W obrębie Unii Europejskiej. Studiowanie za granicą nie było traktowane jako formia migracji przed rozwinięciem się Unii Europejskiej w 2000r. Wcześniej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Przemyslu
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
M IGRACJE DO KRAJÓW E UROPY Ś RODKOWO – W SCHODNIEJ Z PERSPEKTYWY EKONOMII POLITYCZNEJ Katarzyna Lewicka.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
CZY POLSKA POTRZEBUJE WYKWALIFIKOWANYCH IMIGRANTÓW
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
Dlaczego język niemiecki?
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
10 lat członkowstwa Polski w Unii Europejskiej
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Targi międzynarodowe w Unii Europejskiej. Główne cele uczestnictwa w targach za granicą zebranie informacji na temat danego rynkuzebranie informacji na.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje Leszek Baran.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Staż w Niemczech  Technik hotelarstwa.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Polska jako kraj migracji
Dualne kształcenie zawodowe
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Staże europejskie drogą do sukcesu
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

W obrębie Unii Europejskiej

Studiowanie za granicą nie było traktowane jako formia migracji przed rozwinięciem się Unii Europejskiej w 2000r. Wcześniej nie było wystarczająco popularne

 Pracy Russel’a King’a i Enric’a Ruiz’a oraz oficjalnych spekulacjach i statystykach Unii Europejskiej

 Mobilność rynku pracy  Uzyskanie obywatelstwa  Zapobieganie dyskryminacji  Edukacja  Stały pobyt

 Przygotowanie do szkoły podstawowej  Edukacja jako prawo człowieka  Łatwy dostęp do uczelni  Zwiększenie liczby godzin zajęć dodatkowych  Przewodnictwo i rady dla emigrantów/imigrantów

Intuicyjne rozwiązania Przygotowanie nauczycieli do pracy z obcokrajowcem Nadzór nad uczniem Wsparcie finansowe Wsparcie językowe

 Nauka języków osób przyjezdnych  Poznawanie kultury imigrantów  Znajomości międzynarodowe  Wsparcie organizacji  Promowanie społecznej integracji

 Zwiększają szanse na znalezienie pracy zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Taki wpis w cv jest brany pod uwage przez pracodawców.  Rozwija umiejętności adaptacji do otoczenia  Najszybszy sposób nauki języka  Migracje do krajów zachodnich otwierają dostęp do większego rynku pracy

 Zmniejszenie bezrobocia  Utrata wykwalifikowanej kadry  Zmniejszenie przyrostu naturalnego  Rozpady rodzin  Wolniejszy rozwój przemysłu wysokich technologii oraz badań i nauk w kraju emigracyjnym