Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyobraźcie sobie, że przychodzicie do domu i mama
Advertisements

Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Diagnosing McCloskey Uskali Maki. Powody powstania komentarza Wielu ekonomistów nie zrozumiało McCloskeygo Wielu ekonomistów nie zrozumiało McCloskeygo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Licytacja zdań przydatnych doradcy zawodowemu i trenerowi.
Ocenianie kształtujące
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Licytacja zdań przydatnych doradcy zawodowemu i trenerowi.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Sejm Dzieci i Młodzieży
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
XX SESJA DO SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY. Nie ma nie-polityki. Wszystko jest polityką. Thomas Mann.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby prudnicka młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
Technikum Leśne im. Adama Loreta w Tucholi MŁODZI AKTYWNI ? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ.
Sztuka prezentacji wymaga doświadczenia. Im częściej występujesz publicznie, tym lepiej radzisz sobie ze stresem. Jednak do wszystkiego trzeba dojść małymi.
ROZPRAWKA.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Jak napisać dobry tekst?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Materiał do dyskusji: Diagnoza prowadzona przez lokalne instytucje – przykład domów kultury na Mazowszu. Jakie stosują metody, jakie widać dobre praktyki.
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Co zrobić, by zaktywizować społecznie i zachęcić młodzież do udziału w wyborach?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
Zygmunt Korzeniewski. Zasady poprawnego komunikowania są:  ułatwieniem,  przejawem kultury w kontaktach oficjalnych.
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Praca nad projektem „Opowiem Ci o wolnej Polsce” „Bo wolność jest w nas...” Ludzie ostrowskiej Solidarności z lat Uczestnicy: -Agata Rusak -Dominika.
„Przyjmijmy ich wszystkich, bo tak nakazuje moralność" Imigranci w Polsce – Co na to Polacy? W ciągu dwóch lat do Polski miałoby trafić 2659 osób z łącznej.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Spróbujmy Jezusa poszukać…. Przecież są rekolekcje!
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?

Zasady dyskusji 1.Dyskusje prowadzą uczestnicy, a stara się ich prowadzić moderator udzielając głosu dyskutantom i jeśli zajdzie potrzeba skłaniając ich do uszanowania prawa do głosu innych członków. 2.W jednej chwili nie może mówić więcej niż jedna osoba, co zawiera się implicite już w regule pierwszej, ale co chcemy tym bardziej podkreślić. 3.Dyskutujmy nie aby wykazać wyższość naszych poglądów nad cudzymi, ale w celu zweryfikowania naszych twierdzeń. I niech z pomocą przychodzi nam gruntowna ich krytyka. 4.Rozmówca stara się wyłożyć swoją myśl (w postaci tezy lub pytania) w sposób jak najbardziej jasny i klarowny, a jeśli nie jest tego sam w stanie zrobić - niech przyjdą mu w sukurs choćby i oponenci.

5.Starajmy się precyzować terminy, których używamy w trakcie formułowania swoich tez, argumentów i pytań. 6.Starajmy się interpretować wypowiedzi innych w taki sposób, aby maksymalizować ich prawdziwość i racjonalność. 7.Nie zadawalajmy się zbijaniem opozycyjnych argumentów, gdy wiemy, że są wadliwe lub słabe. W takiej sytuacji spróbujmy się je raczej wesprzeć.

Frekwencja na wyborach w latach