Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
One Framework to rule them all
Advertisements

Podstawowe funkcje przegladarek.
Co to jest BIOS ? Piotr Pierzchalski kl. III B.
Rozszerzanie Visual Studio.NET 2008 Wrocławska Grupa.NET Paweł Hofman Wrocławska Grupa.NET
Odśmiecanie Grzegorz Timoszuk
Tomasz Smieszkoł - 15 stycznia
Dokumentowanie wymagań w języku XML
Zarządzanie konfiguracją Doskonalenie Procesów Programowych Wykład 6 Copyright, 2001 © Jerzy.
Eclipse jako IDE III a.
Integracja z Facebookiem (Facebook SDK)
WPROWADZENIE DO JĘZYKA JAVA
Wykład 2: Systemy klasy C.A.T. (Computer-Aided Translation)
Systemy operacyjne Bibliografia:
Projekt i implementacja aplikacji do zasilania bazy danych testowymi danymi Jacek Lis Promotor: prof. dr hab. inż. Włodzimierz KASPRZAK.
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
WebSphere Everyplace Micro Environment
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Dropbox.
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Spring IDE Spring Framework + Eclipse 1. Code-House Mała firma Duzi klienci Jeszcze większe aspiracje Nasze cele Promowanie komercyjnego wykorzystania.
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
1. Wstęp Norbsoft Sp. z o.o. od 2003 roku tworzy oprogramowanie dla urządzeń przenośnych, w szczególności telefonów komórkowych, specjalizując się w aplikacjach.
Architektura Systemu Źródło:
Telefon przyjazny programistom JAVA – szybkie wprowadzenie
Microsoft Expression Studio
Android - wprowadzenie
Instalacja i narzędzia. Beta-kod i maszyna wirtualna
Licencjonowanie narzędzi dla programistów
Mechanizm OLE ang. Object Linking and Embedding źródła:
Tworzenie aplikacji mobilnych
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Temat 2: Edytory HTML.
Sieciowe rozwiązania Dedicated Micros
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
„Kalkulator zużycia oraz kosztu energii elektrycznej online „
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
System komputerowy sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
Systemy operacyjne Krzysztof Rumanowski.
Kuba jakóbczak Michał Bożyk
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Rozwiązania biznesowe RIM. Czym jest RIM? kanadyjska firma Research In Motion założona w 1984 roku w Waterloo. producent znanej linii urządzeń BlackBerry.
PLAN PREZENTACJI: 1. WSTĘP 2. HISTORIA 3. PLATFORMA 4. WADY I ZALETY 5. TITANIUM vs PHONEGAP CJE 6. PRZYKŁAD.
Oprogramowaniem (software) nazywa się wszystkie informacje w postaci zestawu instrukcji i programów wykonywanych przez komputer oraz zintegrowanych danych.
Temat 1 Pojęcie systemu operacyjnego Opracował: mgr Marek Kwiatkowski.
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
PROJEKT I IMPLEMENTACJA APLIKACJI MOBILNEJ "INFORMATOR UO”. Autor: Marcin Marcinkowski Promotor: Dr Helena Kiriczenko.
Co to jest WPF? Silnik graficzny odpowiedzialny za renderowanie interfejsów (nie tylko!) użytkownika aplikacji dla Windows. Dostępny od.NET 3.0 (2006)
Android WYKŁAD 1. Kontakt Krzysztof Bzowski Tel B5 / 605
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
System lokalizacji GPS
Wady i zalety pracy w chmurze
SMB – Pierwszy projekt Michail Mokkas.
C# może więcej! Budowanie aplikacji mobilnych na platformy iOS/Android/Windows Phone przy użyciu narzędzi Xamarin Platform
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wprowadzenie do systemu Android
JavaBeans by Paweł Wąsala
Programowanie w Javie 1 Dr Robert Kowalczyk
Zapis prezentacji:

Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz Android – wstęp Michał Gmerek, Krzysztof Słodowicz

Historia pełna przeglądarka internetowa usługami Googla Mapy YouTube W lipcu 2005 roku Google zakupiło Android Inc., niewielką firmę z Kalifornii Cała historia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Android_(system_operacyjny) pełna przeglądarka internetowa usługami Googla Mapy YouTube pełny multitasking

Dalvik Dalvik – maszyna wirtualna systemu operacyjnego Android. Została zaprojektowana w taki sposób, aby było możliwe jej wydajne działanie na platformach wyposażonych w wolniejsze procesory oraz małą pamięć - na przykład urządzenia mobilne. Nie jest maszyną wirtualną Javy i używa własnego kodu bajtowego, jednak możliwa jest konwersjakodu bajtowego Javy do kodu Dalvika.

Wersje systemu Android

Cechy Androida Kompletność Otwartość Darmowa

Słownik pojęć IDE -  Integrated Development Environment w naszym przypadku będzie to Eclipse ADT - Android Development Tools wtyczka do Eclipsa JDK – Java Developer Kit paczka od Oracla dla Javy, jarki plus narzędzia do pisania, debugowania i monitorowania aplikacji javy SDK – Software Developer Kit – zestaw narzędzi dla programistów niezbędny w tworzeniu aplikacji – w naszym przypadku będzie to Android SDK

Instalacja IDE http://developer.android.com/sdk/index.html

Wybieranie odpowiedniej wersji SDK Manager

Pierwszy program…

Nasz projekt co i jak ?? Klasy źródłowe – tutaj piszemy nasz kod R.java – Klasa generowana przez środowisko, która łączy część programistyczną z zasobami.  Binarki - są generowane przez środowisko,mało interesujące, tutaj raczej nie zaglądamy. Zasoby (z ang. resources). Tutaj znajduje się wszystko co można oddzielić od kodu (obrazki, animacje, layouty, dźwięki, a nawet tekst) AndroidManifest.xml - Zawiera informacje która Aktywność (klasa) powinna zostać uruchomiona jako pierwsza, jakich zezwoleń wymaga aplikacja, jaką ma nazwę itd.

Projektowanie UI – część graficzna

Projektowanie UI – okno Outline i Properties

Projektowanie UI – część xml’owa

Odpalenie naszego projektu na fizycznym urządzeniu

Korzystanie z wirtualnego emulatora sprzętu