Akademia Zdrowego Przedszkolaka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
II edycja Małopolskiego Konkursu
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
Jak moje miasto jeździ z głową?
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole Nr 25 „Bajka” w Koninie w roku 2012/2013.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Bezpieczny Przedszkolak
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Przedszkolak bezpieczny w podróży Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
„BEZPIECZNE FERIE 2014”.
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
Rok szkolny 2015/2016.
BĄDŹ BEZPIECZNY W WAKACJE
Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Bezpieczne Małe Talenty 2016/2017
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA W SŁONECZNEJ ŚWIETLICY z Samorządem Uczniowskim
DOGOTERAPIA W PRZEDSZKOLU
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Pani Policjant w grupie Słowików
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Bezpieczne Ferie Zimowe
Zapis prezentacji:

Akademia Zdrowego Przedszkolaka Sprawozdanie z akcji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 4 w Lublinie

W czerwcu 2013 r. w Przedszkolu Nr 4 w Lublinie, w grupie III został przeprowadzony cykl zajęć w ramach akcji Przedszkolak bezpieczny w środowisku. Tematyka koncentrowała się na problemach bezpieczeństwa dzieci w różnych miejscach i sytuacjach. Zajęcia miały na celu podniesienie świadomości wychowanków w zakresie unikania zagrożeń oraz sposobów zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych.

Poznajemy zasady bezpieczeństwa w domu W czasie zajęć rozmawialiśmy o tym, co to jest bezpieczeństwo, dowiadywaliśmy się, jakie niebezpieczne przedmioty mogą znajdować się w domu, do których miejsc nie powinniśmy się zbliżać, czego nie wolno robić, gdy nie ma przy nas rodziców. Omówiliśmy też Dekalog Bezpiecznego Przedszkolaka.

Słuchaliśmy bajki o zwierzątkach ze Zdrowego Zakątka, które rozmawiały o bezpieczeństwie oraz kolorowaliśmy rysunki, aby zapamiętać, czego należy unikać, aby być bezpiecznym w mieszkaniu.

Byliśmy poszukiwaczami niebezpiecznych skarbów Byliśmy poszukiwaczami niebezpiecznych skarbów.., każdy miał okazję do opowiedzenia, dlaczego dany przedmiot jest niebezpieczny i nie wolno się nim bawić.

Zobaczyliśmy różnicę między niebezpiecznymi przedmiotami a bezpiecznymi zabawkami. Zapamiętamy, że do zabawy służą tylko nasze bezpieczne zabawki.

Rozmawialiśmy o rodzajach służb ratunkowych – policji, straży pożarnej i pogotowiu, o roli, jaką pełnią i ważnych numerach telefonów. Kolorowaliśmy rysunki z pojazdami służb specjalnych. Przypomnieliśmy sobie i wspólnie kolorowaliśmy numer alarmowy 112. Przeprowadziliśmy symulację rozmowy z dyżurnym dyspozytorem. Wiemy, że dzwonić można pod ten numer tylko w wyjątkowych, uzasadnionych sytuacjach.

Bezpieczeństwo poza domem oraz w trakcie aktywności fizycznych W trakcie tych zajęć rozmawialiśmy o tym, jak należy zachować się z kontakcie z osobą nieznajomą. Przeprowadziliśmy zabawę – quiz, w której dzieci oceniały zachowanie prawidłowe – lizak zielony – i nieprawidłowe – lizak czerwony.

Chociaż zwierzęta są naszymi przyjaciółmi, to jednak w kontakcie z nimi trzeba przestrzegać pewnych zasad. Uczyliśmy się, jakich zachowań nie lubią psy, czego nie wolno robić oraz jak się zachować, gdy zostaniemy zaatakowani przez psa – jak wygląda pozycja żółwia.

Zabawa „Uwaga! Pies” bardzo się wszystkim podobała.

Przy okazji słuchania kolejnego odcinka bajki o zwierzątkach ze Zdrowego Zakątka rozmawialiśmy o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabaw na dworze. Teraz będziemy pamiętać już o nich codziennie.

Wiemy, jakie zabezpieczenia powinni mieć rowerzyści i rolkarze, dlaczego warto mieć elementy odblaskowe i jak ważna jest ochrona przed słońcem w lecie. Pamiętamy też o piciu wody w czasie gorących dni.

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym Na tych zajęciach poznawaliśmy zasady ruchu drogowego. Przypomnieliśmy sobie, co oznaczają kolory sygnalizacji świetlnej, kto zajmuje jakie miejsce w ruchu drogowym, o czym należy pamiętać przy przechodzeniu przez jezdnię. Bawiliśmy się w zabawę „Poznajemy światła drogowe”. Nauczyliśmy się na pamięć wiersza „Przechodzenie przez ulicę”.

Omówiliśmy też kilka podstawowych znaków drogowych Omówiliśmy też kilka podstawowych znaków drogowych. Każdy mógł narysować lub ułożyć z puzzli wybrany znak drogowy.

Nasza wiedza teoretyczna została poparta spotkaniami z osobami zawodowo zajmującymi się tematyką bezpieczeństwa. Na zajęcia zaprosiliśmy panią policjantkę z Komendy Miejskiej Policji wraz z sierżantem misiem Poli, którzy przypomnieli nam najważniejsze zasady ruchu drogowego.

Odwiedzili też nas żandarmi z Żandarmerii Wojskowej oraz ratownik wodny, którzy opowiedzieli nam o zasadach bezpieczeństwa – w domu, na dworze, na ulicy, w kontakcie z osobami nieznajomymi, zwierzętami – psem oraz o bezpieczeństwie nad wodą.

Bezpieczeństwo w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi W trakcie tych zajęć poznawaliśmy swoje ciało i przestrzeń przez zabawy i ćwiczenia wg metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – „Bajka o moim ciele”, „Lustro”, „Jak najwyżej”, „Mostek” i inne.

„Stonoga”, „Wężyk”, „Uciekaj myszko” to niektóre z zabaw, które sprawiły nam wiele radości.

Na koniec bawiliśmy się w „Wierszyki – masażyki” Rozmawialiśmy też o tym, co to jest intymność, przestrzeń osobista i dlaczego jedne osoby mogą być bliżej nas a inne nie. Wykonaliśmy ćwiczenie „Moje granice” i omawialiśmy uczucia, jakie towarzyszyły temu ćwiczeniu. Na koniec bawiliśmy się w „Wierszyki – masażyki”

Nasi znajomi z poprzednich edycji akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka – ulubieni bohaterowie bajek z serii „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka” – Raptuś, Wieprzuś, Ociupinka i ciocia Róża – towarzyszyli nam w trakcie zajęć, tym razem opowiadając historie związane z pojęciem bezpieczeństwa. Dzięki nim i ich przygodom lepiej zapamiętamy, jak dbać o nasze bezpieczeństwo.

Opracowała mgr Alicja Hereta Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w proponowanych zabawach na temat bezpieczeństwa. Przedszkolak bezpieczny w środowisku to przedszkolak świadomy sytuacji, które mogą być dla niego niebezpieczne – w domu, na ulicy, na podwórku, w kontakcie z innymi osobami. W efekcie przeprowadzonych zajęć wzrosła świadomość dzieci, ich odpowiedzialność i asertywność, dotycząca wielu niebezpiecznych sytuacji. Dzięki zajęciom przedszkolaki będą umiały zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom lub poradzić sobie z nimi. Rodzice zostali zapoznani i włączeni do akcji. Prezentacja multimedialna przygotowana przez Organizatorów została przesłana na adresy mailowe. Informacje o akcji były też zamieszczane na tablicy ogłoszeniowej dla rodziców. W trakcie zajęć wykorzystaliśmy materiały od Organizatora, które przybliżyły dzieciom poruszane tematy, ułatwiły przeprowadzenie zajęć, za które to materiały bardzo dziękujemy. Opracowała mgr Alicja Hereta