CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rynek pieniężny, kursy walutowe i ceny w długim okresie
Advertisements

Kursy walutowe, relacje cen i równowaga płatnicza
Równowaga cząstkowa (Varian, rozdziały: , 14. 9;
Równowaga gospodarcza: model IS, LM
Oraz materiałów do makroekonomii autorstwa: Garbicz, Pacho
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Elastyczność popytu.
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Elastyczność popytu i podaży
Ekonomia inflacja, oczekiwania i wiarygodność
Popyt, podaż, rynek.
Makroekonomia I Ćwiczenia
Popyt gospodarstwa domowego
ANALIZA POPYTU KONSUMPCYJNEGO
Olimpia Markiewicz Dominika Milczarek-Andrzejewska
Podstawy analizy makroekonomicznej – główne kontrowersje i kierunki
WŁAŚCIWOŚCI FUNKCJI POPYTU
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
TEORIA PARYTETU SIŁY NABYWCZEJ
P O P Y T , P O D A Ż.
Elastyczność popytu i podaży
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
ZARYS WIEDZY O GOSPODARCE
Rynki konkurencji niedoskonałej
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
PODSTAWY WIEDZY EKONOMICZNEJ cz. 1– PODSTAWY EKONOMII
Mikroekonomia A.14 Maciej Wilamowski.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Prawo popytu.
Rynek pracy!.
Pojęcie, rodzaje i pomiar inflacji
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Elastyczność.
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
Elastyczność popytu i podaży
Kupowanie i sprzedawanie
POPYT na dobro lub usługę zależy od:
Międzynarodowy rynek turystyczny
Popyt i podaż jako regulatory rynku
AGENCJA REKLAMOWA WEBMASTER
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Dlaczego kraje handlują?
Mikroekonomia - elastyczność popytu i podaży
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Popyt, efekty substytucyjne i dochodowe
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Elastyczność popytu.
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Elastyczność popytu.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
John Maynard Keynes.
Krótki i długi okres: „przestrzelenie” kursu i model Dornbusha
ZASADY USTALANIA CEN.
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Euro w Polsce: szansa, czy zagrożenie?. Szanse +
OD RECESJI DO KONIUNKTURY CZYLI ZMIENNA GOSPODARKA
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
KURS WALUTOWY Prof. dr hab. Jan Wiśniewski Kierunek Logistyka - Wykład
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
Zapis prezentacji:

CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO

1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4 1. SUBSTYTUCYJNOŚĆ 2. ŁĄCZNOŚĆ 3. RESTYTUCYJNOŚĆ (ODNAWIALNOŚĆ) 4. SEZONOWOŚĆ

SUBSTYTUCYJNOŚĆ Polega na zmianie jednej struktury produktu turystycznego na inna wynikającą ze spadku dochodów.

ŁĄCZNOŚĆ Nabycie jednego dobra lub usługi łączy się z koniecznością nabycia innych dóbr i usług.

RESTYTUCYJNOŚĆ ODNAWIALNOŚĆ W krajach Europy Zach. oraz USA, gdzie turystyka jest szeroko rozwinięta, zanik popytu nie występuje. Na popyt mają wpływ ceny. Podobnie jak w zwykłej elastyczności popytu, cenowa elastyczność popytu jest rożna dla poszczególnych segmentów turystyki.

SEZONOWOŚĆ W czasie sezonu wzrasta popyt turystyczny. Wtedy występują też wahania cen. Aby to ustabilizować są 2 sposoby: Blokowanie cen – ceny są ustalane jako stałe w jakimś okresie czasu, a ewentualne zmiany są rekompensowane biurom przez państwo. Stosowanie specjalnych kursów walutowych, które mają sprzyjać konkurencyjności oferty danego kraju.