/ Archiwum / Cyfrowych / Obrazów / Digitalizacja zasobów ikonograficznych Instytutu Historii Sztuki i Muzeum Uniwersyteckiego KUL II konferencja Internet.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Digitalizacja druków w Polsce
Advertisements

Śląska Biblioteka Cyfrowa
URZĄDZENIA PERYFERYJNE - WEJŚCIA
Biblioteka Cyfrowa - Regionalia Ziemi Łódzkiej
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Swarzędzu
Stan informatyzacji zbiorów muzealnych w Polsce.
DOROBEK NAUKOWY I DYDAKTYCZNY PRACOWNIKÓW WYŻSZYCH UCZELNI W BAZACH DANYCH I BIBLIOTEKACH CYFROWYCH WYSZUKIWANIE I OCENA.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa
Skanery Autor: Maciej Koba.
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA Ewa Adaszyńska. Przedstawienie wizji Projekt zakłada regionalną bibliotekę cyfrową, którą tworzy obecnie Biblioteka Uniwersytetu.
Wykonali: Szymon Tyniec Arek Piszczek Paweł Dec
Skanery Mateusz Gomolka.
Ewa Dobrzyńska-Lankosz BG AGH
Skanowanie obrazów i rysunków
BIBLIOTEKI CYFROWE ŹRÓDŁEM INFORMACJI
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Bibliotekarz cyfrowy – specjalizacja z pogranicza dziedzin
Microsoft Expression Studio
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
BIBLIOTEKA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Politechnika Zielonogórska Wyższa Szkoła Pedagogiczna UNIWERSYTET ZIELONOGÓRSKI Utworzony został 1września 2001.
Digitalizacja obiektów muzealnych
Agnieszka Leszyńska cBN POLONA
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
BUDOWA KOMPUTERA AUTOR: ROMAN ROŻEK.
Multimedialne centrum informacji
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Programy operacyjne 2007.
Biblioteka szkolna wspomaga Twoją naukę
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
O zainteresowaniach technicznych, głównie elektronicznych Życzliwe i umiejące pracować w grupie O szybkiej orientacji i spostrzegawczości Wytrwałe i.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
Agnieszka Kuraj Natalia Gałuszka Klasa 3c Rok 2007
Aneta Januszko-Szakiel
MUZEUM CHEŁMSKIE W CHEŁMIE wystawy czasowe. Dział Sztuki i Galeria 72, Biblioteka, Dyrekcja, Dział Finansowy, Dział Administracyjny Dyrekcja, Dział Finansowy,
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa Polskie i europejskie biblioteki cyfrowe 5-lecie Podlaskiej Biblioteki Cyfrowej, Białystok,
OKIEM FOTOGRAFA Projekt Gminnego Ośrodka Kultury w Dzierżąznej
Organizacja wspomagania szkół
opracowała Joanna Bojarska
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Skanowanie i montaż obrazu Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
Nowoczesna biblioteka multimedialna szansą wyrównania szans dla niepełnosprawnych. Materiał przygotowany na XVIII Konferencję Informatyka w Szkole, przez.
Nie tylko udostępnianie... - aktywizacja użytkowników zasobów cyfrowych Marcin Wilkowski Konferencja „Cyfrowość bibliotek i archiwów”
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
Dlaczego Biblioteka Wirtualna Nauki? Marek Niezgódka ICM, Uniwersytet Warszawski Warszawa,
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Dziedzictwo Kulturowe w zasobach cyfrowych Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej Cultural Heritage in The Digital Collections of Main Library of.
W RAMACH aaa w ramach projektu „Podaj dalej 2 - Senior dla Kultury” realizowanego przez NASK i finansowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Lubię polskie biblioteki cyfrowe ● Imponująca struktura krajowa: – biblioteki regionalne – biblioteki instytucjonalne/konsorcjalne – Federacja Bibliotek.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Trakt Królewsko-Cesarski w Poznaniu, Digitalizacja, 5-6 września 2006, Chalin Problemy techniczno-organizacyjne digitalizacji Jakub Bajer Biblioteka Główna.
E-KATALOG KARTKOWY Katalog Centralny Bibliotek Specjalistycznych Politechniki Śląskiej BIBLIOTEKA GŁÓWNA POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Gliwice, ul. Kaszubska.
Bibliografia Śląska jako element regionalnego klastra informacyjnego Agnieszka Magiera Biblioteka Śląska.
Źródło: ABC zarządzania kolekcją muzealną, nimoz.pl/pobierz/834.html.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Digitalizacja zbiorów bibliotecznych na przykładzie Biblioteki Głównej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.
Katalog Centralny Bibliotek Specjalistycznych Politechniki Śląskiej
Historia fotografii : Fotografia, powstała w XIX wieku.
Lekcje z komputerem-wprowadzenie
SKANERY.
między starymi a nowymi czasami
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
SKANERY.
Zapis prezentacji:

/ Archiwum / Cyfrowych / Obrazów / Digitalizacja zasobów ikonograficznych Instytutu Historii Sztuki i Muzeum Uniwersyteckiego KUL II konferencja Internet w bibliotekach. Łączność, współpraca, digitalizacja, Wrocław, września 2003

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej Za swą ideę uważa łączenie w spójną całość tradycji kultury wizualnej, a szczególnie dziedzictwa przedstawienia obrazowego, z nowoczesną technologią cyfrową

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej Instytut Historii Sztuki KUL Muzeum Uniwersyteckie im. ks. Jana Władzińskiego miejsce i czas powstania połowa lutego 2003 r.

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej... ryzykowny pomysł pogodzenia „konserwatywnej” przestrzeni z najnowszą techniką okazał się łatwiejszy do zrealizowania niż sądzono na początku...

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej ochrona dziedzictwa przedstawienia obrazowego cel i zadania dóbr kultury, jakimi są dzieła sztuki, bądź też ich reprodukcje dokumentacja prezentacja archiwizacja

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej archiwizacja gruntowne uporządkowanie zasobów ikonograficznych Instytutu Historii Sztuki pozyskiwanie cyfrowych obrazów skanowanie, digitalizacja istniejącego materiału składającego się z kilkudziesięciu tysięcy przezroczy, fotografii, negatywów fotografia cyfrowa „in situ” - archiwa - biblioteki - muzea - kolekcje prywatne - wystawy czasowe archiwizacja wyników badań i dorobku naukowego - prace magisterskie - dysertacje doktorskie - rozprawy habilitacyjne

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej dokumentacjaarchiwizacja gruntowne uporządkowanie zasobów ikonograficznych Instytutu Historii Sztuki pozyskiwanie cyfrowych obrazów skanowanie, digitalizacja istniejącego materiału składającego się z kilkudziesięciu tysięcy przezroczy, fotografii, negatywów fotografia cyfrowa „in situ” - archiwa - biblioteki - muzea - kolekcje prywatne - wystawy czasowe archiwizacja wyników badań i dorobku naukowego - prace magisterskie - dysertacje doktorskie - rozprawy habilitacyjne naukowy opis zbiorów inwentaryzacja dokumentacja współczesnego życia artystycznego tworzenie narzędzi kontekstowych dla zgromadzonego materiału: - tezaurusy - słowniki - indeksy gromadzenie i uzupełnianie bibliografii

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej prezentacja dokumentacjaarchiwizacja gruntowne uporządkowanie zasobów ikonograficznych Instytutu Historii Sztuki pozyskiwanie cyfrowych obrazów skanowanie, digitalizacja istniejącego materiału składającego się z kilkudziesięciu tysięcy przezroczy, fotografii, negatywów fotografia cyfrowa „in situ” - archiwa - biblioteki - muzea - kolekcje prywatne - wystawy czasowe archiwizacja wyników badań i dorobku naukowego - prace magisterskie - dysertacje doktorskie - rozprawy habilitacyjne naukowy opis zbiorów inwentaryzacja dokumentacja współczesnego życia artystycznego tworzenie narzędzi kontekstowych dla zgromadzonego materiału: - tezaurusy - słowniki - indeksy gromadzenie i uzupełnianie bibliografii obróbka cyfrowych obrazów przygotowywanie materiału do badań przygotowywanie pomocy dydaktycznych: - pokazy slajdów - wykłady z komentarzem udostępnianie: - w sieci lokalnej - na CD-ROMach

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej sprzęt stacjonarna jednostka robocza skaner do materiałów transparentnych skaner płaski do materiałów refleksyjnych aparat cyfrowy laptop z zewnętrznym dyskiem Pentium 4 2,8 GHz, 1 GB DDR RAM rozdzielczość 4000 ppi, głębia optyczna 4,2 D rozdzielczość 1400 ppi, format A4 lustrzanka z matrycą 6,1 megapikseli pojemność dysku 20 GB + 20 GB (ImageTank)

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm, Krzysztof Warszewicki, źródło do ikonografii hagiograficznej

zeskanowany mikrofilm pliki po obróbce służą jako materiał do pracy naukowej

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm ikonografia Wielkiego Tygodnia, skrócony wykład, Duccio, Maesta

wykład z wykorzystaniem projektora multimedialnego, wybór slajdów

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm wykład, Duccio szkicownik Jacka Malczewskiego

zeszyt zawierający szkice artysty, materiał porównawczy do powstającej pracy habilitacyjnej

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm wykład, Duccio szkicownik Jacka Malczewskiego praktyka inwentaryzacyjno-muzealna

dokumentacja fotograficzna, fotografia cyfrowa

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm wykład, Duccio szkicownik Jacka Malczewskiego praktyka inwentaryzacyjno-muzealna biblioteka zgromadzenia księży Misjonarzy

magazyn starodruków zbiór rycin do digitalizacji

zdigitalizowane karty z rycinami okładki woluminu ze zbiorem grafik

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm wykład, Duccio szkicownik Jacka Malczewskiego praktyka inwentaryzacyjno-muzealna biblioteka zgromadzenia Misjonarzy pracownia Grzegorz Bednarskiego

plik po obróbce jako rekord obrazowej bazy danych obraz w pracowni, fotografia cyfrowa

cyfrowe obrazy z pracowni artysty

pliki po obróbce służą jako materiał porównawczy do badań ikonograficznych

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm wykład, Duccio szkicownik Jacka Malczewskiego praktyka inwentaryzacyjno-muzealna biblioteka zgromadzenia Misjonarzy pracownia Grzegorza Bednarskiego ilustracje do recenzji z wystawy prac Jacka Sempolińskiego

materiał ilustracyjny do tekstu recenzji z wystawy

Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej zrealizowane projekty / wybrane przykłady mikrofilm wykład, Duccio szkicownik Jacka Malczewskiego praktyka inwentaryzacyjno-muzealna biblioteka zgromadzenia Misjonarzy pracownia Grzegorza Bednarskiego ilustracje do tekstu materiał do analizy formalnej prac Jan Ziemskiego

pliki po obróbce służą jako materiał do analizy formalnej

/ Archiwum / Cyfrowych / Obrazów / Marcin Pastwa Pracownia Chrześcijańskiej Ikonografii Porównawczej Instytut Historii Sztuki KUL Al. Racławickie Lublin tel projekt w realizacji