Wprowadzenie do programowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Algorytmika w szkole podstawowej
Advertisements

Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
ALGORYTM Co to jest algorytm?
Opracowała: Elżbieta Fedko
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 1: Wprowadzenie do programowania.
P O D S T A W Y P R O G R A M O W A N I A
Informatyka jako dziedzina wiedzy Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Praktyka Programowania Semestr I: –wykład - 1 godz. –laboratorium - 1 godz. –projekt - 1 godz.
JAK ZBUDOWANY JEST KOMPUTER?
Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski Wykład 7.
ALGORYTMY.
Algorytmy.
Algorytmy i struktury danych
Matura z informatyki Arkusz I.
JAKO CZĘŚĆ NASZEGO ŻYCIA
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Algorytmy Marek Pudełko
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Maciej Karanowski
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
INFORMATYKA II Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
Agata Łysakowska Klasa III „n”
ALGORYTMY Martyna K. Luiza K..
M. Muraszkiewicz Instytut Informatyki, Politechnika Warszawska
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Algorytmy.
WYSZUKIWANIE I PORZĄDKOWANIE INFORMACJI WPROWADZENIE DO ALGORYTMIKI
PORZĄDEK WŚRÓD INFORMACJI KLUCZEM DO SZYBKIEGO WYSZUKIWANIA
Prowadzący: Dr inż. Jerzy Szczygieł
ALGORYTMY POSZUKIWANIA I PORZĄDKOWANIA ELEMENTY JĘZYKA PROGRAMOWANIA
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
PROSTE RACHUNKI WYKONYWANE ZA POMOCĄ KOMPUTERA WPROWADZENIE DO ALGORYTMIKI
GIMNAZJUM nr 1 W BIERUNIU
ALGORYTMY.
Tematyka zajęć Zintegrowane środowisko programistyczne i proces tworzenia programu Identyfikatory, słowa kluczowe, zmienne, typy danych – typy proste Instrukcja.
ZNAJDOWANIE NAJKRÓTSZYCH DRÓG oraz NAJNIŻSZYCH i NAJKRÓTSZYCH DRZEW WSTĘP DO OBLICZEŃ NA GRAFACH
Informatyka jako dziedzina wiedzy
Programowanie strukturalne i obiektowe
Algorytmy.
Opis zawodu ( łac. informare, -atum: obrazowo opisać) – osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadającego wiedzę
ALGORYTMY I ALGORYTMIKA
Lekcja organizacyjna Klasa III.
Podstawy programowania
Algorytmika.
C++.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń maszyna licznikowa dr Kamila Barylska.
opracowała: Anna Mikuć
ALGORYTMY-WPROWADZENIE. ALGORYTMY W ŻYCIU CODZIENNYM
Katarzyna Półtorak przedstawia prezentację pt.
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
OPTYMALIZACJA DZIAŁANIA PROGRAMU. 1. OPTYMALIZACJA Optymalizacja to sposób wyznaczania najlepszego rozwiązania. W programowaniu komputerowym są sposoby.
Algorytmy.
Algorytmy – wprowadzenie
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Programowanie z z komputerem i bez.
Wstęp do programowania
Algorytmy i algorytmika Opracowanie: Teresa Szczygieł
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Efektywność algorytmów
ZNAJDOWANIE NAJKRÓTSZYCH DRÓG oraz NAJNIŻSZYCH i NAJKRÓTSZYCH DRZEW WSTĘP DO OBLICZEŃ NA GRAFACH
PROSTE RACHUNKI WYKONYWANE ZA POMOCĄ KOMPUTERA WPROWADZENIE DO ALGORYTMIKI
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do programowania Natalia Guzowska

Kilka słów o… ALGORYTMACH

dziedzina zajmująca się algorytmami i ich własnościami Algorytm, algorytmika algorytm Muhammad ibn Musa al-Chorezmi IX w. opis rozwiązania krok po kroku postawionego problemu lub sposobu osiągnięcia jakiegoś celu algorytmika Słowo "algorytm" pochodzi od starego angielskiego słowa algorism, oznaczającego wykonywanie działań przy pomocy liczb arabskich (w odróżnieniu od abacism - przy pomocy abakusa), które z kolei wzięło się od nazwiska, które nosił Muhammad ibn Musa al-Chuwarizm (matematyk perski z IX wieku) Euklides 300 p.n.e dziedzina zajmująca się algorytmami i ich własnościami

Będziemy uczyć komputery, czyli programować je ! Algorytmy a informatyka informatyka „Nie zrozumie się czegoś, zanim nie wytłumaczy się tego komuś innemu. Nie zrozumie się czegoś naprawdę, zanim nie wytłumaczy się tego komputerowi.” Donald Ervin Knuth Będziemy uczyć komputery, czyli programować je ! jedna z definicji: dziedzina wiedzy i działalności zajmująca się algorytmami Donald Ervin Knuth (ur. 10 stycznia 1938 r. w Milwaukee) – amerykański matematyk, informatyk, emerytowany profesor na katedrze informatyki Uniwersytetu Stanforda. Knuth – jeden z pionierów informatyki – jest najbardziej znany z wielotomowego dzieła Sztuka programowania (The Art of Computer Programming), uznawanego za najbardziej dogłębne, chociaż na razie niedokończone opracowanie na temat analizy algorytmów. informatyka +

Algorytm, język programowania, komputer Proces komputerowej realizacji algorytmu: Opis algorytmu – słowny Zapis w języku programowania (Pascal, C++) Kompilacja – przetłumaczenie na język zrozumiały przez komputer Wykonanie Testowanie Dokumentacja

Język programowania C++

C++ - język wysokiego poziomu kod maszynowy generacje języków programowania I generacja – kod maszynowy II generacja – język symboliczny, niskiego poziomu (asembler) III generacja – język wysokiego poziomu (Pascal, C++, Java) IV generacja – narzędzia umożliwiające budowę prostych aplikacji poprzez zestawienie modułów (SQL, Delphi) Im wyższa generacja, tym język programowania jest bardziej podobny do języka naturalnego. Dzięki temu programista może się skupić na rozwiązywanie problemu niż na sposobie jego zapisu. kompilacja inkrementacja Bjarne Stroustrup

informacja o programie w Wikipedii Dev C++ informacja o programie w Wikipedii Dev-Cpp 5.3.0.1 MinGW 4.7.0 Setup

Do pracy!