WYCHOWYWANIE I NAUCZANIE DZIECI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Uzależnienia a rozwój dziecka
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat!
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
warsztaty dla rodziców
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Każdy może ŚWIĘTYM być! TY również! Czy chcesz?.
INSTRUKCJA NA UDANE MAŁŻEŃSTWO.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Mimo to... Mimo to przebaczaj im Ludzie są często nierozsądni, niezrozumiali, i egocentryczni.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
O korzeniach i skrzydłach…
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Ankieta na temat agresji w szkole
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Szkolny system wychowawczy
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Forma Aktywności Społecznej !
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
PRESS SPACEBAR TO BEGIN Ubóstwo Korupcja Duchowaobojętność Chciwość Prześladowania Sprzeciw wobec Ewangelii Duchowamartwota Chandel ludźmi Wojna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
„Dziecko za sterem – jak nauczyć je samodzielności, odpowiedzialności i współpracy - pedagogika planu daltońskiego w przedszkolu”
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Kurs - OK zeszyt.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Speakers’ Corner. Speakers’ Corner Innowacja edukacyjna „Kącik Mówców” w XLII Liceum Ogólnokształcącym im Innowacja edukacyjna „Kącik Mówców” w XLII.
Dlaczego warto czytać dziecku ?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Akademia Sukcesu Zajęcia 3
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Jak efektywni liderzy budują i wykorzystują sieć kontaktów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 4
Zapis prezentacji:

WYCHOWYWANIE I NAUCZANIE DZIECI ™ WYCHOWYWANIE I NAUCZANIE DZIECI W WIEKU 3-6 LAT

Zajęcia TKD Tigers © TKD Tigers Ltd

Ćwiczenia „Nieznajomy” Jakie są nasze cele? Zwiększyć pewność siebie dzieci, jeśli będą skonfrontowane z Obcym Nauczyć dzieci rozpoznać różnicę pomiędzy Dobrym Obcym i Złym Obcym oraz co to są Bezpieczne Budynki Nauczyć dzieci co to są “Dobre sekrety, Złe Sekrety” Nauczyć ich, że ich głos jest ich najsilniejszą bronią Rozumieć niebezpieczeństwo w sytuacji, gdy Nieznajomy podchodzi do nich lub do ich przyjaciół

Praca grupowa/Przywództwo Jakie są nasze cele? Zachęcić dzieci do słuchania i wspólnego działania. Pomóc im zrozumieć jak ważny jest lider/przywódca oraz że jego najważniejszą rolą jest pomagać tym, którzy tego potrzebują. Nauczyć dzieci jak ważna jest praca jako część zespołu (poza ich egocentrycznym światem) Nauczyć dzieci ufać sobie nawzajem. Dopilnować, aby dzieci nauczyły się czekać na swoją kolej i oraz na sukces drużyny.

Ćwiczenia „Jak się bronić” Jakie są nasze cele? Nauczyć dzieci, jak mają zidentyfikować czy są terroryzowane, czy ktoś się nad nimi znęca, itp. Zachęcić je, aby używały swojego głosu, jako swojej najsilniejszej broni. Nauczyć je, jak efektywnie informować o sytuacjach znęcania się, które mogą przydarzyć się im lub ich przyjaciołom. Nauczyć używania prostych ruchów samoobrony, aby uwolnić się od pewnych sytuacji. Nauczyć dzieci, że chuligani są źli i one nie mogą stać się tacy.

Rodzice podczas Zajęć Wyzwania dla Rodziców Natura Rywalizacji (szczególnie Ojcowie) Szczerze chcą tego, co “najlepsze dla ich Dziecka” Niecierpliwość i Znudzenie Potencjalne Negatywne Efekty mające wpływ na Dzieci Zwiększona Presja Uczucie wyróżniania się Niepowodzenia & Rozczarowanie Współpraca z Rodzicami Postawić właściwe oczekiwania od samego początku Szanować, Udzielać Reprymendy, Uzasadniać, Wspierać Wyjaśnienia do Dziecka (cicho, jeśli zdenerwowane) Zaangażuj się, jeśli jest taka potrzeba – Ty masz Kontrolę! © TKD Tigers Ltd

Podręcznik Tygrysa Kompletny – Towarzysz Kursu Zabawa & Interakcja Zapis Postępów w Kursie Rozwój relacji Dziecko/Rodzic Dalsze odnośniki www.lskt.lublin.pl Zachęta do postępów dla Studenta Obrazki & Opisy Ćwiczenia dla Rodzica/Dziecka Zadania dla Rodziców Historie do przeczytania przez rodziców Cele, które należy postawić dzieciom Pomagają dzieciom odnosić się do tematów Refer to Guide © TKD Tigers Ltd

Dzieci w trakcie Zajęć Dzieci uczą się na trzy sposoby Natura/Charakter Małych Dzieci Bardzo Ważne lata rozwoju socjologicznego Egocentryczny Charakter Podatne na wpływy & Słabe Emocjonalnie Dzieci uczą się na trzy sposoby Słuchają Patrzą Wykonują © TKD Tigers Ltd

System nagród & umiejętności Nagrody za umiejetności życiowe TKD Tigers System nagród & umiejętności Nagrody za umiejetności życiowe Odznaki zasad Nagrody „kamień milowy” POMARAŃCZOWY PAS ŻÓŁTA BELKA ZIELONA BELKA NIEBIESKA BELKA CZERWONA BELKA CZARNA BELKA STOPNIE TKD TIGER

Do zobaczenia na zajęciach! ™ Do zobaczenia na zajęciach!