Omawianie lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: mgr Lidia Szklarska. W pracowni pisarza. Pisarz to człowiek, który pisze książki. Mówi się też o nim - autor książki. Aby książka mogła powstać,
Advertisements

Autor: Ewa Nowak Rok i Miejsce Wydania: Warszawa 2009
„Powieść o honorze, silnej woli i patriotyzmie.”
Debata : „Motywacja do nauki”.
OPOWIEŚĆ WIGILIJNA.
Chłopiec w pasiastej piżamie
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
„Moje ulubione książki”
Karoliny Kazimierczak
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
Zachęcamy do przeczytania książki „Mikołajek”
Wykonanie: Natalia Gielecińska Klasa IIe
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Harry Potter I Kamień Filozoficzny.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Co to jest Learning Chocolate i jak z niego korzystać?
,,Powiedz mi co czytasz, a powiem Ci kim jesteś’’
CO TO JEST TUX PAINT HMM.. MY WIEMY!.
Formy pracy z książką (lekturą)
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
JAK KORZYSTAĆ Z WSiPnet.pl
Inny świat, czyli niesamowita kraina książek
Od Informatyki do Biznesu
Jak napisać dobry tekst?
Czytelnictwo klas IV – VI Szkoły Podstawowej Zespołu szkół im. St
Dlaczego nie nale ż y ufa ć internetowym wypracowaniom, czyli b łę dy w „gotowcach”
„SYZYFOWE PRACE” - test znajomości książki.
Ferenc Molnar – życiorys ( prawdziwe nazwisko- Neumann )
PROJEKT MIKO Ł AJ KOPERNIK FAMILIADA VI c Scenografia sali nr 21.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
AGNIESZKA CHYLIŃSKA „LABIRYNT LUKRECJI”
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
Apetyt na czytanie Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”
CARLO COLLODI – „PINOKIO”
„Pinokio” Carlo Collodi
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień
Czyteliada, czyli jak propagować czytelnictwo Szkoła z klasą 2.0.
Jean-Jacques Sempé René Goscinny
Recenzja „Moja ulubiona ksiązka” Najlepsze cytaty z Waszych Prac.
KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ. Oglądamy propozycje z projektu Oglądamy propozycje z projektu KSIĄŻKI NASZYCH MARZEŃ.
Kiedy piszemy wielkie litery? Ola i Tomek nam to przedstawią.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Książka którą warto przeczytać
MÓJ KUMPEL Z KSIĄŻKI -KOSZMARNY KAROL
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 1
Pomysł na promocję książki.
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 3
Moje Książki, czyli co warto przeczytać
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
A Ty ile książek przeczytałeś w ubiegłym roku?
Autorka: Oliwia Kowalska Kl.3f
Edmund Niziurski Urodził się 10 lipca 1925 roku w Kielcach. Z zawodu był prawnikiem, ale pracował głównie jako dziennikarz . Zajmował się również twórczością.
Wychowanie przez czytanie
Tytuł – Moja ulubiona książka
Chłopcy z Placu Broni Sebastian.
Prezentacja o książce ''Matylda''
ULUBIONA KSIĄŻKA.
Książka łączy pokolenia
Książka którą warto przeczytać...
JAK NAPISAĆ PETYCJĘ ?.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
Zaangażowanie społeczne
DOBRE PRAKTYKI BIBLIOTEKA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W PRUCHNIKU.
Zapis prezentacji:

Omawianie lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”

Tematy lekcji Temat: Co nasz wzruszyło i zaciekawiło w utworze Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”. Temat: Elementy świata przedstawionego powieści „Chłopcy z Placu Broni. Temat: Czerwone koszule kontra Chłopcy z Placu Broni – porównanie dwóch wrogich drużyn. Temat: Zwykły szeregowiec a, tymczasem … portret Nemeczka. Temat: Ratujmy Nemeczka – bohatera powieści „Chłopcy z Placu Broni”. Temat: Jaką rolę w życiu budapeszteńskich chłopców odgrywał Plac Broni ?

WARTO PRZECZYTAĆ Tu znajdują się trzy linki z streszczeniem, filmem, i całą powieścią :) http://www.sciaga.pl/tekst/91929-92-chlopcy_z_placu_broni_streszczenie http://www.youtube.com/watch?v=fufhu9TElDw http://lubimyczytac.pl/ksiazka/10300/chlopcy-z-placu-broni

Co było na początku Zawsze na początku gdy zaczynamy omawiać lekturę pani robi kartkówkę w której sprawdza kto przeczytał książkę. Potem ją omawiamy np. jaki był Nemeczek lub jaki był Plac Broni. Ogólnie na zakończenie każdej lekcji pani zadaje pracę domową np. Napisać inne zakończenie książki lub napisać charakterystykę Nemeczka.

Moje Zdanie Moim zdaniem książka była naprawdę ciekawa i nie piszę tak bo pani mi kazała tylko po prostu była ona ciekawa, pełna emocji i wzruszająca pod koniec.

KONIEC! MAM NADZIEJĘ ZE TA PREZENTACJA SIĘ SPODOBAŁA I NAPRAWDĘ ZACHĘCAM DO PRZECZYTANIA I OBEJŻENIA „CHŁOPCY Z PLACU BRONI” AUTOR* OLIWIA SZEWCZAK Va