Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEDSTAWIANIE INFORMACJI W KOMPUTERZE
Advertisements

C++ Paweł Rzechonek Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Reprezentacja danych w komputerze
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
argumenty wiersza poleceń: getopt
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Tablice.
Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne Zadanie domowe.
#include #include main () { cout
Programowanie obiektowe W2
Podstawy informatyki (4)
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Jednostki w informatyce i system binarny (dwójkowy)
Informatyka I Wykład 4 Stałe Stałe liczbowe Stałe znakowe Stałe tekstowe Jerzy Kotowski Politechnika Wroclawska var = 5L - 0xA; -5.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka + 1.
1 Prowadzący: Dr inż. Sławomir Samolej D102 C, tel: , WWW: ssamolej.prz-rzeszow.pl INFORMATYKA.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Modele pamięci Tiny - mikroskopijny do 64 K zmienne inicjalizowane kod programu zmienne nie inicjalizowane HEAP (sterta) obszar wolny STACK (stos) Model.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
X Y X Y X Y Aby sporządzić wykres danej funkcji utwórz kolejno wykresy następujących funkcji : Sprawdź, czy dobrze narysowałeś wykresy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Systemy liczenia IV Kodowanie i kody Danuta Stanek.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Pętle Zajęcia 6.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
K ODY ZMIENNEJ DŁUGOŚCI Alfabet Morsa Kody Huffmana.
Podstawy informatyki Tablice Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Podstawy informatyki Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
STOS. STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Podstawy Informatyki.
Wskaźniki Elżbieta Labocha.
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +

2 Teksty w komputerze Iwona i Ireneusz Bujnowscy

Tabela kodów ASCII ASCII (American Standard Code for Information Interchange) Tekst przechowuję się w pamięci komputera w postaci liczb. Po prostu małym i wielkim literom alfabetu, cyfrom oraz wszystkim innym znakom przyporządkowuje się kolejne liczby z pewnego zakresu. Zwykle jeden znak zajmuje w pamięci komputera jeden bajt (osiem bitów), najczęściej używanym bywa kodowanie ASCII

Przetwarzanie tekstów w języku C++ 4 Zmienne znakowe #include #include using namespace std; int main() { char z1,zz; //deklaracja zmiennej znak z1 ; zz z1=65; //przypisanie na stałe zmiennej z1 –dużej litery A (kod ASCII A=65) zz=‘B’; //przypisanie na stałe zmiennej zz –dużej litery B cout<<z1<<zz; //wypisanie na standardowe wyjście AB return( 0 ); }

Przetwarzanie tekstów w języku C++ 5 Zmienne typu string (łańcuch znaków) #include #include using namespace std; int main() { string s1,s2; //deklaracja dwóch stringów s1,s2 getline(cin,s1); // wczytuje przy pomocy strumienia cin do zmiennej s1 z wszystkimi białymi znakami. cin>>s2; // czytanie tekstu s2 tylko pierwszego białego znaku np. spacji cout<<s2; // wyprowadzanie napisu s2 ; cout <<s1.length() //wyprowadzanie długości stringu s1 return( 0 ); } ====================================== Strig ->tablica znaków. Dla wprowadzonej zmiennej s1=‘’wiem ale nie powiem’’ s1[2]=e; s1[5]=a; (indeksy od zera)

Przetwarzanie tekstu znak po znaku 6 #include using namespace std; string s; int main() { cin<<s; for (int i=0;i<s.size();i++) { // zrób coś ze znakiem s[i] i wypisz go cout << s[i]; } cin.ignore(2) ; }

Operacje łączenia, usuwania i zamiany znaków 7 Mając dane napisy: string s1=”algorytmy”, s2=” i ”, s3=”struktury danych”, s; możemy je połączyć poleceniem: s=s1+s2+s3; możemy usunąć k znaków z napisu s zaczynając od znaku o indeksie n. s.erase (k,n); każdy znak możemy nadpisać (zamienić) s[i]=‘a’; ======================================== Więcej informacji np. na stronie