Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Advertisements

Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 2 Wojciech Pieprzyca.
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe PO PO - LAB 3 Wojciech Pieprzyca.
Klasy i obiekty.
Static, const, volatile.
Dziedziczenie. Po co nam dziedziczenie? class osoba { char * imie, char * imie, * nazwisko; * nazwisko;public: void wypisz_imie(); void wypisz_imie();
Programowanie w środowisku sieciowym
Programowanie Obiektowe w Javie (c.d.)
Programowanie obiektowe w Javie
Struktury.
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Wykład 8 Wojciech Pieprzyca
Wstęp do programowania obiektowego
Klasy w C++. Deklaracja klasy class NazwaTwojejKlasy { //w tym miejscu piszemy definicje typów, //zmienne i funkcje jakie mają należeć do klasy. }; //tutaj.
struct nazwa { lista składników }; Dostęp do składowych struktury Nazwa_Zmniennej_Strukturalnej. Nazwa_Składnika.
Podstawy programowania II
T: Różnice pomiędzy programowaniem strukturalnym a obiektowym
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie strukturalne i obiektowe
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 14 DEKLARATORY.
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
Andrzej Repak Nr albumu
Java – coś na temat Klas Piotr Rosik
Dziedziczenie Maciek Mięczakowski
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe Wykład 3 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/21 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 7 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/20 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Programowanie obiektowe 2013/2014
Prasek Aneta, Skiba Katarzyna. Funkcje stałe const to takie funkcje, które nie mogą modyfikować stanu obiektu. Oznacza to, że funkcja stała nie może zmieniać.
Kurs języka C++ – wykład 3 ( )
Programowanie w języku C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
Kurs języka C++ – wykład 4 ( )
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 2 ( ) Klasy i obiekty.
Technologie internetowe Wykład 5 Wprowadzenie do skrytpów serwerowych.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Paradygmat programowania obiektowego, klasa, obiekt
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Dziedziczenie wielobazowe. dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: dana klasa może mieć kilka bezpośrednich klas bazowych: kolorpołożenie.
Dziedziczenie Wykład 7 Dziedziczenie sekwencyjne
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
Podstawy informatyki Struktury Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 3 ( ) Przenoszenie Składowe statyczne Funkcje wbudowane Argumenty domyślne.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Delegaty Delegat to obiekt „wiedzący”, jak wywołać metodę.
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Zapis prezentacji:

Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +

Strukturalnie czy obiektowe – czyli droga do sukcesu Andrzej Ptasznik

Deklaracja struktur danych i zmiennych Program strukturalny #include <iostream> #include <conio.h> using namespace std;   struct Osoba{ string Nazwisko; string Imie; int RokUrodzenia; }; int ile=0; Osoba Lista[20]; int PokazMenu() { return 0;} void PokazListe() { } void DodajOsobe() {} int main() { int wybor=PokazMenu(); while (wybor!=3) { switch (wybor) case 1: DodajOsobe(); break; case 2: PokazListe(); } wybor=PokazMenu(); return 0; Deklaracja bibliotek Deklaracja struktur danych i zmiennych Deklaracja funkcji Program

Podstawowe definicje Klasa – struktura, w której deklarowane są dane (właściwości) i funkcje (metody) Obiekt – element aktywny tworzony na podstawie deklaracji klasy Konstruktor – metoda klasy odpowiedzialna za tworzenie obiektów Właściwości – element składowy klasy, w uproszczeniu są to struktury danych Metody – element składowy klasy, funkcje które korzystają z właściwości klasy

Deklaracja klasy class Kulka: Panel { int dx; int dy; Timer silnik;   public Kulka() {} Lec() } Pola klasy Metoda konstruktora Metoda klasy Klasa jest definicją, na podstawie której tworzymy obiekty.

Dziedziczenie Klasa Kulka odziedziczyła właściwości i metody po klasie Panel właściwości.

Konstruktor Konstruktor Konstruktor to metoda o nazwie takiej samej jak nazwa klasy. Wykonywany jest konstruktor klasy nadrzędnej oraz ten kod, który zapiszemy w konstruktorze.

Modyfikatory dostępu Metody i właściwości klasy są definiowane z modyfikatorem dostępu. private – składowe elementy klasy prywatne są dostępne tylko dla metod klasy, w której się znajdują i nie są przekazywane w procesie dziedziczenia protected – składowe elementy klasy są dostępne dla klasy, w której się znajdują oraz dla klas dziedziczących po niej public – składowe elementy klasy publiczne są dostępne dla wszystkich metod wszystkich klas

Tworzenie obiektów Kulka NowaKulka= new Kulka(); Do tworzenia obiektów na bazie klasy służy operator new. Przykład: class Kulka :Panel { int dx; int dy; public Kulka() Width=25; Height =25; } void lec() { } Właściwości (pola) klasy Konstruktor Metoda klasy Deklaracja zmiennej NowaKulka Kulka NowaKulka= new Kulka();

Hermetyzacja Hermetyzacja jest jedną z podstawowych cech programowania obiektowego Głównym celem hermetyzacji jest chronienie pól (właściwości) i metod klasy przed nieuprawnionym dostępem Dostęp do metod klasy i jej pól jest określany za pomocą modyfikatorów dostępu Jeżeli w klasie nie ma elementów z modyfikatorem public to mówimy o pełnej hermetyzacji

informatyka +