Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Małe spotkania doradczo- integracyjne- wnioski, rekomendacje
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Wolontariat – o co w tym wszystkim chodzi?
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Wychowawca klasy- role i zadania
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uwarunkowania rozwojowe aktywności społecznej i zawodowej dzieci i młodzieży z rodzin zastępczych Szprotawa 2012 Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie.
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
Kategoria dorosłości w andragogice
Instytucjonalne i pozainstytucjonalne wsparcie osób starszych
Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej.
Zabezpieczenia socjalne Seniorów
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Zmiany demograficzne w Polsce
STEREOTYPY NA TEMAT STAROŚCI
PORADNICTWO (zagadnienia ogólne)
Budowanie publicznego wizerunku starości
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej.
Prof. dr hab. Zdzisław Wołk Uniwersytet Zielonogórski Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej.
Zagadnienie wadliwej pomocy czyli jak nie pomagać… Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie.
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Publiczny wizerunek starości
„Poradnictwo dla osób starszych” Dr Daria Zielińska-Pękał
PRZECIWDZIAŁANIE NEGATYWNYM STEREOTYPOM NA TEMAT STAROŚCI
Co to jest WOLONTARIAT?.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Skuteczne motywowanie do zmiany
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
I Kwartalne Spotkanie w sprawie realizacji projektów systemowych w latach 2011 – 2013 Podziałanie i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Zabezpieczenia socjalne Seniorów
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Metody pracy z seniorami

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Cele pracy z seniorami Rozwijanie autorefleksji Budowanie więzi społecznych Wzmacnianie poczucia własnej wartości Akceptacja przeżywanego etapu życia Budowanie motywacji do aktywnego kierowania swoim życiem Trening twórczości

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Dla kogo? osób zainteresowanych własnym rozwojem osób poszukujących (odpowiedzi na pytania, rozwiązania problemów, ciekawych świata, otwartych) chętnych, nie będących pod jakąkolwiek presją

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Źródła trudności: wycofanie, rezygnacja utrwalenie w stereotypach dot. ról, życia, itd.. niechęć, agresja brak wsparcia własnego środowiska (rodzina, przyjaciele)

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Źródła trudności: opór (wynikający z lęku, przekonań religijnych, stereotypów społecznych (pranie mózgu, „psycholog”), wieku lub innych cech osób prowadzących,) Nie uwzględnienie specyfiki grupy (doświadczenie, język, oczekiwania)

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Jak pracować z seniorami? bez przymusu, bez obietnic, bez presji, „otwarte drzwi” w swobodnym tempie komunikatywny język elastyczna, bez bezrefleksyjnej ucieczki w plan czy schemat

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Jak pracować z seniorami? atmosfera zabawy, swobodnej wymiany myśli szacunek, partnerska relacja (bez tradycyjnego podziału nauczyciel- uczeń) unikanie patosu, nadęcia, ale i naiwności, infantylizmu czujność na potrzeby i specyfikę grupy

Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii Europejskiej Dziękuję