Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Advertisements

PRACOWNIA CERAMIKI ARTYSTYCZNEJ
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Sztuka modernistyczna
Prerafaelici.
POJĘCIE FUNKCJI.
Net art czyli sztuka sieci
Pojęcia plastyczne czyli
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
ABSTRAKCJONIZM Kierunek w sztuce, który świadomie rezygnuje z przedstawiania form obserwowanych w naturze, ogranicza się wyłącznie do wykorzystywania środków.
M A L A R S T W O Opracowała: Karolina Gwiaździńska.
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Podstawy grafiki komputerowej
POŁAWIACZE WRAŻEŃ IMPRESJONIZM Cz. 1.
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
IDEAŁ KOBIECEGO PIĘKNA
Konstruktywizm De Stijl Bauhaus.
Sztuka romańska.
Architektura secesji.
Malarstwa.
Architektura europejska
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
- izmy na przełomie wieków
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I
Tworzenie prezentacji
Wazon z dwunastoma słonecznikami
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Sztuka Romańska.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Architektura modernistyczna
National Gallery of Art w Waszyngtonie
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Młoda Polska.
Secesja sztuka.
Antonio Gaudi Secesja Hiszpania.
Sztuka średniowiecza Gotyk i romanizm.
Przewrót w malarstwie europejskim
Malarstwo obrazem epoki
BAROK.
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
CLAUDE MONET      .
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
Henri de Toulouse-Lautrec
MODERNIZM WIARĄ W NOWOCZESNOŚĆ.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Opracowała Monika Skóbel
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
SYMBOLIZM.
Kultura i sztuka Japonii
Style architektoniczne
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Art Deco. Co to jest Art Deco? Art déco – jest to styl rozpowszechniony w latach 1919– Nazwa wywodzi się od francuskiego art – sztuka i décoratif.
Dyscypliny sztuk plastycznych Architektura, malarstwo, rysunek, rzeźba, grafika, rzemiosło artystyczne, wzornictwo przemysłowe, fotografia.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
GRAFIKA SZTUKA POWIELANIA.
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
Sztuka abstrakcyjna Wassilij Kandynski 1866 – 1944
Aktualny stan wdrażania Programu Operacyjnego
Kultura przełomu XIX i XX w.
Zapis prezentacji:

Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil Hiszpania – Modernismo Włochy – Stile Florale Wiedeń, Monachium i Berlin – Sezessionstil – Polska – secesja

Źródła i inspiracje Sztuka Williama Blake’a Symboliczna, wizyjna, przejęto z niej rozjaśnioną kolorystkę, płynność kształtów i miękką linię. Blake łączył poezję, grafikę i liternictwo.

2. Prerafaelici i Ruch Sztuki i Rzemiosła (Arts & Cratfs) Na nich oddziałała sztuka Blake’a. Łączył ich podobny program estetyczny: chęć zerwania z historyzmem pragnienie zbliżenia sztuki do mas (niespełniony) odrodzenie sztuki podziw dla gotyku waga przywiązywana do wyrobów użytkowych

Warsztaty W. Morrisa produkowały przedmioty codziennego użytku ręcznie wyznawano zasadę integralności motywu z płaszczyzną przez stosowanie płaskich plam barwnych i linii powstały całe dzieła w jednolitym stylu – Czerwony Dom W. Morrisa, którego architektura, wnętrza, meble i wszystkie drobiazgi były w tym samym stylu.

Red House

Gotyk upodobanie do pionowych kształtów wydłużanie postaci używanie prawdziwych materiałów uwidacznianie konstrukcji odnowienie zapomnianych technik i rzemiosł – np. witraż, materiałów – np. cyna

Neorokoko/ rokoko, zwł we Francji i Belgii. stosowanie organicznych form stylizacja motyw miękkiego linearnego kształtu asymetria delikatna tonacja barwna

Sztuka Dalekiego Wschodu (modę na chińszczyznę przeżywało już rokoko, a na japońszczyznę impresjonizm) płaska plama barwna czarny, płynny, precyzyjny kontur wyszukana kolorystyka asymetria, kontrast dużego pustego tła i małych zgrupowanych form miękkie kształty wyrafinowanie i stylizacje łączenie obrazu z tekstem, napis był integralną częścią kompozycji

Toulouse-Lautrec, czerpał ze sztuki japońskiej, płaska plama barwna i kontur, mocna kontrastowa kolorystyka

Van Gogh – ostre zestawienia barwne, sztuka symboliczna i ekspresyjna oddziaływująca na ekspresyjny kierunek secesji

P. Gauguin – asymetria, wytworne zestawienia barwne, płaska plama i kontur, lekka rytmizacja kompozycji, silna synteza kształtów i barw, nastrój tajemnicy

Puvis de Chavannes program estetyzujący, radość dla oczu wytworna, wyszukana gama kolorystyczna nie licująca z poważnym tematem, np. obraz „Biedny rybak”.

Sztuka Islamu horror vacui – wypełnianie ciasno tła formami i motywami zacieranie tektoniczności architektury duża rola dekoracji i ornamentu łączenie pisma z obrazem wysmakowana kolorystyka