Gimnazjum w Starym Kurowie, 27.03.2014r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybory do Parlamentu Europejskiego Wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się od 4- 7 czerwca.
Advertisements

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej w Zespole Szkół nr 7 Road to freedom- nasze miasto 20 lat wspólnie FINAŁ MŁODZIEŻOWEJ AKCJI OBYWATELSKIEJ 20 LAT WSPÓLNIE.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Zespół ekspercki Ranking diamentowy
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Jak wykorzystywa ć mo ż liwo ś ci, które daje nam cz ł onkostwo w Unii Europejskiej? Zadanie rekrutacyjne na XX Sesj ę Sejmu Dzieci i M ł odzie.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Dyrektor I LO im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Debata "Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?"
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
Postanowili ś my, ż eby rz ą dził cały naród, ż eby cały naród mógł powiedzie ć, czego mu potrzeba. Ale zapomnieli ś my Panowie, ż e naród to nie tylko.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz partnerów: Kancelarię Sejmu, Ministerstwo Edukacji.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Kazimierz Dolny, 29 października 2014 r. III K ONWENT M ARSZAŁKÓW W OJEWÓDZTW RP INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI KONWENTU MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP W LATACH
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
PODSUMOWANIE I ETAPU SALA KONGRESOWA PKiN WARSZAWA.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Zapis prezentacji:

Gimnazjum w Starym Kurowie, r.

Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty, Ma na celu wyłonienie 460 posłów i posłanek spośród kandydatów z całej Polski, Posłowie spotkają się 1 czerwca 2014r. w Sejmie, gdzie będą uczestniczyć w obradach XX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży

Projekt stanowi akcję edukacyjną i obywatelską mającą na celu: a) rozpowszechnienie wśród młodych ludzi wiedzy o strukturach i możliwościach funkcjonowania Parlamentu Europejskiego oraz wyborach do Parlamentu Europejskiego w maju 2014 roku; b) zachęcenie młodych do dyskusji o możliwościach działania i rozwoju, związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej; c) wypracowanie pomysłów na działania zwiększające aktywność społeczną i wyborczą młodych ludzi; d) przybliżenie młodym ludziom zasad funkcjonowania Sejmu RP i procesu legislacyjnego.

Część I Dyskusje klasowe: Zostały przeprowadzone we wszystkich klasach kilka dni przed debatą przy wsparciu wychowawców klas. Rozważania dotyczyły dwóch obszarów: - dotychczasowych doświadczeń młodych ludzi i ich bliskich w wykorzystywaniu naszego członkostwa w UE, - wskazaniu szans jakie ma nasza gmina w UE (także oczekiwań i pomysłów).

Część II Panele dyskusyjne – metodą warsztatową, z wykorzystaniem metod aktywizujących: - METAPLAN : Jak wykorzystujemy nasze członkostwo w UE( w tym środki unijne)? Jak jest, a jak być powinno? - DRZEWKO DECYZYJNE: Czy korzystać ze środków unijnych? - DEBATA „ZA I PRZECIW” : Bilans korzyści i strat wynikających z członkostwa w UE.

Część III Debata plenarna „Jak najlepiej wykorzystywać szanse, które daje nam UE?”: 1. Przedstawienie wyników i wniosków z ankiet przeprowadzonych wśród uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie i ich rodziców. 2. Przedstawienie efektów pracy paneli dyskusyjnych. 3. Wystąpienia gości i ekspertów - ogólna dyskusja. 4. Przygotowanie mapy wykorzystania środków unijnych w gminie Stare Kurowo. 5. Podsumowanie obrad („KOSZ OWOCÓW” I DRZEWO NADZIEI I OCZEKIWAŃ” )i zakończenie debaty.

W danym momencie głos zabiera tylko jedna osoba. Głosu udziela moderator. Zwracamy się do siebie życzliwie. Koncentrujemy się na temacie debaty. Nie robimy uwag personalnych. W wypowiedziach staramy się być konstruktywni.