dla uczniów z „English Is Fun” i „The English Theatre” Projekt „czekając na wiosnę” WebQuest dla uczniów z „English Is Fun” i „The English Theatre” http://czekajac-na-wiosne.blogspot.com Autor: Mirosława Kral
WebQuest – rodzaj metody projektów zorientowanej na uczniowskie badania w oparciu o instrukcję umieszczoną na stronie internetowej. Wyjściowym źródłem informacji w badaniach uczestników projektu jest Internet. Źródła online mogą być uzupełnione materiałami podręcznymi. Celem WebQuestu jest rozwinięcie u uczniów umiejętności problemowego, krytycznego i twórczego myślenia oraz współpracy w zespole. WebQuest wykorzystuje zainteresowanie uczniów komputerem i Internetem, pozwala skierować je w odpowiednim kierunku i wykorzystać w procesie nauczania. Uczy przemyślanego i konstruktywnego korzystania z zasobów Internetu.
W projekcie „Czekając na wiosnę”, czyli „Waiting for spring” realizowanym w terminie 03.- 20.03.2014r. brało udział 20 uczniów z klas trzecich, którzy uczęszczali na zajęcia „English Is Fun” oraz „The English Theatre”. Byli podzieleni na 4 grupy: Fotoreporterzy, Pisarze, Obserwatorzy, Myśliciele. Każda z grup miała do wykonania zadanie.
Grupa Fotoreporterów Liderem grupy była Laura. Zespół tworzyli: Marcin, Laura, Julka, Martyna i Ola. Liderem grupy była Laura. Zadanie: - od 03.03.14r. do 09.03.14r. – wykonanie zdjęć przyrody (ptaki – np. bociany w Łęgnowie, pąki na krzewach, kwitnące kwiaty np. przebiśniegi), - od 10.03.14r. do 16.03.14r. – opracowanie prezentacji w programie PowerPoint z wykorzystaniem zrobionych zdjęć.
PIERWSZE KWIATY
Bazie Pąki na krzewach
Bociany w gnieździe Kot wygrzewający się w słońcu
Grupa Pisarzy Zespół tworzyli: Damian, Oliwier, Igor, Maks i Paulina. Liderem grupy był Maks. Zadanie: - od 03.03.14r. do 09.03.14r. – opis 4 kwiatów (przebiśnieg, pierwiosnek, krokus i stokrotka) z wykorzystaniem załączonego szablonu, - od 10.03.14r. do 16.03.14r. – opracowanie prezentacji w programie PowerPoint z wykorzystaniem zdjęć (wyszukanych przez Obserwatorów).
Snowdrop It’s a snowdrop – a short white flower that grows in early spring. It’s got a long green stem, green leaves and white petals. http://en.wikipedia.org/wiki/Galanthus_nivalis Autor: Redsimon Data pobrania pliku: 05.03.14r.
Daisy It’s a daisy – a small flower that grows in early spring Daisy It’s a daisy – a small flower that grows in early spring. It’s got a long green stem, green leaves and white petals. http://pixabay.com/pl/stokrotka Autor: Hans Data pobrania pliku: 05.03.14r.
It’s got a long green stem, green leaves and yellow petals. Primrose It’s a primrose – a short yellow flower that grows in early spring. It’s got a long green stem, green leaves and yellow petals. http://pl/wikipedia.org/wiki/pierwiosnek_lekarski Autor: H.Zell Data pobrania pliku: 05.03.14r.
Crocus It’s a crocus – a short yellow, white, blue or purple flower that grows in early spring. It’s got a long green stem, green leaves and yellow, white, blue or purple petals. http://pixabay.com/pl/krokus Autor: Hans Data pobrania pliku: 05.03.14r.
Zespół tworzyli: Wiktoria, Olga, Miłosz, Pola i Wojtek. Grupa Obserwatorów Zespół tworzyli: Wiktoria, Olga, Miłosz, Pola i Wojtek. Liderem grupy była Olga. Zadanie : - od 03.03.14r. do 07.03.14r. – obserwacja pogody, temperatury powietrza, zachmurzenia, wiatru i naniesienie informacji (obrazki – Kopiuj, Wklej) w tabeli, - wyszukanie w Internecie zdjęć 4 kwiatów (przebiśnieg, pierwiosnek, krokus i stokrotka) oraz przekazanie ich grupie Pisarzy, - od 08.03.14r. do 16.03.14r. – przygotowanie prezentacji w programie PowerPoint – podsumowanie obserwacji.
Grupa Myślicieli Liderem grupy była Ania. Zadanie: Zespół tworzyli: Karolina, Staś, Patrycja, Kuba i Ania. Liderem grupy była Ania. Zadanie: - od 03.03.14r. do 09.03.14r. – rozwiązanie 3 krzyżówek, - odszukanie w słowniku nazw 4 kwiatów (przebiśnieg, pierwiosnek, krokus i stokrotka) oraz przekazanie ich grupie Pisarzy, - od 10.03.14r. do 16.03.14r. – opracowanie prezentacji w programie PowerPoint z wykorzystaniem zrobionych zdjęć.
Across: Down: 1 A large white bird with a long beak, neck and red legs. 1 The name of the season in a year. 6 A yellow spring flower. 2 It's not a word. 7 A type of small white flower that appears at the end of winter. 3 It's not a word. 10 An arch of different colours that sometimes appears In the sky after rain. 4 It's not a word. 12 A structure that a bird builds to keep its eggs and babies in. 5 It's not a word. 13 The common green plant with thin leaves which covers fields and parts of gardens. 8 It's not a word. 9 It's not a word. 11 It's not a word.
1. The name of the season in a year. Crossword - SPRING Across 2. The common green plant with thin leaves which covers fields and parts of gardens. 4. An arch of different colours that sometimes appears in the sky after rain. 6. A large white bird with a long beak, neck and red legs. Down 1. The name of the season in a year. 3. A type of small white flower that appears at the end of winter. 5. A structure that a bird builds to keep its eggs and babies in.
The name of a season of the year 1 s t o r k 2 p i m e 3 n w d 4 a b 5 6 g
Dzięki uczestniczeniu w projekcie uczniowie mogli: poznać koleżanki i kolegów z innej klasy, wspólnie pracować nad wykonaniem zadania, - poszerzyć słownictwo z j. angielskiego, - wykonać zdjęcia przyrody, - rozwiązać krzyżówki, - opisać kwiaty wiosenne, doskonalić umiejętności posługiwania się programami PowerPoint i Word, - korzystać z zasobów Internetu zgodnie ze Szkolnym Kodeksem 2.0.
Prezentacja projektu podczas Dnia Nauki – 24.06.2014r.
Omówienie projektu przez jego uczestników