Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
1 Opinie i preferencje polityczne przedsiębiorców Raport z ilościowych badań telefonicznych Sopot, październik 2006.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Przedsiębiorcy i rozwój
11 Konkurs nr RPOWZ/1.1.3/2012/1 (3 konkurs na nowe technologie w ramach RPO WZ na lata ) Wnioskodawcy: Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Zmiany nastrojów gospodarczych w województwie lubelskim w IV kwartale 2009 roku.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie Instytut Gospodarki.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Ludność w wieku produkcyjnym Ogółem: , w tym: - Miasto Kościerzyna: Gminy wiejskie:
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach marca 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
1 AKTUALNA SYTUACJA W BUDOWNICTWIE I półrocze 2013 w świetle danych statystycznych Małgorzata Kowalska Dyrektor Departamentu Produkcji Janusz Kobylarz.
1 AKTUALNA SYTUACJA W BUDOWNICTWIE w okresie I-IX 2013 w świetle danych statystycznych Małgorzata Kowalska Dyrektor Departamentu Produkcji Janusz Kobylarz.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Problemy wychowawcze dzieci
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nastroje wśród przedsiębiorców e-barometr Konferencja.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Pożary traw na terenie województwa mazowieckiego w 2014 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Zapis prezentacji:

Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)

2 Informacje o badaniu METODOLOGIA Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Website Interview), czyli ankiety, którą badani wypełniają samodzielnie przez Internet. Do badania zostali zaproszeni przedstawiciele sektora MSP. Łącznie w badaniu wzięło udział 513 respondentów. Próba w badaniu jest reprezentatywna ze względu na wielkość firmy (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa). BUDOWA KWESTIONARIUSZA Ankieta składa się z dwóch części: Pytań dotyczących postrzegania sytuacji gospodarczej w Polsce Jak według Pana/i zmieni się w najbliższym czasie koniunktura gospodarcza w Polsce? Czy planuje Pan/Pani zmiany w zatrudnieniu w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Czy planuje Pan/Pani zmianę wynagrodzeń pracowników w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Czy planuje Pan/Pani inwestycje w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Pytań dotyczących przedsiębiorstwa, którego przedstawicielem jest respondent Wielkość przedsiębiorstwa Region Sektor Branża Okres obecności na rynku

3 Indeks Busometr ZPP 50,30 Komponent ‘Koniunktura Gospodarcza’ 50,09 Komponent ‘Rynek Pracy’ 48,10 Busometr – Indeks Nastrojów Gospodarczych MSP jest wskaźnikiem pokazującym stopień optymizmu małych i średnich przedsiębiorców i ich planowane działania w perspektywie najbliższych dwóch kwartałów Na wartość Indeksu Busometr wpływ mają trzy komponenty: koniunktury gospodarczej rynku pracy (płace i zatrudnianie) inwestycji. Wartość każdego z komponentów mieści się w przedziale od 0 do 100. Wyniki Busometra poniżej 50 oznaczają pesymistyczne nastroje przedsiębiorców, a powyżej 50 – ich optymizm. Komponent ‘Inwestycje’ 52,13 Busometr ZPP – Indeks Nastrojów Gospodarczych ZPP II kwartał 2014

Busometr ZPP – Porównanie komponentów w czasie Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=708 (I kwartał 2011), N=560 (II kwartał 2011), N=848 (III kwartał 2011), N= 812 (IV kwartał 2011), N=528 (I kwartał 2012), N=595 (IV kwartał 2012), N=576 (I kwartał 2013), N=538 (II kwartał 2013), N=501 (IVkwartał 2013), N=504 (I kwartał 2014), N=513 (II kwartał 2014). Metoda: CAWI.

5 Busometr ZPP a wielkość przedsiębiorstwa II kwartał 2014 N=513N=354N=100N=32

6 Busometr ZPP w regionach N=257N=77N=40N=44N=76 II kwartał 2014

7 Busometr ZPP a sektor Miejsce na komentarz N=79N=83N=332 II kwartał 2014

8 Busometr ZPP w branżach * W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10 II kwartał 2014

9 Busometr a liczba lat obecności na rynku N=28N=95N=67N=304 II kwartał 2014

Komponent „Koniunktura gospodarcza”

11 Czy Pani/Pana zdaniem koniunktura gospodarcza w najbliższych miesiącach? Wartość komponentu koniunktury gospodarczej: 50,09 „Będzie lepiej” 31% „Będzie gorzej” 29% Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=513. Metoda: CAWI. Wskaźnik barometru koniunktury gospodarczej został utworzony poprzez wyciągnięcie średniej arytmetycznej z odpowiedzi i przyjmuje wartości od 0 do 100. Wyniki poniżej 50 oznaczają skłanianie się ku negatywnej ocenie, a powyżej 50 ku pozytywnej. Komponent „Koniunktura gospodarcza”

12 Zmiana komponentu „Koniunktura gospodarcza” w czasie Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=708 (I kwartał 2011), N=560 (II kwartał 2011), N=848 (III kwartał 2011), N= 812 (IV kwartał 2011), N=528 (I kwartał 2012), N=595 (IV kwartał 2012), N=576 (I kwartał 2013), N=538 (II kwartał 2013), N=501 (IV kwartał 2013), N=504 (I kwartał 2014), N=513 (II kwartał 2014). Metoda: CAWI.

13 Komponent „Koniunktura gospodarcza” a wielkość przedsiębiorstwa II kwartał 2014 N=513N=354N=100N=32

14 Komponent „Koniunktura gospodarcza” a regiony II kwartał 2014 N=257N=77N=40N=44N=76

15 Komponent „Koniunktura gospodarcza” a sektor II kwartał 2014 N=79N=83N=332

16 * W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10 Komponent „Koniunktura gospodarcza” a branża II kwartał 2014

17 Komponent „Koniunktura gospodarcza” a liczba lat obecności na rynku II kwartał 2014 N=28N=95N=67N=304

Komponent „Rynek pracy”

19 Czy planuje Pan/Pani zmianę wynagrodzeń pracowników w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Wartość barometru rynku pracy – komponent ‘płace’: 47,60 „Podniosę płace” 21% „Obniżę płace” 10% Wskaźnik ‘płace’ barometru rynku pracy został utworzony poprzez wyciągnięcie średniej arytmetycznej z odpowiedzi i przyjmuje wartości od 0 do 100. Wyniki poniżej 50 oznaczają planowanie obniżenia płac, a powyżej 50 – planowanie podwyżek. Komponent „Płace” Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=513. Metoda: CAWI.

20 Czy planuje Pan/Pani zmiany w zatrudnieniu w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Wskaźnik ‘zatrudnienie’ barometru rynku pracy został utworzony poprzez wyciągnięcie średniej arytmetycznej z odpowiedzi i przyjmuje wartości od 0 do 100. Wyniki poniżej 50 oznaczają planowanie redukcji, a powyżej 50 – powstawania nowych etatów. Wartość barometru rynku pracy – komponent ‘zatrudnienie’: 48,61 „Zwiększę zatrudnienie” 22% „Zredukuję etaty” 15% Komponent „Zatrudnienie” Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=513. Metoda: CAWI.

21 skala Zmiana komponentu „Rynek pracy” w czasie Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=708 (I kwartał 2011), N=560 (II kwartał 2011), N=848 (III kwartał 2011), N= 812 (IV kwartał 2011), N=528 (I kwartał 2012), N=595 (IV kwartał 2012), N=576 (I kwartał 2013), N=538 (II kwartał 2013), N=501 (IV kwartał 2013), N=504 (I kwartał 2014), N=513 (II kwartał 2014). Metoda: CAWI.

22 Komponent „Rynek pracy” a wielkość przedsiębiorstwa II kwartał 2014 N=513N=354N=100N=32

23 Komponent „Rynek pracy” a regiony II kwartał 2014 N=257N=77N=40N=44N=76

24 Komponent „Rynek pracy” a sektor II kwartał 2014 N=79N=83N=332

25 * W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10 Komponent „Rynek pracy” a branża II kwartał 2014

26 Komponent „Rynek pracy” a liczba lat obecności na rynku II kwartał 2014 N=28N=95N=67N=304

Komponent „Inwestycje”

28 Czy planuje Pan/Pani inwestycje w swojej firmie w najbliższych miesiącach? Wskaźnik barometru inwestycyjnego został utworzony poprzez wyciągnięcie średniej arytmetycznej z odpowiedzi i przyjmuje wartości od 0 do 100. Wyniki poniżej 50 oznaczają brak planów inwestycji, a powyżej 50 – planowanie inwestycji w firmach. Wartość barometru inwestycyjnego: 52,13 „Będę inwestował” 56% „Nie będę inwestował” 44% Komponent „Inwestycje” Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=513. Metoda: CAWI.

29 Zmiany komponentu „Inwestycje” w czasie Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie przedsiębiorców z sektora MSP. Total N=708 (I kwartał 2011), N=560 (II kwartał 2011), N=848 (III kwartał 2011), N= 812 (IV kwartał 2011), N=528 (I kwartał 2012), N=595 (IV kwartał 2012), N=576 (I kwartał 2013), N=538 (II kwartał 2013), N=501 (IVkwartał 2013). N=504 (I kwartał 2014), N=513 (II kwartał 2014). Metoda: CAWI.

30 Komponent „Inwestycje” a wielkość przedsiębiorstwa II kwartał 2014 N=513N=354N=100N=32

31 Komponent „Inwestycje” a regiony II kwartał 2014 N=257N=77N=40N=44N=76

32 Komponent „Inwestycje” a sektor II kwartał 2014 N=79N=83N=332

33 * W analizie uwzględniono tylko te branże, w których liczba respondentów była większa niż 10 Komponent „Inwestycje” a branża II kwartał 2014

34 Komponent „Inwestycje” a liczba lat obecności na rynku II kwartał 2014 N=28N=95N=67N=304