PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR” MAJ 2013
Nazwa-„Chodźmy na zakupy" Liczba uczestników - nieograniczona Cele- rozwój umiejętności matematycznych,kształtowanie umiejętności w zakresie ważenia i geometrii Dziecko: Liczy do 20, Rozpoznaje nominały od 1 do 20 Euro, Rozpoznaje figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt, Klasyfikuje figury pod względem koloru, kształtu i rozmiaru Liczy na odważnikach, Używa pojęć cięższy i lżejszy
Zadanie I Dzieci otrzymują banknoty o nominałach 1, 2, 5, 10 i 20 Euro. Następnie losują karty, na których są 2 lub 3 figury. Dziecko musi kupić w sklepie figury, które znajdują się na jego karcie. Każdej z figur przyporządkowana jest określona kwota. W naszym przypadku prostokąt kosztował 2€, trójkąt 3€, kwadrat 4 € i koło 5 €. Dziecko musi policzyć ile zapłacić razem za figury umieszczone na jego karcie – może skorzystać z liczydła i z pomocą nauczyciela odliczyć żądaną kwotę w banknotach. Zadanie II Dzieci ważą określone przedmioty i porównują ich wagę. Nasi uczniowie porównywali ciężkość ważonych figur.