JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Autor: Krzysztof Wolsa
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Anna Paszkowska-Rogacz
“Niesamoistny opóźniony rozwój mowy
AUTOPREZENTACJA.
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
Jaki styl uczenia preferujemy?
Jak się uczyć - zasady.
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
A Tobie w ktorą stronę się kręci ?
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNEGO STYLU NAUKI
Jaką funkcję odgrywa mózg?
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Style uczenia się i typy uczniów
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
CZYNNIKI HAMUJĄCE UCZENIE SIĘ
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Psychotest Rób to pomału i wykonuj polecenia w myśli jak najszybciej się da. Jeśli Ci to pomaga możesz mówić po cichu na głos.
MOWA CIAŁA.
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Stres przed sprawdzianem
Trening metodą Warnkego
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Zaburzenia przetwarzania słuchowego
Nowoczesne techniki uczenia się
Leszek Rybicki Filip Piękniewski
Nowoczesne techniki uczenia się
TEST POZWALAJĄCY USTALIĆ ODPOWIADAJĄCY CI STYL UCZENIA SIĘ.
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
ZANIM PRZEDSZKOLAK ZOSTANIE UCZNIEM JAK POMÓC DZIECKU PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO NAUKI W SZKOLE?
Autoprezentacja eMKa Konsulting.
Bariery komunikacyjne
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Zrealizuj swoje marzenia słuchając intuicji!
Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
Jak pomóc dziecku w nauce w domu? Grażyna Frydrychowicz Barbara Jaworowicz.
Niewerbalne przejawy kłamstwa 1 Zygmunt Korzeniewski, DODN.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
W ramach „XV Tygodnia Ziemi” – akcji organizowanej przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu – przeprowadzono konkurs na przygotowanie gry edukacyjnej.
W ramach „XV Tygodnia Ziemi” – akcji organizowanej przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu – przeprowadzono konkurs na przygotowanie gry edukacyjnej.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ O WSPÓŁPRACY Z BRAINOBRAIN
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
O stresie – kilka rzeczy ważnych
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wspomaganie procesu efektywnego uczenia się
Zapis prezentacji:

JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ

ANKIETA

ANKIETA

Ucząc się – pamiętaj o specyficznych właściwościach naszego mózgu Ucząc się – pamiętaj o specyficznych właściwościach naszego mózgu. Dane werbalne przekładaj na obrazy, buduj skojarzenia

Staraj się korzystać z obu półkul mózgowych – by lewa nie była przemęczona, a prawa bezrobotna

Wzrokowca Charakteryzuje duża ilość ruchów mimicznych wokół oczu (mrużenie oczu, mruganie, podnoszenie brwi) oraz - symptomy zewnętrzne - wysoki głos, duża wyobraźnia.

Ucząc się pamiętają, gdzie i co było napisane na stronie, niejako widzą zapamiętywany tekst... i w ten sposób odtwarzają go.

Najmocniejszą stroną wzrokowców jest czytanie. Wzrokowcy lubią się ubierać dobrze dopasowując kolory. Kiedy idą do sklepu, muszą koniecznie przymierzyć ubranie. Nie musi to być strój wygodny, lecz ładny.

Zwykle mówią szybko i wyobrażają sobie to, o czym mówią, tak jakby mówili obrazami. Łatwo zapamiętują drogę, którą wcześniej przeszli i kiedy ją odtwarzają mówią, co po kolei widzą.

Słuchowiec - to gaduła, dyskutowanie jest jego mocną stroną, ma dobrze wyważony ton, tembr i tempo głosu. Człowiek taki dobrze czyta - nawet nowe słowa. Uwaga – słuchowiec lepiej mówi niż pisze oraz… mówi, kiedy pisze!

Słuchowcy zwykle nie patrzą na, kiedy do Ciebie mówią, tylko przysuwają się i nastawią ucho, aby lepiej słyszeć.

Najchętniej uczą się słuchając na przykład wykładu lub jak czytają na głos.

SŁUCHOWCOM często przeszkadzają dźwięki płynące z otoczenia, szmer w sali czy muzyka w tle. Są wrażliwsi od innych pod tym względem.

Kinestetyk rzuca się w oczy nawet "niewzrokowcom", ponieważ charakteryzuje go nadmierna gestykulacja i duża ruchliwość całego ciała.

Kinestetyk posiada silną intuicję, ma silny głos Kinestetyk posiada silną intuicję, ma silny głos. Na słowa reaguje spontanicznie, całym ciałem i uczuciem.

Ich potrzeba wygody demonstruje się wszędzie Ich potrzeba wygody demonstruje się wszędzie. Wygodne buty, miękka koszula, spodnie przyjemne w dotyku, delikatna pościel... Ważne, aby nic nie uwierało, bo zaczynają wyłącznie o tym myśleć…

Mają bardzo wyczulony zmysł dotyku, smaku i węchu. Ciągle coś trzymają w ręku, np. na przyjęciu rolują w palcach kawałek obrusu albo serwetkę.

KINESTETYCY mogą szybciej się uczyć, poruszając się w nieustrukturyzowany, i swobodny sposób. Aby się uczyć, muszą utrzymywać swoje ciało i mięśnie w ruchu. Zapamiętują przede wszystkim to, co robili w czasie nauki.

Bardzo często zdarza się, że dana osoba jest kompilacją 2 lub 3 osobowości . Do uczenia się np. tekstu korzysta ze słuchu, do matematyki - wzroku, a robienie na drutach opanowała metodą prób i błędów.