Założenia Oferty Handlowej TVP na 2015 Prognozy na 2015 Dziękujemy za uwagę Zmienione elementy oferty.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego warto reklamować się w Radiu 7?
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Finanse publiczne w Polsce w okresie kryzysu
Agenda Teraz Onet! Sponsoringi: – sponsoring z video – nowe, niższe ceny – promocja jesienna Wzbogacone pakiety zasięgowe: – na elementach stałych – navibox.
HOT & SPORTS! Specjalny pakiet Tylko na Eurosport.pl.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Dołącz do nas!!! Plan marketingowy.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
KS-OMNIPHARM.
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
Fragment badania Historia pewnej miłości Realizowanego przez GFK Polonia na zlecenie Atmedia ( )
Twoje miejsce w internecie
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
B2O Sp. z o.o. to firma która, posiada nowoczesne rozwiązania umożliwiające prowadzenie działań sprzedażowych w Internecie. Unikatową jego cechą jest.
Serwis internetowy tygodnika Polityka
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
EDI NET - badania.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Metodologia badań wydatków reklamowych
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
ZMIANY W POLITYCE RODZINNEJ
Anna Ruzik-Sierdzińska,
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
NAZIEMNA TELEWIZJA CYFROWA W TWOIM DOMU
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
Rynki aktywów. Różne ceny w okresie 1 i 2 u Cena konsumpcji w okresie 1 wynosi 1  Cena konsumpcji w okresie 2 wynosi p2, np. p2=p1(1+  gdzie 
Założenia Oferty Handlowej TVP POZNAŃ na Płynne wejście w nowy rok Oferta na 2015 obowiązuje od 1 LUTEGO 2015 Styczeń w całości jest sprzedawany.
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Cyfrowa Moc TVP Rzeszów STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz.
Więcej z emisji reklam internetowych
Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
CYFROWA MOC LUTY Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni telewizyjnej.
Więcej z emisji reklam internetowych
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Założenia Oferty Handlowej TVP na 2015 Prognozy na 2015 Dziękujemy za uwagę Zmienione elementy oferty

Prognozy na 2015 Dziękujemy za uwagę Założenia Oferty Handlowej TVP na 2015 Zmienione elementy oferty

Silne podstawy konsumpcji indywidualnej Wysokość realnego wynagrodzenia w gospodarce wciąż rośnie, co znajduje swoje odzwierciedlenie w podążającym za nim wskaźnikiem wzrostu sprzedaży detalicznej. Źródło: GUS Dynamika sprzedaży detalicznej (lewa skala) na tle dynamiki realnego wynagrodzenia gospodarce (prawa)

Obecna wartość wskaźnika ufności konsumenckiej (-14,1 w X br) po ciągłych wzrostach jest najwyższa od lipca Oznacza to, że subiektywna ocena własnej sytuacji finansowej, sytuacji ekonomicznej kraju i stanu własnych zakupów, jakiej dokonują gospodarstwa domowe, wyraźnie się polepsza. Źródło: GUS Odczuwalne polepszenie nastrojów konsumenckich * Prognoza Tendencje konsumpcji indywidualnej – wskaźnik ufności konsumenckiej

Rynek reklamy podąża za wzrostem PKB W efekcie uprawnione są prognozy jeszcze wyższego wzrostu rynku reklamy w 2015 roku (3,2%), niż ma to miejsce w 2014, pomimo utrzymania się dynamiki PKB na zbliżonym poziomie. Z drugiej strony, wzrost PKB ponownie wyraźnie przekroczy 3%. Źródło: GUS, Starlink, estymacje własne * Prognoza Dynamiki PKB (lewa skala) i zmiany rynku reklamy netto (prawa)

Telewizja ma coraz większe znaczenie w komunikowaniu komercyjnym – jej udział w „torcie reklamowym” po ostatnich wzrostach jest jednym z najwyższych w historii. Wzrosty rynku reklamy TV jest więc wyższy, niż reklamy ogółem. Źródło: Starlink Dynamika zmiany klas mediów Q1-Q3 2014/2013Udział klas mediów Q1-Q Media elektroniczne, w tym TV, są „na fali”

W efekcie spodziewamy się, że w przyszłym roku będzie o około 5% więcej pieniędzy na reklamę telewizyjną, niż w obecnym. Źródło: Starlink i estymacje własne Więcej pieniędzy na reklamę telewizyjną w 2015 * Prognoza

Bezpłatna naziemna telewizja cyfrowa stanowi coraz istotniejszy segment konsumpcji telewizji ogółem. Jej rozwój przyczynia się on do dalszego poprawiania wyników nadawców korzystających z tej formy rozpowszechniania swoich programów. Źródło: NAM Odsetek czasu oglądania TV, który został zrealizowany poprzez DVBT DVBT jest coraz popularniejsza

Udziały w widowni anten TVP Popularne audycje i postępujący odpływ widzów od płatnych form odbioru TV linearnej spowoduje umocnienie się anten tematycznych TVP i dalsze, obserwowane już obecnie, spowolnienie tempa spadku widowni anten ogólnych. Źródło: NAM i estymacje własne, grupa Cała Grupa TVP w 2015: 26,63% Udział w widowni w 2015 roku (estymacja) na tle wyników 2014 bez wydarzeń sportowych

Witamy Nowości w ofercie na 2015 Prognozy na 2015 Dziękujemy za uwagę

Płynne wejście w nowy rok Oferta na 2015 obowiązuje od 1 LUTEGO 2015 Styczeń w całości jest sprzedawany według zasad 2014

Progi budżetowe – jasna sytuacja Porządkowanie warunków, sprzyjające transparentności na rynku. W ramach poszczególnych przedziałów warunki będą ustalane na bazie m.in. poziomu wydatków, sposobu zakupu, wielkości zaangażowania budżetowego i historii współpracy. Powyżej 5 mln – według wytycznych negocjacyjnych TVP. PrógWartość wydatków CPP OFF KZP TVP1+2 (16-59) MIN CPP OFF KZP TVP1+2 (16-59) MAX CPP OFF KZP TVP Tematyczne (16-59) Opust ZCP Podstawowy 1do 1 mln % mln % mln % mln % mln % *Dopłata do Prime Time TVP1+2 34%, TVP Tematyczne 40%.

W deklaracji uwzględniamy wszystkie inwestycje klienta (Internet z poddeklaracją). Liczymy realnie wydane pieniądze. Każdy konkretny klient z osobna ma swoją deklarację i swoje warunki. Progi budżetowe do 5 mln zł są jawne – każdy może zweryfikować swoje koszty. Rezygnujemy z PakRatów – ich miejsce funkcjonalnie zajmie cennik ratingowy (KZP) według najniższego progu (nie stosuje się do niego rabatu z cennika jak przy PakRat). Obliczanie deklaracji – transparentność przede wszystkim

Przypisanie warunków z odpowiedniego progu na podstawie potwierdzonej formalnie deklaracji kontrahenta: – Nie ma i nie było deklaracji – warunki dla pierwszego (najniższego) progu. – Zwiększenie deklaracji w czasie roku – od momentu nowej deklaracji, bez przeliczania wstecz. – Nowe warunki dopiero po złożeniu formalnej deklaracji, nie automatycznie od samego wykonania. Brak wykonania deklaracji – przeliczanie wstecz od początku obowiązywania oferty. Konstrukcja ta mocno premiuje składanie rzeczywistych deklaracji na początku roku. Wykonanie deklaracji – premia dla zdecydowanych

Wzrost udziału cennika w TVP w 2014 wywołał chęć jeszcze większego „przybliżenia” go do rzeczywistości, stąd radykalne urealnienie cennika: – Średnia cena cennikowa w dół średniorocznie o ok. 42%. – Średni opust cennikowy spada ok 20%. Skala urealnienia jest podobna dla wszystkich anten (ogólnych i tematycznych) Przy cenniku taryfowym pozostawiamy wyłącznie rabaty za wielkość inwestycji, za udział cennika i opust specjalny (o ile istnieje dla niego właściwe uzasadnienie biznesowe). Przy wszystkich formach rezygnujemy z opustu „za współpracę”, jednak całość jest tak zbilansowana, by efekt był neutralny. Będzie czytelniej: przejrzysty cennik i proste rabaty

Prosta droga do jeszcze bardziej atrakcyjnych warunków na cennik w TVP Będziemy nadal zachęcali klientów do korzystania z cennika taryfowego, jako najlepszego sposobu na zminimalizowanie ryzyka nieosiągnięcia celów komunikacyjnych kampanii. Dodatkowe opusty jeszcze zwiększają atrakcyjność zakupu w tej formie. Udział cennika taryfowego w wydatkachOpust ZCP Dodatkowy 0% – 49,99%0% 50% – 59,99%5% 60% – 69,99%10% 70% – 79,99%15% 80% – 89,99%20% 90% – 99,99%25% 100%30%

Większa efektywność w pakiecie dzięki wąskim targetom Wprowadzamy do sprzedaży według cennika ratingowego (KZP) pakiety rozliczane według wąskich grup celowych. Będą funkcjonować zarówno w TVP1+TVP2, jak i osobno w TVP tematycznych. Predefiniowana lista grup: Booking sprzedaży według wąskich grup będzie miał priorytet wobec zamówień na grupę podstawową. Indeksy dla sprzedawanych grup (wobec 16-59) będą ogłaszane co miesiąc przy otwarciu sprzedaży, tak jak cennik taryfowy. Indeksy te mogą być różne dla TVP1 i TVP2 (traktowanych razem) i anten tematycznych (także razem). Kobiety 25-59Mężczyźni Kobiety 16-34Wszyscy z miast Wszyscy 16-34Dzieci 4-12 (tylko w TVP ABC)

Indeksy miesięczne będą jednakowe dla anten głównych i tematycznych: IIIIIIIVVVIVIIVIIIIXXXI XII XII 0,680,91,11,151,191,120,80,851,171,221,210,62 W 2015 klient kupujący pakiet w antenach tematycznych będzie mógł bezpłatnie zrezygnować z trzech dowolnych kanałów (w 2014 mógł tylko z jednego + TVP Polonia) Za każdy następny „odtrącony” kanał będzie dopłata taka sama jak w 2014: +5%. Ze względu na potrzeby dowożenia parametrów kampanii w cenniku ratingowym dla wąskich grup, w tym przypadku nie będzie można wybierać kanałów. Kolejne ułatwienie: do opłaty 10 zł za emisję spotów „zerowych” nie będziemy już stosować żadnych dopłat i indeksów. Prostsze indeksy, łatwiejsza rezygnacja z kanału

Minima dla pakietów – w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem Najmniejsze zamówienie w 2015 to 10 GRP w TVP1 i TVP2 oraz 2 GRP w pozostałych antenach – to gwarantuje precyzję delivery. Utrzymujemy zasadę, że pakiety będziemy rozliczać do max 102% zamówienia. Wyjątki dotyczą jedynie pakietów ekstremalnie krótkich: – Pakiety do 3 dni włącznie: po GRP rzeczywistych; – Od 4 do 7 dni włącznie: do 115% zlecenia; Będzie można wskazywać przerwy w realizacji pakietów (za dopłatą 10%). Będzie można także zlecać tylko jeden daypart (za jeszcze mniejszą dopłatą 5%). Ze względu praktycznie ciągłą pracę optymalizatora nie zagwarantujemy listy spotów nawet w dniu emisji, ale bieżący podgląd w Iubileo będzie cały czas dostępny.

Prime time będzie w głównych antenach kosztować tyle samo co w 2014 (+34%), Deficyt prime w antenach tematycznych zmusza nas do ustawienia w nich tej dopłaty na poziomie +40%. Dla wielu logotypów patronów medialnych, serwisów społecznościowych czy sponsorów w jednym spocie: jedna, prosta i niewielka dopłata 5%. Radykalnie obniżamy opłaty za tzw. express w kanałach tematycznych: – Tylko 100/150/250, w zależności od wyprzedzenia; – Pobierane od rzeczywiście zaplanowanych emisji, a nie „na pusto” od dnia. W 2015 wszystkie opłaty specjalne i anulacyjne będzie można konwertować na większe inwestycje w sponsorowanie, Telegazetę i Internet. Uproszczenie zasad dodatkowych usług emisyjnych

Nowość: pakiety w sponsorowaniu! TEMATYCZNY VIDEO KANAŁY TEMATYCZNE + TVP.PL TEMAT. SYNERGIA MEDIÓW BRAK WYŁĄCZNOŚCI PRODUKTOWEJ WARUNKI WEDŁUG BUDŻETU MULTISCREENING SYNERGIA MEDIÓW WYŁĄCZNOŚĆ PRODUKTOWA AKCJE SPECJALNE VIDEO TVP1, TVP2, TVP.PL ROS SYNERGIA MEDIÓW BRAK WYŁĄCZNOŚCI PRODUKTOWEJ Sponsorowanie będzie dostępne (także) w pakietach. Będą one tworzone w oparciu zarówno o grupy widzów, jak i kontent i będzie można je łączyć z ekspozycją on-line. Ich rozliczenie nastąpi na podstawie liczby wyemitowanych wskazań sponsorskich.

Jesteśmy pewni dalszego wzrostu zasięgu i oglądalności dzięki silnemu wsparciu anten TVP. Rozszerzamy sprzedaż reklam video przy kontencie TVP na serwisach partnerskich i zewnętrznych (embedowany player wraz z reklamą i kontentem). Jesteśmy już obecni drzewku streamowym video w badaniu Megapanel. Wdrażamy emisję spotów interaktywnych (desktopy). Kontent Premium bez opłat, ale z reklamami (seriale, filmy, dokumenty, sport, informacje) zwiększa zasięg kampanii on-line. Tworzymy dedykowane audycjom aplikacje dla second screen, stawiając na real time social engagement - wszystkie platformy TVP są wykorzystywane do angażowania widza. W przypadku kampanii on-line reinwestowanych z opłat specjalnych i anulacyjnych w telewizji, wprowadzamy dopłatę w wysokości 25%. Możliwe stanie się lokowanie produktu w materiałach dedykowanych do on-line (www, mobile, HbbTV, smart tv, Facebook, Youtube, Twitter) Coraz popularniejsze video on-line Reach: 4 mln UU, Ad space: 55 mln pre-mid-postroll* * GemiusTraffic, Adcean, listopad 2014

W 2015 r pojawią się nowe aplikacje HbbTV. Obecna jest już nowa technologia pozwalająca rejestrować oglądany kontent oraz rekomendować audycje TVP. Nowa aplikacja TVP, a wraz z nią nowe formaty reklamowe pozwalają na dotarcie z interaktywnym komunikatem reklamowych do widzów HbbTV TVP. Reklamy i aplikacje HbbTV są pobierane z adserwera TVP, co daje pełne możliwości pomiaru i rozliczania interakcji, zasięgu i emisji za pomocą kodów. Rozpoczynamy cykl wszechstronnego badania HbbTV, w tym sfery konsumpcji reklam w tym kanale. Telewizja hybrydowa nieustająco zyskuje na popularności TV HBB Reach: 0,75 mln UU, PV: 65 mln* * GemiusTraffic, Adcean, listopad 2014

Jeszcze silniejszy kanał mobilny pobrań pobrań TVP.pl TVP Stream pobrań * GemiusTraffic, Adcean, listopad 2014 Cały kontent video TVP zagregowany w jednej aplikacji!

Zespól dedykowany on-line rośnie w siłę Wzmacniamy zespół sprzedaży produktów interaktywnych Wyłączność na sprzedaż wszystkich produktów od stycznia 2015 Zespół agencyjny Zespół traffic Zespół traffic Zespół rozwoju produktu Zespół rozwoju produktu

Nie trzeba będzie informować nas o filmie przy kontynuacji kampanii – domyślnie będziemy emitować ostatni emitowany spot dla produktu (w każdej chwili można nas poinformować, że ma być emitowany inny film). Nie masz filmu? No problem! Możemy uruchomić film przeniesiony do archiwum TVP, choć nie później niż rok od ostatniej emisji (opłata specjalna 1000 zł). Narzędzie dla producentów materiałów reklamowych: w ciągu roku zostanie wprowadzony system umożliwiający załączenie metryczki (wszystkie filmy) i ewentualnie oświadczenia o spełnianiu „Kryteriów żywieniowych” (filmy na których są widoczne artykuły spożywcze) wraz z upload’em filmu. Przyjęte wewnętrzne rekomendacje zmuszają nas do ograniczenia do 30 dni okresu na zgłaszanie uwag do wystawionych faktur. Przysyłanie filmów i fakturowanie

Podstawową grupą rozliczeniową TVP jest grupa „wszyscy 16-59”. Oświadczenia reklamodawców, dotyczące filmów reklamujących żywność, będą wymagane przez wszystkie stacje dla emisji od 1 stycznia Reklamy, na których są widoczne artykuły spożywcze, a którym nie towarzyszy wymagane oświadczenie, nie będą emitowane przy audycjach dziecięcych. Aktualna interpretacja prawna zmusza nas do naliczania dopłaty „piwnej” (11,11%) od wszystkich materiałów reklamowych, w tym także od sponsorowania. Przypominamy o klauzuli poufności danych wobec osób trzecich (w tym audytorów) i o wymogu weryfikowania cen u nadawcy. Uwaga! Opóźnienie w płatnościach może także skutkować pogorszeniem warunków handlowych, wraz z poinformowaniem o tym fakcie reklamodawcy. Zakładamy solidarną odpowiedzialność domu mediowego i reklamodawcy. Na koniec – dla przypomnienia

Witamy Prognozy na 2015 Dziękujemy za uwagę Zmienione elementy oferty