionkę dla strony, ta sama czcionka będzie domyślnie występować w całej tabeli – o ile przeglądarka właściwie interpretuje CSS.

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wybrane przykłady wykorzystania stylów Paski przewijania. Pozycjonowanie relacyjne. Pozycjonowanie absolutne. Wymuszenie nowej strony przy wydruku. Nietypowe tło tabeli. Pozycjonowanie. „Stylowe nożyczki”. Przykłady menu - 1. Przykłady menu - 2.

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Paski przewijania

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Pozycjonowanie relacyjne

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Pozycjonowanie absolutne

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Wymuszenie nowej strony przy wydruku

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Nietypowe tło tabeli

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Pozycjonowanie

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja „Stylowe nożyczki”

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Przykłady menu - 1

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Przykłady menu - 2

Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podsumowanie Co oznacza skrót CSS? Podstawy korzystania ze stylów Klasyfikacja stylów. Kaskadowość i dziedziczenie stylów. Wybrane przykłady wykorzystania stylów.