Nie kradnij i nie daj się okraść!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
7 punktów Kodeksu 2.0.
Advertisements

Zbiorem zasad korzystania z technologii komunikacyjno informacyjnych w naszej szkole ma odpowiadać na prawdziwe potrzeby uczniów i nauczycieli bardzo.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Kodeks 2.0 Prezentację wykonała : Roksana Druszcz
Kodeks 2.0 Zespół Szkół im. Aleksandra Fredry w Odrzykoniu.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Nie kradnij i nie daj się okraść w sieci
Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów. I UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. Nauczyciele zadają prace domowe z zastosowaniem różnorodnych programów komputerowych.
LICENCJE.
PRAWO AUTORSKIE w polsce
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Bezpiecznym w sieci być!
opracowanie: Katarzyna Sielska, SP28 w Rybniku, nauczyciel informatyki
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Małgorzata Pietroczuk
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
Nauka przenosi się do sieci
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Piraci XXI wielu, czyli legalne i nielegalne programy
Wolna licencja polega na tym, że każdy ma prawo ją wykorzystywać, poprawiać, dostosowywać, powielać, rozprowadzać za darmo lub za opłatą, oraz upowszechniać
Sposoby wyszukiwania informacji w Internecie
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
Nie kradnij i sam nie daj się okraść!!!
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów. CEL :  prezentacja wszystkich projektów realizowanych w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 oraz prezentacje.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Zasady korzystania z Internetu
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Chroń swoją prywatność w Internecie
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Kawa na ławę o prawie autorskim
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Prawo autorskie.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Grupa II KW OG IS OK Kwog is ok ;).  Autorskie prawa majątkowe jest to zespół uprawnień, jakie przysługują twórcy utworu, ze szczególnym uwzględnieniem.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Targi grudnia 2013 r.. Kodeks 2.0 Punkt 9 Chronimy prawa autorskie.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Nie kradnij i nie daj się okraść!. Naszym zadaniem było… opracować: - Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć,
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Jak korzystać z cudzych utworów zgodnie z prawem?.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
Szkoła Nowych Czasów. źródła wykorzystane w prezentacji: ► materiały programu „Szkoła z Klasą 2.0” ► mam.media.pl ► Słownik języka polskiego PWN.
Internet to nie tylko gry
TIK w szkole.
Szkolny Kodeks 2.0  .
Kodeks klasowy klasa IIIa.
Zapis prezentacji:

Nie kradnij i nie daj się okraść!

Naszym zadaniem było… opracować: Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów? Gdzie i jak szukać legalnych materiałów do wykorzystania w nauce? Jak podawać autorów i źródła? Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.? Kiedy i jak korzystać z wolnych licencji?

Gdzie i jak szukać legalnych materiałów do wykorzystania w nauce? 1)Na wiarygodnych stronach internetowych (Pamiętajmy, że takie materiały muszą być na licencji CerativeCommons, najczęściej oznaczone są charakterystycznym znaczkiem „CC”) 2)Na stronach encyklopedii

Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów – tekstów, zdjęć, filmów? Jeśli program jest na licencji freeware możemy go bez obaw zgodnie z prawem ściągać, kopiować rozpowszechniać. Jeśli program/film/zdjęcie jest chronione prawami autorskimi, nie mamy prawa tego pliku kopiować ani rozpowszechniać, lecz według polskiego prawa możemy piosenki ściągać ze źródeł, które mają pozwolenie od autorów owych piosenek na ich rozpowszechnianie. Takie płyty możemy nagrać dla własnego użytku oraz ROZDAĆ najbliższym osobom.

Jak podawać autorów i źródła? Jeśli używamy cudzych musimy podać autora i źródło. Najczęściej bierze się je w cudzysłów i podaje stronę internetową, na której je znaleźliśmy Inaczej wygląda sprawa publikacji materiałów na stronie internetowej komercyjnego serwisu. Wtedy należy najpierw zapytać autora o zgodę na publikację. Jeśli autor wyrazi zgodę, od niego zależy również czy z materiału skorzystać będzie można nieodpłatnie.

Jak „czytać” i respektować informacje o prawach autorskich? Prawa autorskie nakładają na nas pewne ograniczenia dotyczące korzystania z materiałów. Krótko mówiąc, jeśli korzystamy z plików w Internecie nie popełniamy przestępstwa, popełniamy je wtedy, gdy udostępniamy je innym bez zgody autora.

Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.? Należy zastrzec własne prawa autorskie poprzez podpisanie własnej pracy, podanie jej tytułu. Na zdjęciach możemy także umieścić znak wodny. Przykład znaku wodnego

Kiedy i jak korzystać z wolnych licencji? Udostępnienie twórczości na wolnych licencjach oznacza, że każdy ma prawo ją wykorzystywać, poprawiać, dostosowywać, powielać, rozprowadzać za darmo lub za opłatą oraz upowszechniać swoje udoskonalenia, aby mogła z nich korzystać cała społeczność. Przykładem może być system operacyjny Linux, którego niektóre wersje są udostępnione na zasadzie wolnej licencji. Dzięki temu powstaje wiele wersji jednego programu.

Dziękujemy za uwagę ! Klasa IIIA