Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Rozrachunki z odbiorcami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Produkcja seryjna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych
Obsługa zapasów: Braki i zapasy zablokowane SAP Best Practices.
Projektowanie własnych produktów SAP Best Practices.
Nabycie wewnętrzne — Przesunięcie magazynowe między kilkoma jednostkami gospodarczymi SAP Best Practices.
Zarządzanie partiami SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Przesunięcie magazynowe bez dostawy SAP Best Practices.
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Wycofywanie partii SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Produkcja na magazyn — przemysł produkcyjny
Przetwarzanie zlecenia potencjalnego klienta SAP Best Practices.
Usługa fakturowana po stałej cenie SAP Best Practices.
Naprawa w zakładzie SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Nabywanie materiałów eksploatacyjnych SAP Best Practices.
Proces ofertowania w zaopatrzeniu SAP Best Practices.
Inwentaryzacja fizyczna / Inwentaryzacja i korekta zapasów SAP Best Practices.
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel 
Planowanie logistyki SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku) SAP Best Practices.
Zarządzanie kredytem SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Uproszczona gospodarka magazynowa
Podwykonawstwo – gospodarka materiałowa SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zarządzanie numerami seryjnymi SAP Best Practices.
Umowa serwisowa z okresowym fakturowaniem SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu SAP Best Practices.
Handel zagraniczny — procedura eksportowa
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Usługi z rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices.
Przetwarzanie zapasów konsygnacyjnych klienta SAP Best Practices.
Sprzedaż pozycji niemagazynowanej z nabyciem specyficznym dla zlecenia SAP Best Practices.
Oferta dla klienta SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel.
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (z awizo dostawy) SAP Best Practices.
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL SAP Best Practices.
Sprzedaż: Operacje zamykające okres SAP Best Practices.
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices.
Nabycie i zużycie zapasu konsygnacyjnego SAP Best Practices.
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Serwis wewnętrzny SAP Best Practices. ©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel 
Sprzedaż planowanych usług serwisowych SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel  W tym scenariuszu przedstawiono sposób przetwarzania sprzedaży w kilku jednostkach gospodarczych. Korzyści  Dział sprzedaży oraz zakład dostarczający mogą znajdować się w różnych jednostkach gospodarczych. Kluczowe kroki procesu  Tworzenie zlecenia klienta z zakładem dostarczającym z innej jednostki gospodarczej niż dział sprzedaży  Dostawa z zakładu dostarczającego  Fakturowanie klienta z działu sprzedaży  Wewnętrzne fakturowanie działu sprzedaży z zakładu dostarczającego

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.3 Wymagane aplikacje SAP oraz role Wymagane aplikacje SAP  EHP5 for SAP ERP 6.0 Role  Administracja sprzedaży  Fakturowanie  Magazynier

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.4 Szczegółowy opis procesu Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych  Klient zamawia towary w dziale sprzedaży swojego dostawcy. Dostawca ma zakład produkcyjny/magazyn, który należy do innej jednostki gospodarczej. Materiały są tam produkowane/przechowywane i dostarczane bezpośrednio z zakładu produkcyjnego/ magazynu do klienta.

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.5 Przegląd procesów Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych Dostarcza Rozliczenie wewnętrzne Fakturuje zewnętrznie Zlecenia Klient Centrum sprzedaży Zakład dostarczający1000 Dział sprzed.1000 Kanał dystrybucji10 Oddział10 Jednostka gospodarcza1000 Zakład produkcyjny Zakład1010 Jednostka gospodarcza1010 Dział sprzedaży1010 Kanał dystrybucji10 Oddział10 Płatnik (dla IV reprezentującego jedn. gosp. 1000) Płatność Wewnętrzna płatność

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.6 Diagram przebiegu procesu Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych Administracja sprzedażą Fakturowanie sprzedaży Zdarzenie Magazynier Klient Tworzenie zlecenia klienta Sprzedaż należy przetwarzać w ramach innej jednostki gospodarczej Potwierdzenie zlecenia Lista robocza codziennych wysyłek, wystarczająca ilość zapasów Robocza lista dostaw Dowód dostawy List przewozowy Sprawdzanie partii/ Przypisanie numerów seryjnych Księgowanie wydania materiałów Lista pobrania (Opcjonalne) Pobranie Tworzenie dokumentu fakturowania Tworzenie faktury wewnętrznej Wyświetlanie faktury wewnętrznej Wyświetlanie faktury Rozrachunk i z odbiorcami — wpływ płatności (157) Zakończenie procesu

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.7 Legenda Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Externalto SAP Business Activity / Event Unit Process Process Reference Sub- Process Reference Process Decision Połączenie z diagramem Wydruk/ Dokument Dane rzeczywiste dotyczące finansów Planowanie budżetu Proces wykonywa ny ręcznie Obecna wersja/Dane Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezalicze niu: Symbol Opis Komentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę.Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu Zewnętrzne dlasystemuSAP Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Proces jednostkowy Referencja procesu Referencja procesu podrzędnego Decyzja dotyczą ca procesu

©2014 SAP SE or an SAP affiliate company. All rights reserved.8 No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP SE or an SAP affiliate company. SAP and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP SE (or an SAP affiliate company) in Germany and other countries. Please see for additional trademark information and notices. Some software products marketed by SAP SE and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. National product specifications may vary. These materials are provided by SAP SE or an SAP affiliate company for informational purposes only, without representation or warranty of any kind, and SAP SE or its affiliated companies shall not be liable for errors or omissions with respect to the materials. The only warranties for SAP SE or SAP affiliate company products and services are those that are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services, if any. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. In particular, SAP SE or its affiliated companies have no obligation to pursue any course of business outlined in this document or any related presentation, or to develop or release any functionality mentioned therein. This document, or any related presentation, and SAP SE’s or its affiliated companies’ strategy and possible future developments, products, and/or platform directions and functionality are all subject to change and may be changed by SAP SE or its affiliated companies at any time for any reason without notice. The information in this document is not a commitment, promise, or legal obligation to deliver any material, code, or functionality. All forward-looking statements are subject to various risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from expectations. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of their dates, and they should not be relied upon in making purchasing decisions.