Konstrukcje z wykorzystaniem Twierdzenia Talesa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sandra Michalczuk Karolina Kubala Agata Ostrowska Anna Wejkowska
Advertisements

Przygotowały: Monika Stachowiak i Marta Głodek klasa 3b
KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
KĄTY Alicja Kmietczyk Oliwia Ulman Paulina Węglewska
Wielokąty i okręgi.
Twierdzenie Talesa.
Konstrukcje trójkątów
Geometria.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Trójkąty.
TWIERDZENIA WOKÓŁ NAS A. CEDZIDŁO.
Praktyczne wykorzystanie Twierdzenia Talesa
Zastosowanie w matematyce i życiu codziennym
Konstrukcje wielokątów
ELEMENTY ARCHITEKTURY GOTYCKIEJ Z GEOGEBRĄ
Własności i konstrukcje podstawowych wielokątów foremnych
MATEMATYKA KRÓLOWA NAUK
Te figury nie są symetryczne względem pewnej prostej
Konstrukcje wielokątów foremnych
Twierdzenie Talesa.
Przykłady Zastosowania Średnich W Geometrii
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Najważniejsze twierdzenia i zastosowania w geometrii
MATEMATYKAAKYTAMETAM
FIGURY GEOMETRYCZNE Materiały do nauki.
Prezentacja Matematyka – wzory na pola figur płaskich, pola powierzchni i objętości brył, twierdzenia.
Prostokąt i kwadrat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rzut środkowy – część 2 Plan wykładu Równoległość i prostopadłość
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Własności czworokątów
Jednokładność Jednokładność o środku S i skali k (k różne od zera) jest przekształceniem, w którym danemu punktowi P odpowiada punkt P’ należący do prostej.
Symetrie.
Symetrie.
Trójkąty.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Trójkąty.
Rzut cechowany dr Renata Jędryczka
Maria Usarz kl. I a Justyna Helizanowicz kl. III a
Samą linijką na równe części
Ślimak Teodorosa Czyli inaczej….. Ślimak Pitagorasa.
Konstrukcje geometryczne
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Konstrukcje stycznych do okręgu
Przypomnienie wiadomości o figurach geometrycznych.
WŁASNOŚCI FIGUR PŁASKICH
SYMETRIE osiowa środkowa oś symetrii figury.
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
Własności figur płaskich
T A L E S z Miletu Zastosowanie twierdzenia
T A L E S z Miletu Dowód twierdzenia Pokaz programu PowerPoint XP
Konstrukcje wielokątów foremnych
Najważniejsze twierdzenia w geometrii
Autor: Marcin Różański
Klasa II – liceum i technikum – zakres podstawowy
Twierdzenia Starożytności
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Prezentacja projektu „Spodnie Talesa” zrealizowanego w ramach programu Edukacja z Internetem TP  Uczestnicy: 16 uczniów klasy II a z Zespołu Szkół i Placówek.
Obliczanie długości odcinków w układzie współrzędnych.
Podział odcinka na równe części i w danym stosunku.
Figury geometryczne.
Twierdzenie Stewarta.
Czyli geometria nie taka zła
Lekcja Temat: Figury na płaszczyźnie – ćwiczenia przed sprawdzianem.
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Zapis prezentacji:

Konstrukcje z wykorzystaniem Twierdzenia Talesa Twierdzenie Talesa: Jeżeli ramiona kąta przetniemy prostymi równoległymi, to odcinki wyznaczone przez te proste na jednym ramieniu kąta są proporcjonalne do odpowiednich odcinków na drugim ramieniu kąta.

1. Dany jest odcinek AB. Podziel go konstrukcyjnie na 3 równe części.

1. Rysuję półprostą o początku w punkcie A.

2. Na półprostej odkładam kolejno 3 równe odcinki.

3. Prowadzę prostą przez punkt B i koniec trzeciego odcinka na półprostej - punkt E .

4. Kreślę proste równoległe do narysowanej prostej przechodzące przez punkty D,C. Otrzymuję punkty C’ D’.

2. Dany jest odcinek AB. Podziel go w stosunku 2:3 2. Dany jest odcinek AB. Podziel go w stosunku 2:3. Ponieważ odcinek AB należy podzielić w stosunku 2:3, więc na półprostej o początku w punkcie A należy odłożyć 2+3=5 równych odcinków.

1. Rysuję półprostą o początku w punkcie A i odkładam na niej pięć równych odcinków. |AC|=|CD|=|DE|=|EF|=|FG|

2. Prowadzę prostą BG.

3. Prowadzę prostą równoległą do prostej BG przez punkt D 3. Prowadzę prostą równoległą do prostej BG przez punkt D. Otrzymuję punkt D’. |AD’|:|D’B| = 2:3

3. Dany jest odcinek AB oraz odcinki a i b 3. Dany jest odcinek AB oraz odcinki a i b . Podziel odcinek AB na dwa odcinki AC i CB, których stosunek długości jest równy a:b . IACI:ICBI=a:b

1. Rysuję półprostą o początku A.

2. Na półprostej odkładam odcinek AK przystający do odcinka a oraz odcinek KL przystający do odcinka b.

3. Prowadzę prostą EL.

4. Prowadzę prostą równoległą do narysowanej prostej przechodzącą przez punkt K.

Opracowali: Wioleta Wyrwa, Damian Następniak