Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ I USŁUGAMI
Zarządzanie logistyczne
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI opracowanie Dr Wojciech M. BANASIEWICZ
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
X* optymalna wielkość zapasu
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Katedra Logistyki i Transportu
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Informatyczne systemy zarządzania produkcją i usługami
Zarządzanie projektami
Model referencyjny łańcucha dostaw
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Sieć i łańcuch dostaw autor: mgr Sylwia Konecka
Logistyka dystrybucji
Page 1 Oferta współpracy epunkty Aplikacja wspierająca programy lojanościowe.
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Zapas bezpieczeństwa i systemy zamawiania
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
Logistyk.
WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Ćwiczenie 2 Planowanie zapotrzebowania materiałowego
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Model ekonomicznej wielości zamówienia
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie Dystrybucją i Magazynowaniem
Zrozumienie łańcucha dostaw Łańcuch dostaw w ujęciu cykli Rodzaje łańcuchów dostaw Jak efektywnie i reaktywnie zaspokoić potrzeby klientów?
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Skąd przychodzimy? Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?
Planowanie zapotrzebowania materiałowego
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Inwestycje polskich przedsiębiorstw i gmin
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Zapis prezentacji:

Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki Beer Game Wykład nr 2 Bartłomiej Rodawski Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki

Termin łańcuch dostaw/ zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jest stosowany od lat ’80 ubiegłego stulecia… niemniej jednak prace naukowo-badawcze, które stanowią podwaliny SCM prowadzono już w drugiej połowie lat ’50 ubiegłego stulecia (J. Forrester)

Przepływ produktu poprzez prosty łańcuch dostaw (system) Przedmiot symulacji

Podstawowy cel symulacji: Minimalizacja kosztów łańcucha dostaw w całym systemie; Koszty łańcucha dostaw to: Koszt utrzymywania zapasów (w magazynie oraz w drodze) – 0,5/skrzynkę/tydzień – koszty podażowe Koszty niezrealizowanych zamówień – 1/tydzień/ dzień – koszty popytowe Koszty będą kalkulowane automatycznie – przez program komputerowy

Charakterystyka systemu: Cztery ogniwa: detalista, hurtownik, dystrybutor, producent; Każde z ogniw utrzymuje zapas produktu (na początku gry jest to 12 produktów); Każde z ogniw otrzymuje zamówienia od swoich klientów; Każde z ogniw realizuje zamówienia zgłaszane przez swoich klientów;

Podstawowe zasady działania systemu: Każde zamówienie przybywa z jednotygodniowe opóźnieniem; Każda dostawa realizowana jest z dwutygodniowe opóźnieniem; Ogniwa nie komunikują się między sobą !!!!; (jedynym przejawem komunikacji są składane zamówienia) Jedynym ogniwem znającym rzeczywiste zamówienia konsumenta jest detalista;

hurtownik dystrybutor 1 hurtownik dystrybutor 3 2

Podstawowe zasady działania systemu cd.: Każde zamówienie musi być zrealizowane – jeżeli nie jesteś w stanie zrealizować zamówienia w bieżącym dniu, musisz to zrobić w kolejnym;

Procedura gry: Czas trwania symulacji: 50 dni; Prowadzący ogłasza każdy kolejny krok; W ramach danego kroku każdy z partnerów: Realizuje zamówienia (automatycznie komputer); Stara się przewidzieć popyt; Zamawia produkt; Stara się minimalizować koszty;

podsumowanie Koszty total detal hurt Dysryb. Prod. ideał 1365 372 248 Średnia 2067 379 638 688 397 Grupa Zapasy 1165 216 307 389 253 Niezr. Zam. 1241 502 309 265 165

podsumowanie Wina innych; Niepewność popytu; Niepewność dostaw; Powody (koszty i serwis) Wina innych; Niepewność popytu; Niepewność dostaw; Brak komunikacji; Niska reaktywność Promocje; Serie produkcyjne; Ograniczone zdolności; ………………..

Efekt Forrestera podsumowanie Popyt Oscylacja systemu – duże wahania zamówień i zapasów Amplifikacja – im wyżej łańcucha tym zmiany są większe Opóźnienie w reakcjach, czyli wielkościach zamówień oraz zapasach; Efekt Forrestera

podsumowanie Cele zarządzania łańcuchem dostaw: Jak najlepszy serwis Jak najlepsze wykorzystanie (najbardziej efektywne) zasobów; Jak najniższe koszty; konflikt

Literatura uzupełniająca: 1. P.M.Senge, Piąta dyscyplina, Oficyna Ekonomiczna, 2006