Współczynnik spokrewnienia addytywnego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Iwona Bieniek
Advertisements

WITAMY W ŚWIECIE MATEMATYKI
Opracowała: Maria Pastusiak
Schemat blokowy M START KONIEC
Macierze, wyznaczniki, odwracanie macierzy i wzory Cramera
TRÓJKĄTY Karolina Szczypta.
Równania różniczkowe cząstkowe
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
PREZENTACJA PÓL FIGUR PŁASKICH
FIGURY PRZESTRZENNE.
Wzory Cramera a Macierze
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
QUIZ MATEMATYCZNY.
Wpływ warunków na niewiadome na wyniki wyrównania.
Algorytm Rochio’a.
Zadanie pierwotne Zadanie dualne Max f. celu Współczynniki f. celu Warunki „=„ Warunki „=„ Macierz parametrów Min f. celu.
I T P W ZPT 1 Jak smakuje Espresso I T P W ZPT 2.
ZAGADNIENIE TRZECH ZBIORNIKÓW
Metody numeryczne Wykład no 2.
Liczby zespolone z = a + bi.
Przykłady Zastosowania Średnich W Geometrii
Matematyka.
Wykonała: mgr Renata Ściga
Trójkąty ich rodzaje i własności
na poziomie rozszerzonym
Matematyka Architektura i Urbanistyka Semestr 1
Graniastosłupy i ostrosłupy
Marta Molińska-Glura, Krzysztof Moliński Wisła, grudzień 2010
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Własności czworokątów
Rozkłady wywodzące się z rozkładu normalnego standardowego
Graniastosłupy.
Pola figur.
POLA WIELOKĄTÓW.
PRZYPOMNIENIE WIADOMOŚCI DOTYCZĄCYCH CZWOROKĄTÓW
Rodzaje i podstawowe własności trójkątów i czworokątów
POLA FIGUR PŁASKICH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Maria Usarz kl. I a Justyna Helizanowicz kl. III a
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Opracowała: Iwona Kowalik
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Pisemne dzielenie liczb naturalnych.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Wzory skróconego mnożenia
Przekątna kwadratu a jego pole
Metody matematyczne w Inżynierii Chemicznej
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
ENDOG Monitorowanie zmienności genetycznej w małych populacjach na postawie danych rodowodowych.
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
FIGURY GEOMETRYCZNE.
WYKŁAD 06 Programowanie dynamiczne Grażyna Mirkowska.
Matematyka Ekonomia, sem I i II.
METODY REPREZENTOWANIA IFORMACJI
SciLab.
Zarządzanie populacjami zwierząt
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
Powtórzenie do klasówki trójkąty i czworokąty
Wyrażenia algebraiczne
Prostopadłościan i sześcian.
Czworokąty i ich własności
Metoda klasyczna (wg książki Sasao)
Czyli geometria nie taka zła
Mnożenie sum algebraicznych
Opracowała: Justyna Tarnowska
Współczynnik spokrewnienia addytywnego
CZWOROKĄTY Autor: Anna Mikuć START.
Zapis prezentacji:

Współczynnik spokrewnienia addytywnego Metoda tabelaryczna

Współczynnik spokrewnienia addytywnego Kopie takich samych genów, które dwa osobniki odziedziczyły po wspólnym przodku, nazywamy genami identycznymi dzięki pochodzeniu, zaś podwojona frakcja tych genów stanowi współczynnik spokrewnienia addytywnego (aij). W metodzie tej współczynniki spokrewnienia tworzą uporządkowaną tablicę liczb zwaną macierzą spokrewnień.

Tworzenie macierzy spokrewnień Rodowód tabelaryczny Utworzenie listy wszystkich zwierząt w porządku chronologicznym F E D A C B ID ojciec matka A - B C D E F Najstarsze Najmłodsze

1A. Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F Każdemu osobnikowi, który nie posiada informacji o obojgu rodziców wpisujemy jedynki na przekątnej diagonalnej. Nad przekątną wpisujemy zera zakładając, że osobniki te nie są ze sobą spokrewnione. Przyjmuje się wtedy, że spokrewnienie pomiędzy osobnikiem a nim samym wynosi 1.

1B. Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 Każdemu osobnikowi, który nie posiada informacji o obojgu rodziców wpisujemy jedynki na przekątnej diagonalnej. Nad przekątną wpisujemy zera zakładając, że osobniki te nie są ze sobą spokrewnione. Przyjmuje się wtedy, że spokrewnienie pomiędzy osobnikiem a nim samym wynosi 1.

2A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 Osobnik i spokrewniony jest z osobnikiem j w wysokości równej średniej ze spokrewnień między nim (i) a rodzicami drugiego osobnika (j, rodzice p i q). i i j – osobniki dla których liczymy wsp. spokrewnienia (i – starszy, wcześniej w tabeli; j – młodszy, dalej w tabeli) p i q – rodzice osobnika j aij=0,5(aip+ aiq)

2A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 Spokrewnienie osobnika D z osobnikiem A Rodzicami osobnika młodszego D są osobniki A i B, więc: aDA=0,5(aAA+ aAB)=0,5(1+0)=0,5

2A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 Spokrewnienie osobnika E z osobnikiem A Rodzicami osobnika młodszego E są osobniki A i C, więc: aEA=0,5(aAA+ aAC)=0,5(1+0)=0,5

2A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 Spokrewnienie osobnika E z osobnikiem B Rodzicami osobnika młodszego E są osobniki A i C, więc: aEB=0,5(aBA+ aBC)=0,5(0+0)=0

2A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 0,25 Spokrewnienie osobnika F z osobnikiem B Rodzicami osobnika młodszego F są osobniki E i D, więc: aFB=0,5(aBE+ aBD)=0,5(0+0,5)=0,25

3A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 0,25 Obliczamy element diagonalny dla osobnika D . Jest równy jedności plus wartość współczynnika inbredu dla tego zwierzęcia (połowa spokrewnienia pomiędzy rodzicami) i – osobnik dla którego liczymy wsp. spokrewnienia p i q – rodzice osobnika i aii=1 + 0,5apq

3A.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 0,25 Obliczamy element diagonalny dla osobnika D . aDD=1 + 0,5aAB=1+0 * 0=1

4.Tworzenie macierzy spokrewnień Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 0,25 0,625 1,125 Obliczamy element diagonalny dla osobnika F . aFF=1 + 0,5ED=1+0,5 * 0,25=1,125 Ponieważ macierz jest symetryczna uzupełniamy elementy poniżej przekątnej

5A.Współczynnik spokrewnienia w ujęciu klasycznym Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 0,25 0,625 1,125 Aby z tak skonstruowanej macierzy spokrewnień obliczyć wsp. spokrewnienia w ujęciu klasycznym, należy podzielić spokrewnienie pomiędzy osobnikami aij poprzez elementy leżące na przekątnej dla tych osobników aii i ajj

5A.Współczynnik spokrewnienia w ujęciu klasycznym Rodzice: -,- A-B A-C E-D ID A B C D E F 1 0,5 0,25 0,625 1,125 Obliczamy współczynnik spokrewnienia w ujęciu klasycznym dla osobników E i F

Zadanie 1. Y X B C A D E ID ojciec matka D - E A B C X Y

Zadanie 2. X A B Z J S