Narodziny lotnictwa wojskowego Wiesław Zdziabek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Front zachodni w I wojnie światowej
Advertisements

T: BROŃ KONWENCJONALNA (klasyczna)
Rodzaje Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej - ich charakterystyka i przeznaczenie. 2008r. - Hubert Wilk.
Tytuł: Ramowa technologia budowy kadłuba pchacza w stoczni wirtualnej
Lotnictwo.
Weronika Woźniak klasa III HO
Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej
sierpień-październik 1940r.
Cmentarze pierwszej wojny światowej
Temat prezentacji: „Czołgi I wojny światowej”
KLAUDIA JERZYŃSKA KLASA III HO
Pola i obwody figur płaskich
BUDOWA ROWERU Rower składa się z ponad 500 części, które wchodzą w skład tzw. zespołów, które z kolei tworzą układy konstrukcyjne roweru.
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Statki pływające po Morzu Bałtyckim
Baterie Pojemność Napięcie, natężenie, moc Prąd a woda
1. Włoska fregata "GRECALE", numer burtowy F571 (3200t., klasa MAESTRALE) w porcie weneckim. Na dziobie działo 127mm OTO MELARA, tuż za nim na nadbudówce.
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce
obchody Święta Niepodległości SPRZĘT WOJSKOWY-
STEROWCE REKLAMOWE Najlepsza reklama !!!
SAMOLOT.
POLSCY LOTNICY.
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
DYWIZJON 303 IM T. KOŚCIUSZKI
Projektowanie i produkcja nowoczesnych hal stalowych za pomocą
Broń konwencjonalna Autor: Bartosz Brenk.
Opracował: Ireneusz Pietruszka, sierpien 2011
OPONY.
Seria MATRIX.
Click to edit Master subtitle style EASY CUT & BEVEL Przecinarka do rur HV HV RS jest najwydajniejszą, szybkotnącą na zimno przecinarką dostępną na rynku.
London Eye Londyńskie Oko.
Kraków – Aqua Park i Muzeum Lotnictwa 20 października 2009r.
Dlaczego samoloty latają?
Walory turystyczne województwa podlaskiego
Zasada ważna dla ciebie
Moją pasją są samochody
Jeden z najciekawszych wynalazków I wojny światowej…
Informacja o wybranych wypadkach lotniczych
Samoloty I wojny światowej Na skrzydłach historii 2014/2015
Asy myśliwskie I wojny światowej
Kapitan pilot Sylwester Bartosik
Czym jeździli nasi dziadkowie?
Lotnictwo Austro-Węgier
Cacko w skrzyni? 1.
NIEDAWNO ODNALEZIONE ZDJĘCIA I OPUBLIKOWANE 14 STYCZNIA 2013 ROKU II WOJNA ŚWIATOWA.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie
Na początku lat 30. XX wieku, w związku z opracowaniami teoretyków wojskowych na temat przyszłej wojny i dominującej w niej roli lotnictwa, a szczególnie.
HISTORIA ROWERU.
HELIKOPTER Wiktor miechowiecki Adrian Wrębiak
Historia samochodu Źródło informacji: pl.wikipedia.org
Środki transportu powietrznego
Wynalazcy, którzy zrewolucjonizowali świat w dziedzinie motoryzacji.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
POWIATOWY URZĄD PRACY W KONINIE Konferencja „Po pierwsze praca …” Konin, 18 września 2014 r. Wiesława Matusiak Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie.
Patroni naszych ulic ul. Żwirki i Wigury. Stanisław Wigura Ur. 9 kwietnia 1901 w Warszawie, zm. 11 września 1932 w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem.
Silniki odrzutowe.
Marynarka Wojenna RP Obecnie polska flota dysponuje czterdziestoma okrętami bojowymi oraz czterdziestoma samolotami i śmigłowcami. Personel MW liczy.
Analiza konstrukcji.
PANCERNIKI okręt z czasów Pearl Harbour: ARIZONA okręty klasy „Iowa”: IOWA MISSOURI NEW JERSEY.
Od koła do współczesnej motoryzacji
Siły Zbrojne RP.
Czym najlepiej dostać się do Paryża jeżeli zależy mi na: a) czasie b) taniej podróży c) środowisku d) przygodzie W tej prezentacji chcielibyśmy przedstawić.
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Zgniatacz walcowy Gigant GT 1750
Projekt Gimnazjalny z Historii:
Czołgi – wczoraj, dziś i jutro
Prezentację tworzyli: Łukasz Zając, Jakub Stadnik, Marcin Czebieniak, Jakub Wasylik, Kacper Bodziak bitwa o Angli Ę Od Kampanii Wrześniowej do Bitwy o.
Austerlitz to obecnie Slavkov, miasto w Czechach, a dokładnie w południowych Morawach, 20 km od Brna.
Zapis prezentacji:

Narodziny lotnictwa wojskowego Wiesław Zdziabek

Sterowce

Niemiecki balon obserwacyjny. Balony umożliwiały obserwację na odległość ok. 15 km. Obsługa miała połączenie telefoniczne z dowództwem, co umożliwiało korygowanie ognia artyleryjskiego.

Silniki lotnicze Silnik rzędowy Silnik rotacyjny

Pierwsze samoloty w służbie wojska Samolot typu „Wright Farman IV Bleriot XI Antoinette VII Nieuport IV Albatros B.I

Zdjęcia lotnicze pozwalały na dokładne rozpoznanie umocnień polowych nieprzyjaciela

Royal Aircraft Factory F.E.2B F.E.2B był brytyjskim samolotem wielozadaniowym. Był samolotem dwupłatowym o konstrukcji drewnianej z ażurowym kadłubem. Gondola kadłuba była kryta częściowo drewnem, częściowo płótnem. Samolot miał silnik ze śmigłem pchającym, dzięki czemu możliwe było zamontowanie w nim karabinu maszynowego strzelającego do przodu.

Bristol "Scout C" Bristol „Scout” był dwupłatem konstrukcji drewnianej. Z blachy aluminiowej wykonane były tylko osłona silnika i pokrycie kadłuba po kabinę. Pozostała część kadłuba pokryta była płótnem.

Fokker E III Fokker E.III był niemieckim jednopłatowcem wyposażonym w solnik rotacyjny. Samolot ten był standardowo uzbrojony w pojedynczy zsynchronizowany karabin maszynowy. Fokker E.III był jednopłatem o konstrukcji mieszanej. Prostokątny kadłub tworzyła kratownica spawana z rur stalowych, usztywniona drutem. Kadłub był kryty głównie płótnem, jedynie przednia część kratownicy przed kabiną kryta była blachą duralową.

Nieuport 11 Nieuport 11 był zbudowanym w 1915 r. francuskim półtorapłatem. Jego napęd stanowił silnik rotacyjny, dzięki któremu samolot osiągał prędkość ponad 160 km/ha.

Rozmieszczenie karabinów maszynowych w samolotach Nieuport

Sopwith „Triplane” Sopwith „Triplane” to brytyjski jednomiejscowy myśliwiec z okresu I wojny światowej w układzie trójpłatowca. Jego uzbrojenie strzeleckie stanowił jeden zsynchronizowany karabin maszynowy Vickers. był oceniany jako maszyna łatwa i przyjemna w pilotażu charakteryzująca się bardzo dobrymi własnościami lotnymi. Posiadał on tak dobrą stateczność.

Fokker Dr I Niemiecką odpowiedzią na angielskiego Sopwith „Triplane” był trójpłatowy myśliwiec Fokker Dr I. Dr.1 był wolnonośnym trójpłatem z kratownicowym kadłubem krytym płótnem. Jego uzbrojenie to 2 karabiny maszynowe strzelające przez śmigło. Był bardzo zwrotny, dlatego świetnie sprawdzał się w walce kołowej, natomiast osiągał mniejsze prędkości od myśliwców dwupłatowych.

Albatros D III Niemiecki dwupłatowy samolot myśliwski zaprojektowany w 1916 roku. Jeden z podstawowych niemieckich myśliwców I wojny światowej. W pierwszej połowie roku 1917 Albatrosy dominowały na polu bitwy nad starszymi myśliwcami Ententy, przyczyniając się do ciężkich strat brytyjskich w "krwawym kwietniu" 1917. Na samolocie walczyła większość niemieckich asów lotniczych tego okresu, m.in. Manfred von Richthofen.

Albatros D III

SPAD 13 SPSD 13 był francuskim myśliwcem napędzanym silnikiem rzędowym w układzie V, chłodzonym wodą. Samolot miał charakterystyczną sylwetkę: dwupłat z okrągłą chłodnicą czołową, nadającą mu wygląd samolotu z silnikiem gwiazdowym. Maszyna charakteryzowała się solidną konstrukcją, prostą budową ułatwiającą masową produkcję i niezłymi osiągami. Jego uzbrojenie stanowiły dwa karabiny maszynowe

Caudron G.IV Caudron G.IV był francuskim dwusilnikowym samolotem rozpoznawczym i bombowym. Samolot posiadał bardzo charakterystyczny ażurowy kadłub.

Niemiecki bombowiec średni Gotha G.V Niemiecki bombowiec Gotha G.M wyposażony był w dwa silniki pchające. Wszystkie bomby w tej były przenoszone na podwieszeniach zewnętrznych. W samolocie znajdowały się trzy stanowiska strzeleckie – w tym jedno umieszczone na dnie samolotu, z którego można było prowadzić ogień w dół.

Rosyjski ciężki bombowiec Ilia Murowiec Ilia Murowiec to czterosilnikowy dwupłatowiec o konstrukcji drewnianej. Kadłub, skrzydła i usterzenie drewniane kryte płótnem. Uzbrojenie samolotu stanowiły 3 lub 4 karabiny maszynowe Załoga: pilot, drugi pilot, mechanik pokładowy, drugi mechanik pokładowy i artylerzysta.

Włoski ciężki bombowiec Caproni Ca.1 / Ca.3 Był to dwukadłubowy dwupłatowiec, zbudowany w oryginalnym układzie trzysilnikowym z dwoma belkami ogonowymi. Jeden silnik znajdował się na końcu centralnej gondoli załogi i napędzał śmigło pchające, a dwa silniki napędzały śmigła ciągnące, znajdujące się z przodu belek ogonowych.

Ciężki bombowiec Caproni Ca-41 był największym i najdziwniejszym samolotem produkcji włoskiej z czasów I wojny światowej. Był to dwukadłubowy trójpłat napędzany trzema silnikami: dwoma ciągnącymi i jednym pchającym.

Niemiecki ciężki bombowiec Staaken R.VI Staaken R. VI firmy Zeppelin był największym seryjnie produkowanym bombowcem I wojny światowej (zbudowano tylko 18 egzemplarzy). Jego napęd składał się z czterech silników mieszczących się w dwóch gondolach i napędzających cztery śmigła – dwa ciągnące i dwa pchające. Załoga składała się z siedmiu osób. Samolot miał trzy stanowiska karabinów maszynowych i zabierał 18 stukilogramowych bomb.

Obrona przeciwlotnicza Reflektor przeciwlotniczy Karabin maszynowy Reflektor przeciwlotniczy Niemieckie działo przeciwlotnicze Brytyjskie balony zaporowe nad Londynem

Sopwith „Schneider”

Hansa Brandenburg CC