Krajobraz kulturowy ucznia Zagadnienie plastyczne realizowane metodą projektu
Kolego i koleżanko! Rozejrzyj się dookoła. Zobacz, co nas otacza. Zwróć uwagę na trwałe elementy krajobrazu kulturowego: ludzie, budowle, rośliny, pomniki, drzewa. Swoje obserwacje udokumentuj za pomocą aparatu fotograficznego.
Wyniki pracy Pokaż wszystkim swoje zdjęcia z terenu. Znajdź podobieństwo tematyczne swoich odkryć. Spróbuj nadać tytuł zebranym elementom krajobrazu. Pracuj w grupie.
Co wyróżnia Twoją miejscowość? domy mieszkalne, domy ludowe, remizy.
Zabytki: dwory, pałace, zamki.
Obiekty sakralne: kościoły, kapliczki
Ile dróg, tyle kapliczek: drewnianych, kamiennych, murowanych.
Drzewo to też bohater krajobrazu
Wystarczy się zatrzymać, żeby dostrzec.
Codziennie słońce przetacza się przez niebo, ale kto się nad tym zastanawia?
Czy dostrzegamy?
Małe i duże – to nasze bogactwo krajobrazu
Blisko i daleko „Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”
Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji. Posumowanie Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji.
To tylko nieliczne przykłady naszego pięknego krajobrazu kulturowego.
To nauczyło nas mieć oczy szeroko otwarte.
Uwagi i wnioski mile widziane – klasa II A – gimnazjum