VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koralowy Świat Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Advertisements

IGIEŁKA Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo w Zespole Szkół nr 1 w Żorach.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
„Ogranicza nas tylko wyobraźnia…”
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Prezentacja konkursowa
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
Numer identyfikacyjny:
Zespół Szkół Ogólnokształcących
Rigardi I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Smolenia w Bytomiu
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
Przy II Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO PINAZING Szkoła Organizacji i Zarządzania Cieszyn
Miniprzedsiębiorstwo zaprasza!
Lucy Light I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Lubinie Lubin Człowiek który nie umie się uśmiechać niech nie.
Gdzie? Pizza Omnom to firma uczniowska powstała przy II LO im. Jana Śniadeckiego w Kielcach, mieszczącego się przy ul. Śniadeckich 9.
Siedziba młodzieżowego miniprzedsiębiostrwa Last Wind mieści się przy II Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Asnyka w Bielsku – Białej.
Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013 Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie nr
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
MINIPRZEDSIĘBIOSRSTWO Technikum nr 2 im. Powstańców Styczniowych w Zespole Szkół nr 2 w Ostrowi Mazowieckiej.
Miniprzedsiębiorstwo PUDŁO! prowadzi swoją działalność na terenie 1 Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicza w Łańcucie. Firma oferuje wszelkiego.
Miniprzedsiębiorstwo Bright light Technikum przy Zespole Szkół Zawodowych w Złotoryi.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo TOURtle I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki, Jaworzno.
Busy Bees I Liceum Ogólnokształcące im. Karola Miarki Mikołów.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 UL. Letnia 1/ Białystok.
Przy ZSO II Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka w Bielsku - Białej.
PRZEDSIĘBIORSTWO 123 IV Liceum Ogólnokształcące im. Fryderyka Chopina w Ostrowie Wielkopolskim.
Futapp VII Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Kusocińskiego w Bydgoszczy.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bielsku-Białej II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka
Wojtuś ”Uczniowie zasługują an więcej” Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo usługowe „Wojtuś” funkcjonuje w Katolickim Liceum Ogólnokształcącym SPSK im. św.
TE-USZY II Liceum Ogólnokształcące im
SZKOŁA Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego
TECHNIKUM ADMINISTRACYJNE I TECHNIKUM MASAŻU
Masterteam24 Zespół Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim
Miniprzedsiębiorstwo
Miniprzedsiębiorstwo „DRUK IT”
Miniprzedsiębiorstwo
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo IV Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
DELTA STYLE Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku-Białej
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
VI Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Kielcach
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO Artistic
VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie
MŁODZIEŻOWE MINIPRZEDSIĘBIORSTWO
Kilka słów o nas Jesteśmy grupą młodzieży z okolic Kalisza, uczęszczającą do II Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki. W roku szkolnym.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Henryka Sienkiewicza w Trzciance
Trochę o nas… Jesteśmy uczennicami 3 klasy Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gorzowie Wlkp. Swoją kreatywność chcemy wyrazić za pomocą swoich produktów. Zajmujemy.
La Pakla Accessories Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku-Białej
Nazwa miniprzedsiębiorstwa: Misz Masz Szkoła: I LO im. H
„GIFCIKI SP.J.”.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „Sweet Madness”
Miniprzedsiębiorstwo „Asnyk Fashion”
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
I Liceum Ogólnokształcące im. E. Dembowskiego
Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im
CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki
Zapis prezentacji:

VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku

Wspólnicy miniprzedsiębiorstwa Nasze miniprzedsiębiorstwo składa się z siedmiu członków, uczniów klasy 2B.

Reprezentacja w konkursie Dyrektor Naczelny Artur Gliński Dyrektor ds. Marketingu Klaudia Kwiecień Dyrektor ds. Finansów Dawid Żyłowski Wspólnik Patrycja Janicka

Opiekun miniprzedsiębiorstwa Tadeusz Chądzyński Uczniowie, organizując i prowadząc młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo, mają możliwość zastosowania w praktyce wiedzy, którą zdobyli na zajęciach przedmiotu podstawy przedsiębiorczości oraz wykształcenia i rozwinięcia umiejętności pożądanych przy prowadzeniu samodzielnej działalności gospodarczej.

Konsultanci Beata Kwiecień nauczycielka matematyki zapoznanie z metodą decoupage, pomoc przy początkowej produkcji Izabela i Robert Glińscy pracownicy banku Millenium i PKO BP pomoc przy produkcji oraz przy znalezieniu rynków zbytu Elżbieta Żyłowska księgowa pomoc przy księgowości

Przedmiot działalności użyteczność własnoręcznie wykonane oryginalność innowacyjność „La Pakla Accessories” produkuje niekonwencjonalne ozdoby wykonywane techniką decoupage. Metoda ta, zwana także techniką serwetkową, umożliwia proste a jednocześnie efektowne zdobienie przedmiotów, poprzez naklejanie motywów wyciętych z papierowych serwetek.

Funkcjonowanie miniprzedsiębiorstwa Po rocznej edukacji podstaw przedsiębiorczości przyszedł czas na praktyczne sprawdzenie zdobytej wiedzy. Pełni zapału i wiary w siebie zawiązaliśmy naszą spółkę… Nasza firma to połączenie pasji, hobby i dobrej zabawy, a jednocześnie pierwszy krok w kierunku prowadzenia własnego biznesu. Każdy ze wspólników wyrabiał normę produkcyjną i angażował się w działania firmowe. Funkcje były przydzielone po konsultacji całego zespołu na podstawie posiadanych predyspozycji i umiejętności. Dzięki temu pozwoliło nam to ograniczyć ryzyko niesprawnego działania firmy.

Udało nam się zrealizować większość ustalonych założeń. Uzyskaliśmy satysfakcję z działań, które poczyniliśmy (duży zarobek, umiejętność pracy w grupie, prowadzenie własnej firmy). Najbardziej dumni jesteśmy z ciepłych słów i opinii, które mogliśmy usłyszeć podczas akcji promocyjnych. Miło jest, gdy ludzie okazują zainteresowanie i sympatię. Oprócz tego cieszymy się z zysków oraz bliżej zawiązanych znajomości. Z uzyskanych doświadczeń podczas prowadzenia działalności możemy stwierdzić, że jesteśmy w stanie prowadzić prawdziwą firmę w przyszłości. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w programie „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. To rozwinęło w nas kreatywność i przygotowało do prowadzenia działalności gospodarczej w przyszłości.

Finanse Stopa zwrotu na kapitale własnym 232% InformacjeWartość w zł 1. Przychody wg PKPiR narastająco - w tym darowizny Koszty wg PKPiR narastająco Dochód (przychody - koszty) poz.1 – poz Składki na ubezpieczenia społeczne narastająco Dochód po odliczeniach poz.3 – poz Podstawa opodatkowania (poz.5 zaokrąglona do pełnych złotych) Podatek dochodowy 19% z poz Odliczenie od podatku: ubezpieczenie zdrowotne narastająco - 7,75% podstawy wymiaru składki Kwota odliczenia nie może być większa niż podatek Należny podatek poz.7 – poz.8 po zaokrągleniu do pełnych złotych Zysk netto (nadwyżka finansowa) poz.5 – poz.8 – poz

Zyski pozafinansowe  Wypromowanie mody na produkty decoupage  Zwiększenie umiejętności informatycznych dzięki pracy w programach Microsoft Office  Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia działalności  Wprowadzenie nowości na szkolny rynek  Zainteresowani zdobyli ciekawe, ręcznie wykonane ozdoby  Zdobycie umiejętności w zakresie pracy w grupie oraz rozwiązywania problemów  Zapoznanie z techniką decoupage  Poszerzenie umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej  Wykorzystanie zdobytej wiedzy w zakresie podstaw przedsiębiorczości w praktyce