Zastosowanie mieszanek na zimno w nawierzchniach drogowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompatybilność grzejników niskotemperaturowych z pompami ciepła
Advertisements

I część 1.
Kredyt inwestycyjny na zakup
Wyniki wstępnych badań unieszkodliwiania i odzysku popiołów lotnych i pyłów z kotłów pochodzących ze spalarni odpadów w technologii ENVIROMIX®
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Fizjologia i zachowanie świń
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
POWIAT OPATOWSKI „Budowanie potencjału instytucjonalnego samorządów dla lepszego dostarczania usług publicznych” Sandomierz, 20 luty 2009 r. Bieruń,
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
WORSWICK ENGINEERING LTD
Rewolucyjna metoda regeneracji akumulatorów
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
ENERGETYKA POLSKA (ELEKTRO i CIEPLNA) ZUŻYWA OK
Technologie oczyszczalni ścieków
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Plan napraw ulic po zimie 2013
Masa uszczelniająca SKD
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Transport materiałów chemicznych
Podstawowe elementy linii technologicznej
Kruszywa z żużli pomiedziowych
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Gumowy surowiec Nie wyrzucaj- odzyskuj- chroń środowisko.
Produkty Firmy Haller SA to:
II Konferencja „Nowoczesne Hale” Poznań
OPONY.
Żelbet-wiadomości wstępne
Pierwszy producent specjalizujący się w produkcji TERMOZNAKU – gotowych elementów z mas termoplastycznych
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Makroekonomia I Ćwiczenia
Obciążenia nawierzchni
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
PRODUCENT MASZYN DO BUDOWY I REMONTU DRÓG
AS PIASECZNO Praca domowa z TIB R.A. 2006/7.
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMIA EKOLOGIA ASFALTY MODYFIKOWANE GUMĄ
Asfalt modyfikowany polimerami “POLYGUM”
D obra ścieżka… T o bezpieczna ścieżka… C zy tylko? Istotą dobrego projektu drogi dla rowerów jest jej f unkcjonalność !
Całoroczne Lodowiska Syntetyczne
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Wykonał i opracował: Prof. nzw. dr hab. Tadeusz Marcinkowski
Systemy wodociągowe - rodzaje
STRENGTHENING OF STRUCTURES WITH USE OF FRP MATERIALS
Projektowanie betonów SCC i sprawdzanie ich właściwości
Kalendarz 2020.
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
DYSTRYBUTORY FILTRUJĄCE DO WODY
airRoxy Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się firma, działająca w branży wentylacyjnej. Skupia zespół doświadczonych, ambitnych i kreatywnych pracowników,
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Projektowanie Procesów Technologicznych 2012/2013 Synteza heksanitrostilbenu (HNS) w reakcji utleniania trotylu, w środowisku bezwodnym. Jan Chromiński,
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
HAMUCLE.
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Stymulator rozwoju owoców
WŁÓKNA ARAMIDOWE DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Zapis prezentacji:

Zastosowanie mieszanek na zimno w nawierzchniach drogowych 4/7/2017 Zastosowanie mieszanek na zimno w nawierzchniach drogowych - nawierzchnie typu ,,Slurry Seal” XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,, Slurry’’ Historia; Skład mieszanki; Projektowanie składu mieszanki; Produkcja; Zastosowania; Zalety; Wady i ograniczenia; Zalety stosowania asfaltów Nynas - Nybit E. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - historia W końcu lat 20 doktor Oberbach proponuje produkt ,,Schlamm’’ jako końcową ekonomiczną metodę uszczelniania i powierzchniowego utrzymania nawierzchni, Schlamm = mieszanina materiałów z wodą, a następnie z gorącym asfaltem. wolnorozpadowe anionowe emulsje, 1960, pierwsze urządzenie pozwalające jednocześnie produkować i rozkładać mieszankę - Slurry seal, późne lata 60’ - powstają emulsje kationowe z lepszą kontrolą rozpadu i mniej zależne od warunków pogodowych, warstwa około 3-5 mm i uziarnieniu 0/3 lub 0/5 1978 – Niemcy, Francja – rozwój technologii mikrodywaników z polepszoną szorstkością, obecnie stosuje się do warstw ścieralnych ( utrzymanie nawierzchni) lub do wzmocnienia warstw konstrukcyjnych nawierzchni. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,, Slurry’’ - skład mieszanki bazą mieszanki jest emulsja asfaltowa rozłożona w stanie płynnym, w temperaturze otoczenia . metoda na zimno : kruszywo +emulsja wyprodukowane i ułożone ,,in –situ’’ (w miejscu budowy ) bez zagęszczania 2 rodzaje : Slurry seal Mikrodywaniki droga może zostać oddana do ruchu w przeciągu 30 min., po wykonaniu zabiegu. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - projektowanie mieszanki Projektowanie mieszanki musi sprostać co najmniej następującym wymaganiom : rozpad nie może rozpocząć się przed upływem 1min, mieszanka musi być płynna i urabialna, W trakcie rozpadu emulsji - po około 15 minutach - wydziela się czysta woda. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - projektowanie mieszanki projektowanie pozostałość z krzywej przesiewu: pyły 6-12% ; pozostałość asfaltu : 6-9%: Mieszanka musi zostać zoptymalizowana by uwzględniać specyficzne warunki na każdym placu budowy : rodzaj kruszywa (reaktywność), warunki pogodowe, itp.; Emulsja - Wg PN-EN 13808 czerwiec 2010 tablica N.A. 1.2 Wymagania dotyczące krajowych emulsji asfaltowych poz 12. C60BP5CWZ (KR1-KR6 )poz.13. C60B5 ME/CWZ (KR1-KR4) (indeks rozpadu klasa 5 120-180) Emulsja modyfikowana polimerem (PmE) Zawartość polimeru : 1-3 % Zawartość asfaltu w emulsji : 60-65% Charakterystyka: Wysoka trwałość i wolny rozpad, asfalty 160/220,130/150 lub 70/100 , (emulgatory : poliaminy ,sól amonowa zwykle 0,7-1.5 %). Rodzaj i dawka emulgatorów muszą być dostosowane do konkretnego zadania; XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ Projektowanie mieszanki Dodatki specjalne: wapno lub cement do kontroli rozpadu; dodatki opóźniające do zwiększenia czasu rozpadu (latem); włókna: do poprawy obsługi przez redukcję spływności emulsji po ułożeniu. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - produkcja 4/7/2017 Nawierzchnie ,,Slurry’’ - produkcja Do produkcji i układania mieszanki konieczne są specjalne urządzenia zamontowane na pojazdach. Urządzenia te są wyposażone w zbiorniki do emulsji , nawilżającej wody i dodatków regulujących czas rozpadu urządzenia mogą pracować - nieciągle ( kruszywo podawane z przerwami) - ciągle ( kruszywo ładowane z przodu); wszystkie składniki są mieszane zgodnie z recepturą w urządzeniu mieszającym i mieszanka jest rozkładana w stanie płynnym w temperaturze otoczenia.Temperatury zalecane 10-25 °C w wyższych temperaturach stosujemy dodatki opóźniające . XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Regeneracja pasa startowego lotniska Madryt –Barajas wrzesień 2010 XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Regeneracja pasa startowego lotniska Madryt –Barajas wrzesień 2010 XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Mikrodywanik na drodze krajowej S10 (Motaniec ) wrzesień 2010 XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Mikrodywanik na drodze krajowej S10 (Motaniec ) wrzesień 2010 XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - zastosowania Przeznaczenie: Uszczelnienie; zwiększenie szorstkości; zalewanie siatek wzmacniających warstwy konstrukcyjne nawierzchni; Zapobieganie degradacjom i bieżące utrzymanie wszelkich nawierzchni: beton asfaltowy , asfalt porowaty; powierzchniowe utrwalenia; ulice i autostrady; warstw ścieralnych na mostach w tunelach lub miejscach szczególnie obciążonych ruchem, pasy startowe, pasy awaryjnego hamowania (lotniska) ścieżki rowerowe ( kolorowe pasy) parkingi XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry” - zastosowania preferowane zastosowania drogi i ulice: wyjątkowo cienka warstwa nawierzchni; krótki czas wykonywania zabiegu; brak kamiennych odprysków; redukcja hałasu; ≠ powierzchniowe utrwalenie XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry” - zastosowania wzmacnianie warstw konstrukcyjnych zbrojeniem z siatki metalowej, mocowaną zalewą slurry seal XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry” - zastosowania frezowanie, ewentualne wyrównanie i oczyszczenie powierzchni przewidzianej pod ułożenie siatki. rozwinięcie oraz odprężenie siatki. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry” - zastosowania wykonanie membrany mocującej w postaci 1 cm warstwy slurry seal 0/5 mm. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry” Zastosowania wykonanie membrany mocującej w postaci 1 cm warstwy slurry seal 0/5 mm. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry” - zastosowania ułożenie górnych warstw nawierzchni zagęszczenie walcem XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - zalety stosowane do bieżącego utrzymania zapewniają: - szorstkość nawierzchni i odporność na poślizg, - brak odprysków kamiennych, - obniżenie hałasu; niższy koszt utrzymania krajowych sieci drogowych, przedłużenie ich żywotności, odtworzenie właściwego stanu nawierzchni – poprawa bezpieczeństwa na drodze; przywrócenie wodoodporności nawierzchni wydłużające jej żywotność; względnie mały rozmiar zastosowanych maszyn. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ Zalety brak konieczności zagęszczania; ruch może być ponownie otwarty w ciągu 30 minut – krótsze przerwy w ruchu (bardzo ważne w obszarach miejskich); produkowane na miejscu (oszczędność energii i czasu ): nie wymagają masowego transportu kruszyw na wytwórnię mieszanek i potem mieszanki z wytwórni na plac budowy; wytwarzane w temperaturze otoczenia ( redukcja emisji szkodliwych substancji, oszczędność energii); technologia uniwersalna - można stosować zarówno w obszarach miejskich jak i pozamiejskich, odpowiednie dla każdego rodzaju ruchu; XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

technologia nie może zostać użyta na zbyt nierównych nawierzchniach: Nawierzchnie ,,Slurry” - wady i ograniczenia technologia nie może zostać użyta na zbyt nierównych nawierzchniach: jeśli deformacja < 1cm  Dobrze pomiędzy 1 & 2 cm  ponowne wyrównanie stąd podwójna warstwa powyżej 2 cm  inne technologie ( recykling na zimno-frezowanie , nakładki wyrównujące na gorąco..) biorąc pod uwagę maksymalną zalecaną grubość warstwy slurry seal nie stosuje się ma bardzo nierównych lub zniszczonych nawierzchniach technologia wymagająca doświadczonej kadry; projektowanie mieszanki wymaga dokładności; układanie w temperaturze otoczenia powyżej 50 C XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

Nawierzchnie ,,Slurry’’ - zalety asfaltów Nybit E firmy Nynas bardzo dobra kohezja mieszanki pozwala na szybsze otwarcie ruchu po naprawie nawierzchni . rozpad emulsji jest widoczny co ułatwia kontrolę i umożliwia dokładne określenie momentu rozpadu. emulsje wyprodukowane na bazie asfaltów Nynas są bardziej lepkie co umożliwia zmniejszenie zawartości lepiszcza przy utrzymaniu tych samych parametrów lepkości mieszanki. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

gwarantują stałość parametrów emulsji, zapewniają lepszą urabialność, Nawierzchnie ,,Slurry’’ - zalety asfaltów Nybit E firmy Nynas asfalty Nynas z grupy Nybit E ( Nybit E85, Nybit E 130/150 oraz Nybit E190) są najchętniej stosowanymi asfaltami przez wszystkich producentów i wykonawców mikrodywaników. gwarantują stałość parametrów emulsji, zapewniają lepszą urabialność, asfalty Nynas z grupy Nybit E nie wymagają stosowania dodatków zwiększających kwasowość. Wartość liczbowa kwasowości jest stała, niezależnie od dostawy, a na rynku nie ma równych jej konkurentów. XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ! pawel.andrzejewski@nynas.com XV Ogólnopolski KOngres Zarządców Dróg Powiatowych - Bełchatów 2014