D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Advertisements

Komunikacja - Zjawisko masowe - Szanse i możliwości - Zalety czy wady
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Ścieżki Rowerowe.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
TracKing to system prosty w instalacji i obsłudze!!
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
POWIAT OPATOWSKI „Budowanie potencjału instytucjonalnego samorządów dla lepszego dostarczania usług publicznych” Sandomierz, 20 luty 2009 r. Bieruń,
Transport samochodowy
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Efektywność Energetyczna
Czysty transport miejski
Prędkość i hamowanie.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Przygotowanie projektu technicznego
Rewolucyjna metoda regeneracji akumulatorów
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
Ekojazda.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarki anestezjologicznej i intensywnej opieki. Szukanie winnych czy rozwiązań? Anna Zdun Warszawa
Jak moje miasto jeździ z głową !
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
Opracował: Ireneusz Pietruszka, sierpien 2011
TRANSPORT A EKOLOGIA.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
OPONY.
Kocham rower jak moja miejscowosc jezdi z glowa
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Wpływ informatyki na poprawę funkcjonowania miasta.
Jak zmiana sposobu dojazdu do szkoły wpłynie na środowisko naturalne?
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
TECHNOLOGIA STAŁYCH ŚCIEŻEK PRZEJAZDOWYCH
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
Samoloty A zanieczyszczenie powietrza.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
Bezpieczeństwo na drogach
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Przebudowa ulicy powiatowej Nr 3087N Śląskiej w Morągu (na długości 452,64 m) Zadanie dofinansowane w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy Program.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje, że w 2012 roku zostało zrealizowane zadanie p.n.: „Przebudowa drogi powiatowej 4224W Węgrów – Krypy od km
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Przebudowa chodnika i zatoki postojowej w ciągu drogi powiatowej Nr 4255 W – ul. Mickiewicza w Węgrowie 1.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Budowa chodnika w miejscowości Krypy w km do km w ciągu drogi powiatowej nr 4236W Krypy - Węgrów Zarząd Powiatu Węgrowskiego informuje,
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
WŁÓKNA ARAMIDOWE DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Zapis prezentacji:

D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !

3 W 1993 roku w Holandii został wydany podręcznik "Sign Up For The Bike" - program pięciu wymogów CROW. W 1999 roku został wydany przez PKE „Podręcznik projektowania przyjaznej dla rowerów infrastruktury – Postaw na Rower”, w którym przedstawione jest 5 podstawowych wytycznych projektowania infrastruktury rowerowej. spój n ość bezp o średność w ygoda atrakcyjno ść bez pieczeństwo Wymogi te są powiązane z konkretnymi, mierzalnymi parametrami, pozwalającymi na zobiektywizowaną ocenę projektu lub istniejącej infrastruktury. Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

DLA PORÓWNANIA: W POLSCE JEST PONAD 9 TYS. KM DRÓG ROWEROWYCH, W CZECHACH JEST PONAD 37 TYS. KM DRÓG ROWEROWYCH 4

BO NIKT NIE TRAKTUJE ŚCIEŻEK ROWEROWYCH POWAŻNIE… 5 Dlaczego infrastruktura rowerowa jest traktowana jako droga drugiej kategorii ? Kierowcy nie traktują ich poważnie Piesi nie traktują ich poważnie Rowerzyści nie traktują ich poważnie Eksperci zarządzania ruchem nie traktują ich poważnie Budowniczy dróg i ulic nie traktują ich poważnie Firmy budowlane nie traktują ich poważnie Nikt nie traktuje ich poważnie… BRAK BEZPIECZEŃSTWA

6 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014 Bezpieczeństwo na ścieżce rowerowej Co stanowi zagrożenie dla rowerzysty? Niewłaściwa nawierzchnia TAK I nni uczestnicy ruchu drogowego TAK B rak ciągłości sieci ścieżek rowerowych TAK 3 razy TAK !!!

ZDARZENIA Bełchatów 3-6 czerwiec

8 Zadowolenie mieszkańców jest wprost proporcjonalne do komfortu/standardu życia. Jednym z wyznaczników standardu jest rozwój m.in. infrastruktury rowerowej. Ścieżki rowerowe, ich popularność i dostępność przynosi dużo korzyści: mniejsze zanieczyszczenie powietrza lepsza kondycja oszczędność nawierzchni zmniejszenie ruchu samochodowego mniejsze korki oszczędność paliwa i urzędnik pojedzie na rowerze… m.in. w Łódź, Gdańsk, Warszawa

Bełchatów 3-6 czerwiec OPINIE ANKIETOWANYCH

10 Porównanie zużycia energii i dostępnego na rowerze obszaru w zależności od rodzaju nawierzchni NawierzchniaWłaściwościZużycie energiiDostępny obszar Równa asfaltowa Wysoka równość wzdłużna, gładka 100% Nierówna asfaltowa Niska równość wzdłużna, gładka 120%70% Kostka betonowa niefazowana Nierówna, gładka130%60% Kostka betonowa fazowana Nierówna, Wyboista 140%50% Tłuczeń klinowanySzorstka150%45% Tłuczeń nieklinowany Wyboista200%25% Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

11 BetonWady: fazowana kostka – nierówna nawierzchnia, szkodliwe wibracje trudna w utrzymaniu bezfazowa – trudno utrzymać równość, brak możliwości powtórnego wykorzystania brak rozpoznawalności – podświadomie kojarzy się z chodnikiem zwiększone zużycie energii przez rowerzystę mniejszy zasięg – możliwy do przejechania krótszy odcinek rozbieralność – zagrożenie kradzieżyZalety: można ułożyć wszędzie rozbieralność – możliwość ponownego wbudowania Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

12 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

13 AsfaltZalety: gładka nawierzchnia – brak wibracji niskie zużycie energii przez rowerzystę komfort jazdy brak możliwości „zmiany właściciela” wysoka estetyka kolorowych ścieżek duża dostępność ze względu na niższe opory toczenia wyraźne wyróżnienie pasa ścieżki rowerowejWady: można ułożyć max. 80 km od WMB brak możliwości ponownego wbudowania

14 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014 Ścieżki rowerowe, Polska 2010/2011 Kromatis 50/70 Pigment: iron oxide

Mając na celu poprawę bezpieczeństwa oraz przyczyniając się do poprawy jakości życia w środowisku miejskim, koncern TOTAL opracował K romatis® 16 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

17 Zalety możliwość barwienia dobra przyczepność do kruszyw uwydatnienie koloru kruszywa niska wrażliwość na zmiany temperatury K romatis® 50/70 jest syntetycznym lepiszczem na bazie żywic i modyfikowanych polimerów. W postaci naturalnej ma kolor bursztynowy.

Dodanie pigmentu pozwala na uzyskanie określonego koloru: –Pigment dodaje się podczas mieszania: stężenie zależy od jasności pigmentu (od 1÷2 %) K romatis ® - jest zgodny z kolorami środowiska 18 Bełchatów 3-6 czerwiec 2014

Zaufanie jest najistotniejszym elementem – to ono powoduje, że nasza technologia może zostać wybrana i zastosowana Zaufanie to świadomość, że ktoś może Cię oszukać i stuprocentowa pewność, że tego nie zrobi