Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 4 SPOTKANIE
MÓJ CHARAKTER Cel ogólny zajęć: poznanie cech swojego charakteru poznanie cech swojego charakteru Cele szczegółowe: Uczeń potrafi: rozpoznać główne cechy swojego charakteru określić swoje pozytywne cech określać swoje negatywne cechy określić wpływ charakteru na wybór przyszłej drogi zawodowej
Jakie cechy charakteru wpływają na aspiracje ludzi? A ambitny, asertywny B bystry, bogaty C cierpliwy, czuły D dobry, dowcipny E egoistyczny, energiczny ĆWICZENIE 1
MOJA WIZYTÓWKA ĆWICZENIE 2 NA IMIĘ MAM … JESTEM … (podaj swoje dwie pozytywne cechy) POTRAFIĘ … (podaj swoje dwie umiejętności)
„UMIEJĘTNOŚCI, CECHY CHARAKTERU, A REALIZOWANE ZADANIA” ĆWICZENIE 3 Nauczyciel dzieli uczniów na grupy 3 – 4 osobowe. Uczniowie uzupełniają cechy charakteru i umiejętności niezbędne do wykonywanego danego zadania RODZAJ ZADANIA CECHY CHARAKTERU NIEZBĘDNE DO WYKONANIA ZADANIA UMIEJĘTNOŚCI NIEZBĘDNE DO WYKONANIA ZADANIA 1. Organizacja wyjścia klasy do kina 2. Opieka nad młodszym rodzeństwem 3. Zrobienie zakupów spożywczych babci 4. Wyjazd z rodzicami na wycieczkę rowerową
CZY UMIESZ OCENIĆ SWOJE POZYTYWNE CECHY CHARAKTERU?
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: Elżbieta Bodziakowska Karolina Domańska Małgorzata Polkowska Joanna Śliżewska