JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Advertisements

Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Jak pisać pracę dyplomową?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Jaki styl uczenia preferujemy?
Ćwicz jeśli chcesz lepiej myśleć i pamiętać
Jak się uczyć - zasady.
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Uczyłem się na lekcjach
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Objawy DYSLEKSJI.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
1. Mądrze motywuj Obowiązkiem dziecka jest odrabianie lekcji, a obowiązkiem rodzica – okazywanie szczerego zainteresowania jego problemami Zacząć należy.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Jak uczyć się skutecznie?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Szkolny system wychowawczy
TAJEMNICE DOBREJ PAMIĘCI
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
STRES POD KONTROLĄ ?!.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Metody sprawnego uczenia się.
Nowoczesne techniki uczenia się
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.
Nowoczesne techniki uczenia się
TEST POZWALAJĄCY USTALIĆ ODPOWIADAJĄCY CI STYL UCZENIA SIĘ.
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Inspirować, umożliwiać, aktywizować, czyli jak być skutecznym nauczycielem? Jolanta Misztal Powiatowy Organizator Rozwoju.
8 zasad postępowania lidera
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Staram się uczyć systematycznie. Jak mamy sprawdzian to uczę się codziennie, nie zostawiam tego na ostatnią chwilę. Zawsze powtarzam sobie też na przerwie.
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
Jak pomóc dziecku w nauce w domu? Grażyna Frydrychowicz Barbara Jaworowicz.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. MATEMATYKA.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Dziecięcy apel do rodziców o wsparcie przed rozpoczęciem nauki szkolnej.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Kurs - OK zeszyt.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
Dlaczego warto czytać książki?
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Lubię czytać!.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zapis prezentacji:

JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ? Zrób plan, co masz do zrobienia. Zacznij pracę od tego, co lubisz najbardziej i czego uczysz się najszybciej. Wybierz z tekstu to, co najważniejsze. Zawsze kończ to, co rozpocząłeś. Przeplataj uczenie się przedmiotów trudnych łatwymi. Wyjaśniaj, czego nie rozumiesz. Rób sobie przerwy. Powtórz z pamięci, to co zapamiętałeś. Po kilku godzinach - powtórz jeszcze raz.

JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ? Uprawiaj sport - prawidłowo odżywiony i dotleniony mózg działa sprawniej. Relaks, spokój i dobry nastrój ułatwiają zapamiętywanie. Pasja i zapał to gwarancja szybszego zapamiętywania. Wykorzystuj kolor, rytm, przestrzeń, wyobraźnię i emocje - w myśl słów Konfucjusza: „Powiedz mi - a zapomnę, pokaż mi – a zapamiętam...” znajdź praktyczne zastosowanie tego, o czym się uczysz.

JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ? Musisz sobie uświadomić, na co zwracasz największą uwagę: to mi wygląda na fajny pomysł - WZROKOWIEC to brzmi fajnie - SŁUCHOWIEC mam złe przeczucia - CZUCIOWIEC WZROKOWCOM pomaga w uczeniu się np. sporządzanie wykresów i map myślowych. SŁUCHOWCY powinni na głos czytać to, co chcą zapamiętać, nagrywać swoje wypowiedzi, a potem je odsłuchiwać. Dobrze, jeśli uczą się z kimś, najlepiej zapamiętują w trakcie dyskusji. Ich nauce sprzyja cicha muzyka. DLA CZUCIOWCÓW istotna jest przestrzeń, w której się uczą.