Asy myśliwskie I wojny światowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podczas II Wojny Światowej
Advertisements

Od Junkersa F-13 do Embraera 175 – samoloty PLL LOT
Weronika Woźniak klasa III HO
Liczby pierwsze.
Maria Skłodowska - Curie
II Wojna Światowa.
Syjonizm Syjonizm (od nazwy wzgórza Syjon w Jerozolimie, na którym stała świątynia jerozolimska) - ruch narodowy i towarzysząca mu ideologia stworzenia.
Konflikty na Dalekim Wschodzie
sierpień-październik 1940r.
Cmentarze pierwszej wojny światowej
Temat prezentacji: „Czołgi I wojny światowej”
Narodowe Święto Niepodległości – polskie święto, obchodzone co roku 11 listopada, dla upamiętnienia rocznicy odzyskania przez Naród Polski niepodległego.
Cud nad Wisłą 18.VIII.1920r..
NATO.
,,Dzień niepodległości” 11 listopada 2009
Prezentacja multimedialna pt.
Major Henryk Sucharski ( ) Nasz Patron
,,Bohater” Henryk Sucharski urodził się w Gręboszowie koło Tarnowa 12 listopada 1898 r. Jego rodzicami byli: Stanisław (szewc) oraz Agnieszka z domu Bojko.
(Francja, Wielka Brytania, Rosja, USA) (Niemcy i Austro-Węgry)
British Queens and Kings Wykonały: - Malwina Woźniak - Olimpia Łaniecka - Paulina Latzki - Agnieszka Lizoń - Sandra Marek.
Odzyskanie niepodległości przez Polskę
Patron Naszej szkoły Gen. Władysław Sikorski
Żołnierze Armii Krajowej
POLSCY LOTNICY.
Maria Skłodowska-Curie
Mały Powstaniec.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
DYWIZJON 303 IM T. KOŚCIUSZKI
PAMIĘTAMY ALBUM POWSTAŃCZY
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Wykonał: Marcin Lewandowski Klasa VI a
POSZUKIWANY RUDOLF MODRZEJEWSKI
Narodowe Święto Niepodległości – polskie święto państwowe, obchodzone co roku 11 listopada, dla upamiętnienia rocznicy odzyskania przez Naród Polski niepodległego.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
w Petersburgu podpisano pierwszy
Ceremonie oficjalne i państwowe
Karol Koźmiński Praca na wszechnicę teatralną
Ceremonie oficjalne i państwowe
Front zachodni
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Organizacja Traktatu Północnoatlantyckiego
Narodziny lotnictwa wojskowego Wiesław Zdziabek
Powstanie Listopadowe
Historia Administracji Ćwiczenia I.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Samoloty I wojny światowej Na skrzydłach historii 2014/2015
Kapitan pilot Sylwester Bartosik
75. Rocznica II wojny światowej
Polacy w bitwie o Narwik.
Wojska Napoleońskie w Polsce
Kalendarz 2020.
Ul. Milana Rastislava Štefánika. Położenie Polityk słowacki, z wykształcenia inżynier i astronom.Był generałem brygady (Francja) ur. 21 lipca 1880 w.
Elementy geometryczne i relacje
NIEDAWNO ODNALEZIONE ZDJĘCIA I OPUBLIKOWANE 14 STYCZNIA 2013 ROKU II WOJNA ŚWIATOWA.
II WOJNA SWIATOWA.
Najważniejsze wydarzenia
96. ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI PRZEZ POLSKĘ
Ceremoniał cz. 2 Ceremonie oficjalne i państwowe.
Plan prezentacji: Symbole polskiego lotnictwa Mundur lotników polskich Żwirko i Wigura Stanisław Skalski Mirosław Hermaszewski Scipio del Campo Witold.
Patroni naszych ulic ul. Żwirki i Wigury. Stanisław Wigura Ur. 9 kwietnia 1901 w Warszawie, zm. 11 września 1932 w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem.
Niemcy po II wojnie światowej
Całkowita długość granic Polski – 5529 km
I wojna Światowa.
Wojna Niemiec z ZSRR.
100 LAT POLSKIEJ NIEPODLEGŁOŚCI
Prezentację tworzyli: Łukasz Zając, Jakub Stadnik, Marcin Czebieniak, Jakub Wasylik, Kacper Bodziak bitwa o Angli Ę Od Kampanii Wrześniowej do Bitwy o.
NIEUDANE MISJE KOSMICZNE 1DT4. Katastrofa promu Challenger Doszło do niej w Stanach Zjednoczonych, nad stanem Floryda, o godzinie 16:39 w dniu 28 stycznia.
Zapis prezentacji:

Asy myśliwskie I wojny światowej Jarosław Dobrzyński Muzeum Lotnictwa Polskiego

Max Immelmann 1890-1916 Niemcy 17 zwycięstw Samolot: Fokker E.I Wraz z Oswaldem Boelcke był jednym z dwóch pierwszych niemieckich pilotów myśliwskich Zginął 28 czerwca 1916 podczas lotu bojowego nad północną Francją, prawdopodobnie zestrzelony przez brytyjski myśliwiec F.E.2b z 25 Dywizjonu RFC

Oswald Boelcke 1891-1916 Niemcy 40 zwycięstw Samolot: Fokker E.I i Albatros D.II Wraz z Maxem Immelmannem był jednym z dwóch pierwszych niemieckich pilotów myśliwskich. Był głównym organizatorem i twórcą taktyki niemieckiego lotnictwa myśliwskiego Zginął 28 października 1916 w wyniku zderzenia ze swoim skrzydłowym podczas walki nad północną Francją z samolotem Airco DH.2

Manfred Freiherr von Richthofen 1892-1918 Niemcy 80 zwycięstw Samolot: Albatros D.II, D.III, D.V, Fokker Dr.I Początkowo służył w kawalerii, a później był obserwatorem lotniczym. Był największym asem myśliwskim I wojny światowej, nazywanym „Czerwonym Baronem” (od koloru samolotu) Zginął 21 kwietnia 1918 zestrzelony nad północną Francją serią karabinu maszynowego z ziemi.

Ernst Udet 1896-1941 Niemcy 62 zwycięstwa Samolot: Fokker E.III, Albatros D.III, Fokker D.VII Po I wojnie światowej był słynnym pilotem akrobacyjnym. Po dojściu nazistów do władzy w Niemczech został nakłoniony do powrotu do służby wojskowej. Był jednym z organizatorów Luftwaffe i twórcą taktyki użycia bombowców nurkujących. Został szefem Urzędu Technicznego Ministerstwa Lotnictwa (RLM), ale nie radził sobie z tym stanowiskiem. Popełnił samobójstwo 17 listopada 1941.

Hermann Göring 1893-1946 Niemcy 22 zwycięstwa Samolot: Albatros D.III, Fokker D.VII Po I wojnie światowej był jednym z najbliższych współpracowników Hitlera, dowódcą Luftwaffe, ministrem lotnictwa, premierem Prus i przewodniczącym Reichstagu. Został skazany na śmierć w procesie norymberskim. Popełnił samobójstwo zażywając truciznę przemyconą do celi w nocy przed egzekucją 15 października 1946.

Georges Guynemer 1894-1917 Francja 53 zwycięstwa Samolot: SPAD VII, XII i XIII Był uważany za największego francuskiego bohatera lotniczego I wojny światowej. Nie wrócił z lotu bojowego 11 września 1917 r. Został najprawdopodobniej zestrzelony w rejonie Poelkapelle w Belgii. Jego ciała ani wraku samolotu nie odnaleziono.

René Fonck 1894-1953 Francja 75 zwycięstw Samolot: SPAD VII, XII i XIII Jest największym alianckim asem myśliwskim do chwili obecnej. Był doskonałym strzelcem, do zestrzeliwania wrogich samolotów zużywał bardzo mało amunicji, często latał samotnie. W 1926 r. podjął nieudaną próbę przelotu z Nowego Jorku do Paryża samolotem Sikorsky S.35 w celu zdobycia nagrody Orteiga. Podczas startu doszło do katastrofy, w której zginęło dwóch członków załogi.

Charles Nungesser 1892-1927 Francja 43 zwycięstwa Samolot: Nieuport 17, SPAD XIII Podczas walk był wielokrotnie ranny, przez co nieraz musiał być wkładany do kabiny przez mechaników. 8 maja 1927 r. wraz z nawigatorem Francois Coli podjął próbę przelotu z Paryża do Nowego Jorku samolotem Levavasseur PL.8 nazwanym „L’Oiseau Blanc” (Biały Ptak) w celu zdobycia nagrody Orteiga. Podczas próby przelotu samolot zaginął – prawdopodobnie zatonął w Atlantyku lub rozbił się na wybrzeżu stanu Maine.

William „Billy” Bishop 1894-1956 Wielka Brytania (Kanada) 72 zwycięstwa Samolot: Nieuport 17, S.E.5a Faktyczna liczba jego zwycięstw jest niepewna, może być znacznie niższa niż oficjalna. Podczas II wojny światowej był wysokim oficerem RAF.

Edward „Mick” Mannock 1887-1918 Wielka Brytania 61 zwycięstw Samolot: Airco DH.2, Nieuport 17, S.E.5a Zginął zestrzelony ogniem z ziemi 26 lipca 1918 w rejonie Lillers we Francji.

James McCudden 1895-1918 Wielka Brytania 57 zwycięstw Samolot: Airco DH.2, Sopwith Pup, S.E.5a Zginął w wypadku 9 lipca 1918 w rejonie Auxi-le-Château we Francji.

Albert Ball 1896-1917 Wielka Brytania 44 zwycięstwa Samolot: Nieuport 17, S.E.5 Zginął zestrzelony 7 maja 1917 w rejonie Annœullin we Francji.

Edward Rickenbacker 1890-1973 USA 26 zwycięstw Samolot: Nieuport 28, SPAD XIII Przed wojną był kierowcą wyścigowym. Po wojnie kontynuował tę karierę, został właścicielem wyścigów Indy 500 i założycielem linii lotniczych Eastern Air Lines. Podczas II wojny był cywilnym konsultantem USAAF i podczas misji na Pacyfiku po wodowaniu samolotu B-17 pływał w raz załogą 22 dni w tratwie ratunkowej. Po II wojnie był prezesem Eastern Air Lines do 1963 r.

Frank Luke 1897-1918 USA 18 zwycięstw Samolot: SPAD XIII Był specjalistą w dziedzinie zwalczania balonów obserwacyjnych. Zginął 29 września 1918 w pobliżu Murvaux we Francji w walce z niemieckim oddziałem piechoty, nie chcąc się poddać po przymusowym lądowaniu, za co pośmiertnie otrzymał najwyższe amerykańskie odznaczenie – Medal Honoru.

Francesco Baracca 1888-1918 Włochy 34 zwycięstwa Samolot: SPAD VII, SPAD XIII, Ansaldo A-1 Balilla Największy włoski as myśliwski. Początkowo służył w kawalerii. Zginął 19 czerwca 1918 podczas ostrzeliwania celów naziemnych w pobliżu Montello we Włoszech.

Aleksander Kazakow 1889-1919 Rosja 20 zwycięstw Samolot: Morane-Saulnier, Nieuport 17, Sopwith Camel Największy rosyjski as myśliwski. Po Rewolucji Październikowej i wybuchu wojny domowej w Rosji walczył w mieszanym brytyjsko-rosyjskim oddziale po stronie białych. Zginął w wypadku przy starcie 1 sierpnia 1919.

Wasilij Janczenko 1894-1959 Rosja 16 zwycięstw Samolot: Morane-Saulnier, Nieuport 11, Nieuport 17, Nieuport 21 Po Rewolucji Październikowej i wybuchu wojny domowej wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie pracował jako inżynier.

Paweł Argiejew 1887-1922 Rosja 15 zwycięstw Samolot: Nieuport 17, SPAD XIII Po Rewolucji Październikowej wyjechał do Francji i walczył w lotnictwie francuskim na froncie zachodnim. Zginął w wypadku jako pilot komunikacyjny w Czechosłowacji 20 października 1922 .