Asy myśliwskie I wojny światowej Jarosław Dobrzyński Muzeum Lotnictwa Polskiego
Max Immelmann 1890-1916 Niemcy 17 zwycięstw Samolot: Fokker E.I Wraz z Oswaldem Boelcke był jednym z dwóch pierwszych niemieckich pilotów myśliwskich Zginął 28 czerwca 1916 podczas lotu bojowego nad północną Francją, prawdopodobnie zestrzelony przez brytyjski myśliwiec F.E.2b z 25 Dywizjonu RFC
Oswald Boelcke 1891-1916 Niemcy 40 zwycięstw Samolot: Fokker E.I i Albatros D.II Wraz z Maxem Immelmannem był jednym z dwóch pierwszych niemieckich pilotów myśliwskich. Był głównym organizatorem i twórcą taktyki niemieckiego lotnictwa myśliwskiego Zginął 28 października 1916 w wyniku zderzenia ze swoim skrzydłowym podczas walki nad północną Francją z samolotem Airco DH.2
Manfred Freiherr von Richthofen 1892-1918 Niemcy 80 zwycięstw Samolot: Albatros D.II, D.III, D.V, Fokker Dr.I Początkowo służył w kawalerii, a później był obserwatorem lotniczym. Był największym asem myśliwskim I wojny światowej, nazywanym „Czerwonym Baronem” (od koloru samolotu) Zginął 21 kwietnia 1918 zestrzelony nad północną Francją serią karabinu maszynowego z ziemi.
Ernst Udet 1896-1941 Niemcy 62 zwycięstwa Samolot: Fokker E.III, Albatros D.III, Fokker D.VII Po I wojnie światowej był słynnym pilotem akrobacyjnym. Po dojściu nazistów do władzy w Niemczech został nakłoniony do powrotu do służby wojskowej. Był jednym z organizatorów Luftwaffe i twórcą taktyki użycia bombowców nurkujących. Został szefem Urzędu Technicznego Ministerstwa Lotnictwa (RLM), ale nie radził sobie z tym stanowiskiem. Popełnił samobójstwo 17 listopada 1941.
Hermann Göring 1893-1946 Niemcy 22 zwycięstwa Samolot: Albatros D.III, Fokker D.VII Po I wojnie światowej był jednym z najbliższych współpracowników Hitlera, dowódcą Luftwaffe, ministrem lotnictwa, premierem Prus i przewodniczącym Reichstagu. Został skazany na śmierć w procesie norymberskim. Popełnił samobójstwo zażywając truciznę przemyconą do celi w nocy przed egzekucją 15 października 1946.
Georges Guynemer 1894-1917 Francja 53 zwycięstwa Samolot: SPAD VII, XII i XIII Był uważany za największego francuskiego bohatera lotniczego I wojny światowej. Nie wrócił z lotu bojowego 11 września 1917 r. Został najprawdopodobniej zestrzelony w rejonie Poelkapelle w Belgii. Jego ciała ani wraku samolotu nie odnaleziono.
René Fonck 1894-1953 Francja 75 zwycięstw Samolot: SPAD VII, XII i XIII Jest największym alianckim asem myśliwskim do chwili obecnej. Był doskonałym strzelcem, do zestrzeliwania wrogich samolotów zużywał bardzo mało amunicji, często latał samotnie. W 1926 r. podjął nieudaną próbę przelotu z Nowego Jorku do Paryża samolotem Sikorsky S.35 w celu zdobycia nagrody Orteiga. Podczas startu doszło do katastrofy, w której zginęło dwóch członków załogi.
Charles Nungesser 1892-1927 Francja 43 zwycięstwa Samolot: Nieuport 17, SPAD XIII Podczas walk był wielokrotnie ranny, przez co nieraz musiał być wkładany do kabiny przez mechaników. 8 maja 1927 r. wraz z nawigatorem Francois Coli podjął próbę przelotu z Paryża do Nowego Jorku samolotem Levavasseur PL.8 nazwanym „L’Oiseau Blanc” (Biały Ptak) w celu zdobycia nagrody Orteiga. Podczas próby przelotu samolot zaginął – prawdopodobnie zatonął w Atlantyku lub rozbił się na wybrzeżu stanu Maine.
William „Billy” Bishop 1894-1956 Wielka Brytania (Kanada) 72 zwycięstwa Samolot: Nieuport 17, S.E.5a Faktyczna liczba jego zwycięstw jest niepewna, może być znacznie niższa niż oficjalna. Podczas II wojny światowej był wysokim oficerem RAF.
Edward „Mick” Mannock 1887-1918 Wielka Brytania 61 zwycięstw Samolot: Airco DH.2, Nieuport 17, S.E.5a Zginął zestrzelony ogniem z ziemi 26 lipca 1918 w rejonie Lillers we Francji.
James McCudden 1895-1918 Wielka Brytania 57 zwycięstw Samolot: Airco DH.2, Sopwith Pup, S.E.5a Zginął w wypadku 9 lipca 1918 w rejonie Auxi-le-Château we Francji.
Albert Ball 1896-1917 Wielka Brytania 44 zwycięstwa Samolot: Nieuport 17, S.E.5 Zginął zestrzelony 7 maja 1917 w rejonie Annœullin we Francji.
Edward Rickenbacker 1890-1973 USA 26 zwycięstw Samolot: Nieuport 28, SPAD XIII Przed wojną był kierowcą wyścigowym. Po wojnie kontynuował tę karierę, został właścicielem wyścigów Indy 500 i założycielem linii lotniczych Eastern Air Lines. Podczas II wojny był cywilnym konsultantem USAAF i podczas misji na Pacyfiku po wodowaniu samolotu B-17 pływał w raz załogą 22 dni w tratwie ratunkowej. Po II wojnie był prezesem Eastern Air Lines do 1963 r.
Frank Luke 1897-1918 USA 18 zwycięstw Samolot: SPAD XIII Był specjalistą w dziedzinie zwalczania balonów obserwacyjnych. Zginął 29 września 1918 w pobliżu Murvaux we Francji w walce z niemieckim oddziałem piechoty, nie chcąc się poddać po przymusowym lądowaniu, za co pośmiertnie otrzymał najwyższe amerykańskie odznaczenie – Medal Honoru.
Francesco Baracca 1888-1918 Włochy 34 zwycięstwa Samolot: SPAD VII, SPAD XIII, Ansaldo A-1 Balilla Największy włoski as myśliwski. Początkowo służył w kawalerii. Zginął 19 czerwca 1918 podczas ostrzeliwania celów naziemnych w pobliżu Montello we Włoszech.
Aleksander Kazakow 1889-1919 Rosja 20 zwycięstw Samolot: Morane-Saulnier, Nieuport 17, Sopwith Camel Największy rosyjski as myśliwski. Po Rewolucji Październikowej i wybuchu wojny domowej w Rosji walczył w mieszanym brytyjsko-rosyjskim oddziale po stronie białych. Zginął w wypadku przy starcie 1 sierpnia 1919.
Wasilij Janczenko 1894-1959 Rosja 16 zwycięstw Samolot: Morane-Saulnier, Nieuport 11, Nieuport 17, Nieuport 21 Po Rewolucji Październikowej i wybuchu wojny domowej wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie pracował jako inżynier.
Paweł Argiejew 1887-1922 Rosja 15 zwycięstw Samolot: Nieuport 17, SPAD XIII Po Rewolucji Październikowej wyjechał do Francji i walczył w lotnictwie francuskim na froncie zachodnim. Zginął w wypadku jako pilot komunikacyjny w Czechosłowacji 20 października 1922 .