Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Advertisements

Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wizja Mazowsza do 2030 r..
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla Działania 9.3 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Polskie Regiony Warunki dla skutecznej, efektywnej i partnerskiej realizacji działań rozwojowych Agnieszka Dawydzik Dyrektor Departamentu Koordynacji.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Aktualizacja Strategii Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Projekty strategiczne Łodzi w nowej perspektywie finansowej UE.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje dodatkowych kryteriów formalnych dla projektów realizowanych w ramach ZIT WOF w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim Przemysław Woliński Prezes Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego sp. z o.o.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich 21 lipca 2016 r.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Realizacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata w roku 2016 Warszawa, czerwiec 2017.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na dzień r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
System oceny projektów w ramach RPO WP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Program Operacyjny Polska Wschodnia
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiana w punktacji kryterium merytorycznego nr 3 Załącznika 3 b - Kryteria wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań/ poddziałań.
Zapis prezentacji:

Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego RIT w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020 Warszawa, 9 kwietnia 2017 r.

AGENDA SPOTKANIA: 1. Przyjęcie RPO WM 2014-2020 przez KE. 2. Aktualizacja zasad wdrażania RIT. 3. Harmonogram prac nad RIT. 4. Zakres wsparcia w ramach RIT wg PI. 5. Pytania. 6. Zakończenie spotkania.

Warszawa, 9 kwietnia 2017

Założenia podziału alokacji dla Mazowsza Kraj/Region na podst Założenia podziału alokacji dla Mazowsza Kraj/Region na podst.: Umowa Partnerstwa z 21 maja 2014 r. Kraj (Programy Krajowe) Region (RPO WM 2014-2020)   Fundusz mln EUR % suma EFRR 1 084,55 42% 1 544,69 58% 2 629,23 EFS 602,95 51% 545,15 49% 1 148,11 1 687,50 2 089,84 3 777,34 Alokacja ZIT : 166 mln EUR Alokacja RIT: 130 mln EUR

Regionalne Inwestycje Terytorialne Mechanizm ten realizuje politykę rozwoju opisaną w SRWM do 2030 r., mającą na celu wsparcie OSI ostrołęcko-siedleckiego, płocko-ciechanowskiego oraz radomskiego, które zostały określone w SRWM jako problemowe. Podstawą realizacji RIT jest współpraca JST! Warszawa, 9 kwietnia 2017

Jeden subregion jeden plan! ZMIANY W ZAKRESIE RIT Regionalne INSTRUMENTY Terytorialne (RIT) Tryb wyboru: konkursowy (projekty wynikające z planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi) pozakonkursowy (projekty wynikające z planów działań RIT) Regionalne INWESTYCJE Terytorialne (RIT) Plany inwestycyjne dla subregionów objętych OSI problemowymi Plany działań RIT dla subregionu… Jeden subregion jeden plan! Przasnysz, 9 kwietnia 2017

Podejście terytorialne w RPO WM 2014-2020 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) dla miasta stołecznego Warszawy i jej obszaru funkcjonalnego (40 JST). Regionalne Inwestycje Terytorialne (RIT) dla 5 subregionów (NTS 3): ciechanowskiego, płockiego, ostrołęckiego, siedleckiego i radomskiego. Projekty Partnerskie bez ograniczenia terytorialnego, oraz tematycznego.

Regionalne Inwestycje Terytorialne (RIT) Projekty Partnerskie Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) Projekty Partnerskie Środki: brak ustalonego maksymalnego poziomu alokacji w Programie Środki : min 130,0 mln euro Środki : min 165,8 mln euro Tryb wyboru: konkursowy (projekty wynikające z planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi) Tryb wyboru: konkursowy pozakonkursowy * Wynikające z zapisów Strategii ZIT Tryb wyboru: konkursowy z preferencją punktową

DALSZA PRACA NAD RIT: 1. Przekazanie przez subregiony 5 zaktualizowanych planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi zgodnych ze zaktualizowanymi zapisami RPO WM 2014-2020. 2. Weryfikacja/wsparcie planów przez zespoły robocze. 4. Przygotowanie kryteriów konkursowych oraz ram konkursów dla działań dedykowanych RIT-om wg PI; 5. Przygotowanie (Akceptacja kryteriów przez Komitet Monitorujący RPO WM 2014-2020). 6. Ogłoszenie konkursów na projekty wynikające z plany inwestycyjne dla subregionów objętych OSI problemowymi, przyjętych uchwałami rad gmin wszystkich partnerów (w tym promocja w gazetach). 8. Stworzenie listy wstępnej wg punktacji oraz listy warunkowej. 10. Zatwierdzenie list przez ZWM. 11. Podpisanie umów na projekty będące w fazie zaawansowanej. 12. Projekty towarzyszące – preferencja punktowa jeśli znajdują się w planach inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi.

ZESPOŁY ROBOCZE Warszawa, 9 kwietnia 2017

ZESPOŁY ROBOCZE Warszawa, 9 kwietnia 2017

Osie, Cele Tematyczne, PI RPO 2014-2020 Osie, Cele Tematyczne, PI Typy projektów, wskaźniki, koszty i wartości docelowe Kryteria – dla każdego PI Kryterium formalne/merytoryczne w każdym PI: Wnioskowane dofinansowanie UE / (podzielone przez ) wartość docelowa wskaźnika <= (mniejsze lub równe) średni koszt wskaźnika z tabeli interaktywnej Kwalifikowalność wydatków Zasady naboru i oceny Katalog wskaźników Warszawa, 9 kwietnia 2017

PLANOWANE OBSZARY WSPARCIA RIT

Wzrost e-potencjału Mazowsza OŚ PRIORYTETOWA II Wzrost e-potencjału Mazowsza PI 2c Wzmocnienie zastosowań TIK dla e-administracji, e-uczenia się, e-włączenia społecznego, e-kultury i e-zdrowia 2c Cel szczegółowy: Zwiększone wykorzystanie e-usług publicznych

Oś Priorytetowa II Wzrost e-potencjału Mazowsza Typy projektów: informatyzacja służby zdrowia, ze szczególnym naciskiem na wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej; e-administracja; e-kultura; wykorzystanie TIK w edukacji uczelni wyższych.

Oś Priorytetowa II Wzrost e-potencjału Mazowsza Beneficjenci: administracja rządowa; jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia; jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego posiadające osobowość prawną; podmioty lecznicze działające w publicznym systemie ochrony zdrowia - posiadające kontrakt z NFZ; spółki, w których większość udziałów lub akcji posiada samorząd terytorialny; uczelnie wyższe; instytucje kultury; organizacje pozarządowe; kościoły i związki wyznaniowe.

Oś Priorytetowa II Wzrost e-potencjału Mazowsza Wskaźniki produktu: Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości 3 - dwustronna interakcja – 200 szt. Liczba usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości 4 –transakcja – 100 szt. Liczba podmiotów, które udostępniły on-line informacje sektora publicznego - 25 Warszawa, 9 kwietnia 2017

Oś Priorytetowa II Wzrost e-potencjału Mazowsza ALOKACJA = 153 599 843 euro Warszawa, 9 kwietnia 2017

Oś Priorytetowa II Wzrost e-potencjału Mazowsza ALOKACJA w RIT i ZIT (euro) RIT Radomski – 5 529 239 ZIT – 27 891 474 E-usługi – 120 179 130 153 599 843 Warszawa, 9 kwietnia 2017

Ulepszone warunki do rozwoju MŚP OŚ PRIORYTETOWA III Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości PI 3a Promowanie sprzyjanie tworzeniu nowych firm, w tym również poprzez inkubatory przedsiębiorczości Cel szczegółowy: Ulepszone warunki do rozwoju MŚP Warszawa, 9 kwietnia 2017

OŚ PRIORYTETOWA III Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości Typy projektów: wsparcie początkowej fazy rozwoju przedsiębiorstw; wsparcie prowadzenia i rozwoju działalności przedsiębiorstw; integrowanie usług istniejących IOB w celu tworzenia kompleksowej oferty – obejmującej rozwój produktu; dostęp do kapitału; specjalistyczne doradztwo dla MŚP (np. brokerzy innowacji; platformy współpracy); uporządkowanie i przygotowanie terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych.

prace studyjno-koncepcyjne; badania geotechniczne; OŚ PRIORYTETOWA III Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości Uporządkowanie i przygotowanie terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych. prace studyjno-koncepcyjne; badania geotechniczne; kompleksowe wyposażenie w media oraz modernizacja wewnętrznej infrastruktury komunikacyjnej w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych; wydatki na wewnętrzną infrastrukturę komunikacyjną, jako uzupełniający element projektu dotyczącego kompleksowego przygotowania terenu inwestycyjnego, mogą stanowić jedynie mniejszą część budżetu projektu.

OŚ PRIORYTETOWA III Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości Uporządkowanie i przygotowanie terenów inwestycyjnych w celu nadania im nowych funkcji gospodarczych. WAŻNE !!! Rezultat bezpośredni (Liczba małych i średnich przedsiębiorstw zlokalizowanych we wspartej infrastrukturze) zawarty będzie w umowie o dofinansowanie projektu.

OŚ PRIORYTETOWA III Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości ALOKACJA w RIT (euro) RIT Płocki – 8 867 606 RIT Ostrołęcki - 10 834 472,11 19 702 078 Warszawa, 9 kwietnia 2017

Przejście na gospodarkę niskoemisyjną OŚ PRIORYTETOWA IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną PI 4c Zwiększona efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym – 78 621 521 mln EUR budowa lub przebudowa jednostek wytwarzania energii elektrycznej i ciepła w kogeneracji. zwiększona efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym RIT OGRANICZENIA: Identyfikacja optymalnego zestawu działań zwiększających efektywność energetyczną w danym budynku dokonywana będzie na podstawie audytu energetycznego realizacja projektów zwiększających efektywność energetyczną powyżej 60%. Projekty z zakresu głębokiej, kompleksowej modernizacji energetycznej zwiększające efektywność energetyczną poniżej 25% nie będą kwalifikowały się do dofinansowania; Realizacja projektów z zakresu termomodernizacji szpitali będzie możliwa w przypadku zgodności z dokumentem ,,Mapa potrzeb zdrowotnych” opracowanym przez Ministerstwo Zdrowia. Warszawa, 9 kwietnia 2017

PI 4e Lepsza jakość powietrza - 208 030 372 mln EUR OŚ PRIORYTETOWA IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną PI 4e Lepsza jakość powietrza - 208 030 372 mln EUR ograniczenie niskiej emisji poprzez poprawę efektywności wytwarzania i dystrybucji ciepła rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej w regionie RIT OGRANICZENIA: realizacja projektu z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej, uwzględniającego szersze podejście, wpisującego się w odnoszące się do zagadnień niskoemisyjności strategie miejskie lub, dla obszarów aglomeracyjnych, kompleksowe plany gospodarki niskoemisyjnej oraz plany mobilności miejskiej - kryterium dostępu Alokacja dla działania: 178 mln EUR Alokacja ZIT : 96,9 mln EUR Alokacja RIT : 30 mln EUR Warszawa, 9 kwietnia 2017

Gospodarka przyjazna środowisku OŚ PRIORYTETOWA V Gospodarka przyjazna środowisku PI 6c Zwiększona dostępność oraz rozwój zasobów kulturowych regionu – 35 718 340 mln EUR wzrost regionalnego potencjału turystycznego poprzez ochronę obiektów zabytkowych; poprawa dostępności do zasobów kultury poprzez ich rozwój i efektywne wykorzystanie. OGRANICZENIA: maksymalna wartość pojedynczego projektu wynosić 5 mln EUR kosztów całkowitych; brak możliwości finansowania projektów dotyczących organizacji imprez o charakterze kulturalnym, tj. wystaw czy festiwali, które nie przynoszą efektów w dłuższej perspektywie czasowej; brak możliwości finansowania budowy od podstaw nowej infrastruktury kulturalnej. Alokacja dla RIT: 4,5 mln EUR Alokacja RIT : 30 mln EUR Warszawa, 9 kwietnia 2017

Rozwój regionalnego systemu transportowego OŚ PRIORYTETOWA VII Rozwój regionalnego systemu transportowego PI 7b Zwiększanie mobilności regionalnej poprzez łączenie węzłów drugorzędnych i trzeciorzędnych z infrastrukturą TEN-T, w tym z węzłami multimodalnymi Budowa i przebudowa dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą* w ramach planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi. * infrastruktura towarzysząca w zakresie: poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. elementy uspokojenia ruchu, zatoki przystankowe, chodniki, oświetlenie), ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, kanalizacja deszczowa, przejścia dla zwierząt), inteligentnych systemów transportowych (np. elementy z zakresu systemów sterowania sygnalizacją i ruchem drogowym), turystyki (np. ścieżki rowerowe). Warszawa, 9 kwietnia 2017

PI 7b Zwiększanie mobilności regionalnej …- c.d. Drogi wojewódzkie - wybrane odcinki pozwalające na włączenie do systemu dróg krajowych lub sieci TEN-T, wypełniające luki w sieci dróg pomiędzy ośrodkami wojewódzkimi, miastami nie będącymi stolicami województw (regionalnymi i subregionalnymi), zgodnie z przeprowadzoną diagnozą, wskazującą na problem dostępności transportowej tych miast, pełniących ważne funkcje w lokalnych rynkach pracy. OGRANICZENIA: Tylko drogi lokalne (powiatowe i gminne) spełniające warunki z Umowy Partnerstwa tj. zapewniające konieczne bezpośrednie połączenia z siecią TEN-T, przejściami granicznymi, portami lotniczymi, morskimi, terminalami towarowymi, centrami lub platformami logistycznymi. Wartość alokacji dla dróg lokalnych nie przekroczy 15% alokacji dla transportu drogowego w ramach 7 CT (34 842 883 PLN). Warszawa, 9 kwietnia 2017

OŚ PRIORYTETOWA VI Jakość życia PI 9a Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną i społeczną, które przyczyniają się do rozwoju krajowego, regionalnego i lokalnego, zmniejszania nierówności w zakresie stanu zdrowia, promowanie włączenia społecznego poprzez lepszy dostęp do usług społecznych, kulturalnych i rekreacyjnych oraz przejścia z usług instytucjonalnych do usług na poziomie społeczności lokalnych Inwestycje Dokumentem stanowiącym krajowe ramy strategiczne dla przedsięwzięć realizowanych w obszarze zdrowia w perspektywie 2014-2020 jest: Policy Paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020. Zgodnie z Policy Paper oraz Umową Partnerstwa, wsparcie powiązane jest z trendami epidemiologiczno – demograficznymi, tj. dotyczy infrastruktury służącej leczeniu schorzeń będących głównymi przyczynami dezaktywacji zawodowej oraz przeciwdziałaniu niekorzystnym trendom demograficznym. Obszar zdrowia (w tym PI 9a) podlega koordynacji z poziomu krajowego. Instrumenty koordynacji to: Komitet Sterujący ds. Koordynacji interwencji EFSI w sektorze zdrowia działający pod przewodnictwem MZ, oraz uzgadniane z Komitetem: Plany działań. Certyfikacja środków wydatkowanych na infrastrukturę zdrowotną uzależniona jest od map potrzeb zdrowotnych, za których opracowanie odpowiada Ministerstwo Zdrowia. Planowane terminy opracowania map to: 31 grudnia 2015 r. – dla kardiologii i onkologii oraz 31 grudnia 2016 r. – dla pozostałych schorzeń. Warszawa, 9 kwietnia 2017

PI 9a Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną … c. d PI 9a Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną … c.d. proponowane zapisy w Planie działań, który będzie uzgadniany z Komitetem Sterującym 2.3 Konkursy, które będą uzgodnione w kolejnych Planach Działań 2 3 5 7 8 Planowany termin ogłoszenia konkursu: Obszar geograficzny, którego konkurs dotyczy * Planowana całkowita alokacja Główne wskaźniki, Mapa potrzeb zdrowotnych, z której wynika potrzeba realizacji konkursu I kwartał 2016 (termin uzależniony od dostępności map potrzeb) NTS 3 subregiony obejmujące osi problemowe, na których będą realizowane rit % alokacji z 22,27 mln euro Liczba wspartych podmiotów …, Ludność objęta ulepszonymi usługami … Liczba urządzeń .. Mapy dotyczące: układu krążenia onkologii I kwartał 2017 pozostałe schorzenia Warszawa, 9 kwietnia 2017

PI 9a Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną…. C. d PI 9a Inwestycje w infrastrukturę zdrowotną…. C.d. kierunkowe kryteria wyboru projektów zgodność z Planem działań w sektorze zdrowia, uzgodnionym przez Komitet Sterujący, zasadność realizacji wynikająca z map potrzeb, kryteriami wyboru oparte na rekomendacjach określonych w Planie Działań, certyfikowanie wydatków dotyczących infrastruktury w zakresie opieki szpitalnej - po wprowadzeniu map potrzeb w dziedzinie medycyny zbieżnej tematycznie z zakresem danego projektu, niekwalifikowaność inwestycji polegających na dostosowaniu istniejącej infrastruktury do obowiązujących przepisów, chyba że ich realizacja jest uzasadniona z punktu widzenia poprawy efektywności (w tym kosztowej) i dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej, Preferowane będą projekty: wspierające przeniesienie akcentów z usług wymagających hospitalizacji na rzecz POZ i AOS, efektywne kosztowo i realizowane przez podmioty, które wykazują największą efektywność finansową, przewidujące działania konsolidacyjne i inne formy współpracy podmiotów leczniczych, przewidujące działania w zakresie reorganizacji i restrukturyzacji wewnątrz podmiotów leczniczych, w celu maksymalizacji wykorzystania infrastruktury, w tym sąsiadującej, oraz stopnia jej dostosowania do istniejących deficytów. Warszawa, 9 kwietnia 2017

OŚ PRIORYTETOWA VI Jakość życia PI 9b Wspieranie rewitalizacji fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności na obszarach miejskich i wiejskich Rewitalizacja wyprowadzanie ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez przedsięwzięcia całościowe (integrujące interwencję na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki), skoncentrowane terytorialnie i prowadzone we współpracy z lokalną społecznością, w sposób zaplanowany oraz zintegrowany przez określenie i realizację programów rewitalizacji. Rewitalizacja jest procesem długoterminowym, w którym pierwsze działania powinna podjąć władza publiczna, aby wyrównać niedoskonałości rynku występujące na obszarze zdegradowanym i związane z tym ryzyko, które zniechęca prywatnych inwestorów do zaangażowania kapitału

Lokalny Program Rewitalizacji PI 9b Wspieranie rewitalizacji fizycznej, gospodarczej i społecznej… - c.d. Dokument stanowiący podstawę formalną: Lokalny Program Rewitalizacji Dokumenty wyjściowe: Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych – opracowane przez MIR. Instrukcja dotyczy przygotowania Lokalnego Programu Rewitalizacji jako podstawy udzielania wsparcia z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Warszawa, 9 kwietnia 2017

PI 9b Wspieranie rewitalizacji fizycznej, gospodarczej i społecznej… - c.d. Podział alokacji 25 mln euro Instrumenty finansowe Ok. 3 mln euro Obszary wiejskie 26 mln euro RIT Rewitalizacja 60,7 mln euro Budżet państwa 15,2 mln euro Warszawa, 9 kwietnia 2017

Priorytety inwestycyjne współfinansowane z EFS W ramach Osi Priorytetowych współfinansowanych z EFS wsparcie będzie kierowane na trzy obszary tematyczne, odpowiednio: Oś VIII Rozwój rynku pracy, Oś IX Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem; Oś X Edukacja dla rozwoju regionu. We wszystkich Priorytetach Inwestycyjnych (PI), w ramach ww. osi, tj. 8i, 8iv; 9i, 9iv, 9v, 10i, 10iii, 10iv ramach trybu konkursowego przewiduje się również ogłaszanie odrębnych postępowań na wybór inwestycji wynikających z planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi. Dla projektów wynikających z planów inwestycyjnych dla subregionów objętych OSI problemowymi (tzw. projektów towarzyszących) w procesie oceny przewidziane są dodatkowe punkty preferencyjne. Warszawa, 9 kwietnia 2017

PI 8 OŚ PRIORYTETOWA VIII Rozwój rynku pracy Wzrost zatrudnienia osób, które zostały zidentyfikowane jako zagrożone na rynku pracy Powrót do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Warszawa, 9 kwietnia 2017

Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem OŚ PRIORYTETOWA IX Wspieranie włączenia społecznego i walka z ubóstwem 9iv (9.7) Cel szczegółowy 2. Zwiększenie dostępu do usług społecznych 9i (9.4) 9v (9.8) Cel szczegółowy 1. Zwiększenie szans na zatrudnienie osób wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz zapobieganie zjawisku wykluczenia społecznego i ubóstwa Cel szczegółowy 4. Zwiększenie zatrudnienia w podmiotach ekonomii społecznej i zakresu realizowanych przez nie działań Cel szczegółowy 3. Zwiększenie dostępności usług opieki zdrowotnej Warszawa, 9 kwietnia 2017

Edukacja dla rozwoju regionu OŚ PRIORYTETOWA X Edukacja dla rozwoju regionu PI 10iv (10.3) PI 10i (10.1) Cel szczegółowy 1. Wzmocnienie kształcenia ogólnego Cel szczegółowy 1. Zwiększenie szans na zatrudnienie przez wzmocnienie kształcenia zawodowego i doradztwo zawodowe PI 10iii (10.2) Cel szczegółowy 1. Wsparcie osób dorosłych w podwyższaniu kompetencji Cel szczegółowy 2. Wzrost dostępności do edukacji przedszkolnej Cel szczegółowy 2. Wsparcie osób dorosłych w zdobywaniu wykształcenia, podnoszeniu kwalifikacji i kompetencji Warszawa, 9 kwietnia 2017

PYTANIA!

Strona: www.rpo.mazovia.pl Dziękujemy za uwagę Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Al. Solidarności 61, Warszawa 03-402 tel. 22 59 79 751 e-mail: dsrr@mazovia.pl Strona: www.rpo.mazovia.pl