1 Zadanie 3.3 Internet 3D, kino cyfrowe, UHD Arkadiusz Sochan 1 Warszawa, 27-28 Maj 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Migrating Desktop Podsumowanie projektu
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Technologia VoIP.
Bramka zabezpieczająca VPN
ATM – Asynchronous Transfer Mode cell relay zaakceptowana w 1988 r przez IUT-T została zaakceptowana jako standardowa technika komutacji dla szerokopasmowych.
Microsoft Professional Developer Days 2004
Agnieszka Lewandowska, Cezary Mazurek, Marcin Werla
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Ksantypa2: Architektura
POZNAŃ SUPERCOMPUTING AND NETWORKING CENTER 1 Stan oraz koncepcje zadań realizowanych przez PCSS w ramach projektu LDAP PCSS, Lipiec 2002.
PLANET ADE-3410, ADE-3400v2, ADE-4400v2 Modem Router A DSL 2/2+
Czym jest ISA 2004 Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2004 jest zaawansowaną zapora filtrującą ruch w warstwie aplikacji. Razem z zaporą.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Środowisko pracy zdalnej tłumacza Autor: Wojciech Olejniczak Moravia IT
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Interaktywny serwer WWW zrealizowany na platformie mikrokontrolera
Alliance 8300 Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Praca dyplomowa magisterska
Tomasz Hankus Jarosław Janik Konrad Tendera
Platforma udostępniająca skalowalną komunikację w środowisku rozproszonym Tomasz Hankus Jarosław Janik Konrad Tendera Opiekun: dr inż. Tomasz Szydło Prowadzący:
System Użytkowników Wirtualnych
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Elektroniczne Systemy Zabezpieczeń
Cecylia Szymanska - Ban | Education Lead Microsoft.
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Alnet System CCTV.
QR-CERT Centrum Certyfikacji i Personalizacji
Temat 1: Podstawowe pojęcia dotyczące lokalnej sieci komputerowej
Rozdział 4: Budowa sieci
Rozdział 5: Protokoły sieciowe
Urząd dostępny, przyjazny, otwarty. Praktyczne rozwiązanie na styku
Rozdział 1: Wprowadzenie do systemu Windows 2000 i podstaw sieci
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Projekt i implementacja uogólnionego mechanizmu Java RMI
Sieciowe rozwiązania Dedicated Micros
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
System synchronizacji oraz współdzielenia plików pomiędzy wieloma użytkownikami oraz urządzeniami poprzez sieć Internet Rafał Olszewski Promotor: Mgr inż.
DxR 700 & Bosch Video Client
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
Sieć CAN (Content Aware Network)
Halina Tarasiuk Politechnika Warszawska, Instytut Telekomunikacji
CS3, Zadanie 3.1 Sieci Domowe i Samochodowe Cezary Mazurek Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe.
Zadanie 3.4 Sieci edukacyjne i społecznościowe - Aplikacje
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Robert Jędrychowski Politechnika Lubelska
Instytut Technologii Eksploatacji – PIB Zadanie badawcze:
Toruń 28/ Finansowanie w ramach aktywności 2.3 (Budowa infrastruktury dla nauki) – Konkurs 2.3/1/2013/POIG Okres realizacji: –
Oprogramowanie dla IP CCTV
Piotr Frydrych r. 1/27. Proponowana odpowiedź:  Jedno połączenie Poprawna odpowiedź:  Jedną godzinę 2/27.
Administracja systemami operacyjnymi Wiosna 2015 Wykład 1 Organizacja zajęć dr inż. Wojciech Bieniecki Instytut Nauk Ekonomicznych i Informatyki
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Sposoby zdalnego sterowania pulpitem
Zakres wykładu Pojęcia podstawowe Architektury i oprogramowanie Przykłady systemów rozproszonych.
Zakres wykładu Kierunki rozwoju oprogramowania systemów rozproszonych Własności wybranych architektur - problemy badawcze Przykładowe obszary zastosowań.
WSPM - Wirtualny System Plików Multimedialnych Igor BOKUN, Stanisław STRELNIK, Krzysztof ZIELIŃSKI Katedra Informatyki Akademia Górniczo-Hutnicza.
Podział sieci komputerowych
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYDZIAŁ INFORMATYKI STOSOWANEJ VPN TYPU KLIENT-SERWER, KONFIGURACJA NA MICROSOFT ISA 2006.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYDZIAŁ INFORMATYKI STOSOWANEJ VPN TYPU KLIENT-SERWER, KONFIGURACJA NA MICROSOFT ISA 2006.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" K. Anders, K. Madziar, M. Jusza, I. Burska, P. Witoński, R. Piramidowicz ĆWICZENIA LABORATORYJNE.
Narzędzia Esri w projekcie RIIP WL Karolina Karpisz Lublin, czerwca 2016.
Grzegorz Chodak Wykład
Wydział Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu
Sponsorzy: Media:. Sponsorzy: Media: MBUM 9/11/2017 Mikrotik Beer User Meeting Integracja uwierzytelniania tunelu L2TP/IPsec z Microsoft Active Directory.
PROJEKTOWANIE APLIKACJI INTERNETOWYCH
Zapis prezentacji:

1 Zadanie 3.3 Internet 3D, kino cyfrowe, UHD Arkadiusz Sochan 1 Warszawa, Maj 2013

Aplikacje Internetu Przyszłości 2 Agenda Aplikacje w Zadaniu 3.3 Usługa VoD HD + QoE (AGH + IŁ) 4K 3D Video Streaming System (PCSS) Rozproszone Wirtualne Muzeum (IITiS PAN) Funkcjonalność Współdziałanie z Równoległymi Internetami Wykonane prace, testy, badania Wartości dodane 2 Warszawa, Maj 2013

Aplikacje Internetu Przyszłości Usługa VoD HD + QoE Funkcjonalność 3 Warszawa, maja 2013 Udostępnianie usługi wideo na żądanie (VoD) treść o wysokiej rozdzielczości (HD) treść dwu- (2D) lub trójwymiarowa (3D) współdziałanie z siecią RI IPv6 QoS zrealizowana w oparciu o publicznie dostępne kody źródłowe nienatywnych aplikacji klienta i serwera strumieniującego Pomiar na bieżąco (on-line) doświadczanej jakości (QoE) dla usługi VoD 3D-HD

Aplikacje Internetu Przyszłości Usługa VoD HD + QoE Integracja usługi z RI IPv6 QoS 4 Elementy opracowane w ramach Projektu IIP: Oprogramowanie dla Adaptera strony Klienta (AdK) Oprogramowanie dla Adaptera strony Serwera (AdS) Oprogramowanie dla serwera SCF (Service Control Function) Warszawa, maja 2013 Objaśnienie: MP - Moduł agenta Proxy MA - Moduł Adaptacyjny UNI - User Network Interface API - Application Programming Interface

Aplikacje Internetu Przyszłości Usługa VoD HD + QoE Scenariusze użycia usługi 5 Dwa scenariusze: podstawowy 2D (średnia przepływność do 25 Mbit/s) rozszerzony 3D (średnia przepływność do 50 Mbit/s) Warszawa, maja 2013

Aplikacje Internetu Przyszłości Usługa VoD HD + QoE Integracja QoE z RI IPv6 QoS 6 Dwa sposoby integracji: Warszawa, maja 2013 z użyciem autonomicznej maszyny fizycznej w środowisku maszyny fizycznej klienta VoD

Aplikacje Internetu Przyszłości Usługa VoD HD + QoE Zrealizowane prace 7 Integracja VoD HD 2D/3D z siecią RI IPv6 QoS Opracowanie specyfikacji dla aplikacji adapterów strony klienta i serwera oraz – dla aplikacji serwera SCF Implementacja (w C++) i uruchomienie oprogramowania dla adapterów strony klienta i serwera oraz – serwera SCF Testy funkcjonalne opracowanego oprogramowania Testy integracji z emulowanym środowiskiem sieci RI IPv6 QoS Moduł QoE z siecią RI IPv6 QoS Opracowanie metodyki badań jakości postrzeganej przez użytkownika (ang. Quality of Experience, QoE) dla usługi wideo stereoskopowego (3D) Testy subiektywne dla wideo 3D-HD Badanie zależności QoE od treści 3D Badanie wpływu „przeników” (ang. crosstalk) na QoE Warszawa, maja 2013

Aplikacje Internetu Przyszłości Usługa VoD HD + QoE Wartości dodane 8 Opracowanie oraz implementacja sposobu dołączania do sieci RI IPv6 QoS nienatywnych aplikacji klienta i serwera usługi VoD HD 2D/3D Zwiększenie potencjalne grupy przyszłych użytkowników sieci RI IPv6 QoS Wytworzenie stanowiska do badań QoE zgodnego z rekomendacjami ITU-BT.500 oraz ITU-BT.1438 Opracowanie metryki strumieniowej QoE dla wideo 3D Opracowanie modułu QoE do pomiaru jakości w czasie rzeczywistym Warszawa, maja 2013

Aplikacje Internetu Przyszłości 4Kstreamer Funkcjonalność 9 Warszawa, Maj 2013 Transmisja strumieni LIVE 4K, HD3D, HD Akwizycja treści z zewnętrznych źródeł (kamera 4K, odtwarzacz 4K, kamery HD3D) Sprzętowe kodowanie i dekodowanie treści w czasie rzeczywistym (JPEG2000) Transmisja poprzez zestawiane na żądanie kanały o przepustowości do 600Mbit/s Strumieniowanie Video On Demand – VoD Transmisja materiałów 4K, 4K3D, HD, HD3D wstępnie zakodowanych z repozytoriów zdalnych lub lokalnych Sprzętowe dekodowanie treści w czasie rzeczywistym Pełne sterowanie transmisją po stronie klienta

Aplikacje Internetu Przyszłości 4Kstreamer Współdziałanie z PI-DSS 10 Warszawa, Maj 2013 Natywna komunikacja z siecią PI-DSS w płaszczyźnie sygnalizacyjnej i danych Sygnalizacja PI-DSS Zintegrowany moduł sygnalizacyjny, brak zewnętrznych urządzeń/aplikacji adaptacyjnych Obsługa kompletnego zestawu funkcji sygnalizacyjnych sieci PI-DSS Transport strumieni danych PI-DSS Tworzenie jednostek PDU zgodnych ze specyfikacją sieci PI-DSS na poziomie aplikacyjnym Generowanie strumieni danych o stałej zadanej przepływności Jednostki PI-PDU o stałym rozmiarze Stałe odstępy czasowe między jednostkami PDU

Aplikacje Internetu Przyszłości 4Kstreamer Scenariusze użycia 11 Warszawa, Maj Kstreamer Server Transmisja VoD 4K 3D - strumień ok. 600Mbit/s Transmisja live 4K - strumień ok. 250Mbit/s Transmisja live HD 3D - strumień ok. 150Mbit/s Application streams 4K HD 3D Live HD 3D HDD (4K 3D) JPEG2000 PI – DSS Signaling Application stream PI - DSS network 4K 3D PI – DSS Signaling Application stream Live 4K

Aplikacje Internetu Przyszłości 4Kstreamer Zrealizowane prace 12 Warszawa, Maj 2013 Implementacja systemu strumieniowania 4K 3D Integracja sprzętowych kodeków i budowa dedykowanych modułów elektronicznych Implementacja symulatora sieci PI-DSS Integracja z siecią PI-DSS - natywna komunikacja Testy funkcjonalne i wydajnościowe w konfiguracji z symulatorem sieci PI-DSS i z węzłem sieci PI-DSS na platformie XEN

Aplikacje Internetu Przyszłości 4Kstreamer Wartości dodane 13 Warszawa, Maj 2013 Realizacja pierwszego w Polsce laboratorium wizualizacji treści 4K 3D Projekt i implementacja sprzętowego interfejsu akwizycji strumienia live do kamery 4K RedOne Opracowanie metody strumieniowania materiałów 4K 3D (sieci PI-DSS, IPv6, IPv4)

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Funkcjonalność 14 Warszawa, Maj 2013 Tworzenie scen z dostępnych obiektów 3D O reprezentacji wektorowej (siatki) O reprezentacji rastrowej (zdjęcia i filmy 3D) Tworzenie ekspozycji z przygotowanych scen Semantyczne wyszukiwanie eksponatów w sieci Interaktywne zwiedzanie ekspozycji Stereoskopowa wizualizacja 3D

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Współdziałanie z PI-CAN 15 Warszawa, Maj 2013 PI-CAN - Równoległy Internet Świadomy Przesyłanej Treści CP - Wydawca Treści CSS - Serwer Wyszukiwania Treści CS - Serwer Treści CC - Konsument Treści AAAS - Serwer Uwierzytelniania, Autoryzacji, Rozliczania DVM - Rozproszone Wirtualne Muzeum VEC - Kurator Wirtualnej Wystawy ESS - Serwer Wystaw i Scen SHS - Serwer Magazynowy SEE - Inteligentny Eksplorator Wystaw

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Scenariusze użycia z PI-CAN 16 Warszawa, Maj 2013 Publikacja treści Projektowanie scen z obiektami 3D Tworzenie tematycznych wystaw ze scen Umieszczenie treści na serwerach Rejestracja treści w CAN Pobieranie treści Wyszukiwanie wystawy Transmisja z wykorzystaniem różnych klas ruchu Pobieranie opisów wystaw i scen Progresywne pobieranie obiektów 3D Rekonstrukcja sceny i jej stereoskopowa wizualizacja

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Publikacja treści 17 Warszawa, Maj przygotowanie obiektów, opisów scen i wystaw 2 - przesłanie treści do Serwerów Magazynowych oraz Wystaw i Scen 3 - rejestracja treści na Serwerze Wyszukiwania Treści DVM - Rozproszone Wirtualne Muzeum VEC - Kurator Wirtualnej Wystawy ESS - Serwer Wystaw i Scen SHS - Serwer Magazynowy

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Pobieranie treści 18 Warszawa, Maj wyszukanie wystawy 2 - przesłanie informacji o wystawach o zadanych kryteriach 3 - progresywne pobieranie obiektów z oglądanej wystawy 4 - rekonstrukcja i wizualizacja scen z obiektami DVM - Rozproszone Wirtualne Muzeum ESS - Serwer Wystaw i Scen SHS - Serwer Magazynowy SEE - Inteligentny Eksplorator Wystaw

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Zrealizowane prace 19 Warszawa, Maj 2013 Implementacja komponentów DVM Integracja z PI-CAN Testy funkcjonalne Testy wykorzystania pasma podczas transmisji progresywnej obiektów 3D Testy funkcjonalne i wydajnościowe w konfiguracji z wieloma serwerami treści

Aplikacje Internetu Przyszłości Distributed Virtual Museum Wartości dodane 20 Warszawa, Maj 2013 Tworzenie i wizualizacja scen 3D z obiektów o rozproszonej lokalizacji Opracowanie i implementacja metody kodowania progresywnego „siatek 3D” Implementacja transmisji progresywnej w PI-CAN Interaktywna eksploracja wirtualnej przestrzeni 3D Użycie interfejsów bezdotykowych Zastosowanie „zanurzenia 3D w 3D” Przykład platformy klasy 3C (create, customize, contribute)

Aplikacje Internetu Przyszłości 21 Warszawa, Maj 2013