KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Advertisements

Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Sposoby elektryzowania ciała
Festiwal Nauki w Centrum Fizyki Teoretycznej PAN
Niepewności przypadkowe
Akustyka-zadania Agnieszka Piosik 2b.
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Wykład 3 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Europejski Test Sprawności Fizycznej
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Opracowanie wyników pomiarów
Część eksperymentalna konkursu:
Prezentację wykonał: Łukasz Jędrychowski kl. I „c” LO
Na kijku o długości 1 metra znajdują się 52 mrówki. Dwie z nich stoją na końcach kija, a pozostałe 50 na innych jego punktach, przy czym żadna para mrówek.
Pole prostokąta i kwadratu
W projekcie brało udział 8 uczniów klasy II D: Michał Bronisz, Karol Czajkowski, Karol Małecki, Piotr Mazur, Mateusz Różycki, Kamil Szałacha, Przemysław.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ROZWIĄZANIE 3 ZAGADKI KONKURSU „NIE TAKA MATMA STRASZNA”
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Doświadczenie – Moc świeczki typu „tea-light”
1.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Klasyfikacja śródroczna 2011
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Badanie prędkości dźwięku w powietrzu
Witajcie! Nazywam się profesor Dźwięczek. Tematem dzisiejszej lekcji jest dźwięk, a dokładniej jego prędkość. Jak powszechnie wiadomo, w powietrzu rozchodzi.
Doświadczenie Pomiar prędkości dźwięku
Wyznaczanie prędkości dźwięku metodą oscyloskopową
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Konkurs Fizyka da się lubić!
Wyznaczenie prędkości dźwięku w powietrzu
Do dokonania pomiaru prędkości dźwięku użyliśmy: – Ekierki o długości ramion do 25 cm, – Nici o długości 1 m, – Zegarka marki Casio AMW-701 z funkcją.
Drogi uczniu, Przed Tobą złożone zadanie z fizyki z działu kinematyka, czytaj uważnie polecenia i wykonuj zadania, zgodnie z instrukcją.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Tyczenie punktów pośrednich na łuku kołowym – metoda ortogonalna
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Temat lekcji: Praca w polu grawitacyjnym
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Droga z pierwszeństwem.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ „Fizyka da się lubić 2016”
WYZNACZENIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO (METODĄ SWOBODNEGO SPADKU) Autor: Mateusz Dargiel Gimnazjum im. Leszka Czarnego w Lutomiersku.
Powtórzenie – drgania i fale sprężyste
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa. Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Czym zajmuje się fizyka ?
Opracowała grupa uczniów koła fizycznego „Fizykomania” z Gimnazjum nr 8 w Łodzi WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO SWOBODNIE SPADAJĄCEJ PIŁECZKI.
Autorzy pracy: Michał Lemański Michał Rozmarynowski I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu Pomiar przyspieszenia ziemskiego przy.
Gimnazjum Publiczne im. Mikołaja Kopernika w Ziębicach Rok szkolny 2010/2011.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
przyspieszenia ziemskiego.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Dziwne pytania, czyli pytania Fermiego dotyczące naszej szkoły.
Zapis prezentacji:

KATEGORIA 1 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe

Cel doświadczenia Potrzebne materiały Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. Stoper Sznurek o długości do 1 metra Dwie metalowe pokrywki do garnków (o średnicy do 50 cm) Ekierka Potrzebne materiały

Przebieg doświadczenia Udajemy się do lasu w celu przeprowadzenia doświadczenia

Przebieg doświadczenia 2. Przywiązujemy metrowy sznurek do butów a następnie odmierzamy odległość dzielącą nas od lasu W naszym przypadku odległość od lasu wyniosła 155,4 m. Ekierka pomaga nam w odmierzaniu odległości

Przebieg doświadczenia 3. Z miejsca z którego zaczynaliśmy odmierzać odległość uderzamy o siebie pokrywkami i za pomocą stopera mierzymy czas w jakim dźwięk do nas wróci.

Przebieg doświadczenia 4. Gdy stukniemy w pokrywki od talerzy, włączamy stoper, a kiedy echo do nas dotrze- zatrzymujemy go. Powtarzamy to kilka razy, następnie wyliczamy średnią z tych pomiarów.

Nasze pomiary

Przebieg doświadczenia 5. Liczymy średnią z naszych pomiarów: 0,86+0,96 = 0.91 1.82 : 2 = 0.91 ~ 0,90

Przebieg doświadczenia 6. Mając czas i drogę, ze wzoru V= s/t możemy obliczyć prędkość dźwięku. s= 155,4m 2s= 310,8m t~0,90s V= 310,8m : 0,90s V~ 345 m/s

Nasze uwagi W naszym przypadku w pobliżu lasu znajduje się bagno oraz staw, przez co powietrze jest bardziej wilgotne i prędkość jest większa niż w suchym powietrzu.

KATEGORIA 2 Fizyka da się lubić Doświadczenie grupowe

Cel doświadczenia Potrzebne materiały Wyznaczenie prędkości rozchodzenia się dźwięku w powietrzu. - Program Oscilloscope Stoper Sznurek o długości do 1 metra Dwie metalowe pokrywki do garnków (o średnicy do 50 cm) Ekierka Potrzebne materiały

Przebieg doświadczenia Tym razem do dokładniejszych pomiarów używamy programu Oscilloscope. Włączamy stoper po uderzeniu w pokrywki, wtedy też wcześniej wspomniany program wykryje silny dźwięk. Stoper zatrzymujemy, gdy program ponownie wykryje silniejszy dźwięk.

Nasze pomiary

Przebieg doświadczenia Liczymy średnią z naszych pomiarów: 0,91+0,93+0,94 = 2,78 2,78 : 3 = 0,92(6) ~ 0,93

Przebieg doświadczenia Mając czas i drogę, ze wzoru V= s/t możemy obliczyć prędkość dźwięku. s= 155,4m 2s= 310,8m t~0,93s V= 310,8m : 0,93s V~ 334,19 m/s

Nasze uwagi W naszym przypadku w pobliżu lasu znajduje się bagno oraz staw, przez co powietrze jest bardziej wilgotne i prędkość jest większa niż w suchym powietrzu.

Twórcy Prezentacje wykonali uczniowie klasy III "A" z Gimnazjum Integracyjnego nr 4 im Jana Karsiego w Kielcach: -Piotr Wajda nr telefonu: 693 757 510 -Hubert Leszczyński nr telefonu: 663 388 222 -Oskar Bednarski nr telefonu: 512 091 087