„Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w zimowej edycji Przedszkolak pełen zdrowia organizowanym przez Akademię Zdrowego Przedszkolaka pod hasłem „Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.
I Dzieci: definiowały pojęcie „zdrowie”, poznawały przygody „Zwierzątek ze zdrowego zakątka”, zgromadziły materiały i wykonały prace plastyczne, związane z tematem, i zaprezentowały je zaproszonym rodzicom.
II Dzieci: odwiedziły gabinet stomatologiczny, wcześniej przygotowując listę pytań do stomatologa, oglądały swoje zęby na ekranie, dowiedziały się, że wiertło dla dzieci nazywa się Maja (wiaterek) i Gucio (prysznic), wypróbowały jego działanie na własnej dłoni, dowiedziały się jak prawidłowo dbać o zęby, każde z dzieci otrzymało pastę Elmex.
III Dzieci: zaprosiły do szkoły pielęgniarza NZOZ KA- MED, słuchały bicia serca przez stetoskop, obserwowały pokaz opatrywania ran.
IV Dzieci: odwiedziły gabinet szkolnej Pani pielęgniarki, dowiedziały się do czego służą określone leki, obserwowały sposób opatrzenia rany.
V Dzieci: przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki wykonywały ćwiczenia z zakresu jogi, dowiedziały się, że w ciszy można odpocząć, zrelaksować się, bawiły się przy piosenkach o tematyce związanej z ruchem, ilustrując ich treść, uczestniczyły w „Walce z bakteriami” na szkolnym „Orliku”.
VI Dzieci: uczestniczyły w szkolnej „ Spartakiadzie ”, rywalizowały w różnorodnych zadaniach sprawnościowych pomiędzy oddziałami przedszkolnymi.
VII Dzieci: oglądały w lusterkach swoje zęby, wykonywały ćwiczenia ortofoniczne, uczyły się, jak prawidłowo myć zęby, dowiedziały się, że bakterie przyklejają się do rączek- tak samo jak confetti, obok umywalki zawiesiły „Dekalog czystego przedszkolaka”.
VIII Dzieci: rysowały kredkami pastelowymi swoją wizję bakterii i wirusów, kolorowały plansze z przedmiotami, które służą do codziennej higieny, tworząc „Kącik Czyścioszka”, tworzyły plansze ekspozycyjne, które prezentowały rodzicom.
IX Dzieci: smakowały naturalne produkty lecznice, choć imbir wykrzywiał im buzie, rozpoznawały naturalnych „pogromców bakterii” na zdjęciach.
X Dzieci: z pomocą chusteczek higienicznych ilustrowały treść wiersza „Katar”, tworzyły budowle obronne, przeciw wirusom i bakteriom.
XI Dzieci: z pudełek po chusteczkach higienicznych utworzyły obronny mur, który próbowały zaatakować bakterie, w dwóch zespołach rywalizowały o zwycięstwo.
XII Dzieci: wyciskały sok z cytrusów za pomocą różnorodnych przyborów kuchennych, pod opieką rodziców obsługiwały sokowirówkę, wyciskając sok z marchwi i jabłek, ze smakiem wypiły soki spożywając śniadanie.
XII Dzieci: wykonały naturalne syropy z owoców i warzyw oraz miodu, zasadziły cebulę w celu wyhodowania szczypioru.
XII Dzieci: częstowały samodzielnie przygotowanymi sokami, uczniów z całej szkoły, na corocznej degustacji zdrowych produktów, z okazji powitania wiosny, spożywały produkty żywnościowe wykonane przez uczniów i rodziców z klas starszych.
XV Dzieci: wyrażały hałas i ciszę do wysłuchanych utworów muzycznych poprzez swobodną ekspresję malarską, stworzyły ze swoich prac collage na temat:” W świecie ciszy i hałasu”, w skupieniu wsłuchiwały się w odgłos samodzielnie wykonanego scheikera z ryżu, uczestniczyły w wycieczce do marketu spożywczego w celu poszukiwania zdrowych produktów spożywczych, założyły hodowlę ziół z zakupionych w sklepie nasion.