STATKI DAWNIEJ I OBECNIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Transport morski w Polsce
Poland-Singapore Joint Research Project
PRZEPISY Przepisy żeglugowe obowiązujące na śródlądowych drogach wodnych odnoszące się do żeglugi jachtowej: 1- prawo drogi, 2- sygnały wzrokowe i dźwiękowe,
TRANSPORT Roman Idczak.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
Ruch na makiecie modułowej MTP HOBBY 2010
Skażenie wód metalami ciężkimi (ołowiem, rtęcią, kadmem) stosowanymi w przemyśle i substancjami wypłukiwanymi z hałd odpadowych.
Klasyfikacja paliw.
Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
Statki pływające po Morzu Bałtyckim
3. Systemy transportowe – transport globalny
TRANSPORT MORSKI-POWTÓRZENIE
„Zachodniopomorski Szlak Żeglarski”
Projekt 2009 Technik spedytor.
OD WYDRĄŻONEGO PNIA DO ATOMOWEGO OKRĘTU PODWODNEGO
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
„Gdyby nie energia nie byłoby możliwe życie, ruch i przemiany”
ORLEN GAZ - lider rynku gazu płynnego
ŻAGLOWCE I JACHTY.
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
For Sale 1991 Toyota : MR2 Każdy potrzebuje takiej zabawki, znaleziono na eBay… Opis techniczny: Napęd stanowią 2 turbiny General Electric T-58-3s Działa.
Opiekunowie i tematy prac dyplomowych Katedra Maszyn Cieplnych
Dostawa towaru.
Zespół Szkół Szpitalnych
Transport produktów spożywczych
Technika przepływu materiałów i magazynowania
Kamil Rabski/Natalia Sajkowska
Rok budowy/ Built Długość / Lenght - 109,6 m Zanurzenie/ Draft - 6,8 m Tonaż / Tonnage GT Załoga&Studenci Crew & Cadets.
Energia wodna.
OD TRATWY DO ,,QUeeN MARY 2’’
Żurawie przeładunkowe
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
Maszyny Górnicze Górnictwo -dziedzina przemysłu obejmująca ogół działalności zmierzającej do wydobycia kopaliny i jej przygotowania w procesie wzbogacania.
Szkoła Podstawowa w Głobinie  Patryk Kwidziński – lider, administrator bloga  Piotr Dąbrowa  Magda Stachowicz  Wiktoria Radmacher  Nikola.
OCENA PRACY UKŁADÓW ENERGETYCZNYCH ZBIORNIKOWCÓW LNG PRZY ZASILANIU
23.Statek płynie po rzece z portu A do B z prędkością 15km/h, a z powrotem z prędkością 20km/h względem brzegu. Oblicz prędkość średnią statku na całej.
SPOSOBY POZYSKIWANIA ENERGII elektrycznej
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Zarządzanie Systemami Transportowymi wykład 04 TO/ZBwTM (II stopień)
Budowa żaglówki.
CZYM JEST STATEK? KILKA REFLEKSJI O CHARAKTERZE PRAWNYM STATKU Z PUNKTU WIDZENIA PRAKTYKI SSO WOJCIECH MIDZIAK ODWOŁAWCZA IZBA MORSKA PRZY SĄDZIE OKRĘGOWYM.
GDYNIA MIASTO Z MORZA.
DOKUMENTACJA TRANSPORTOWA I SPEDYCYJNA W OBROTACH HANDLOWYCH
Infrastruktura i inwestycje rozwojowe w sektorze energetycznym
Środki transportu wodnego
LOCJA.
Przemieszczanie się w życiu codziennym
Transport we Wrocławiu
ŚRODKI TRANSPORTU WODNEGO ANNA RAK PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy.
Kolejowe środki transportowe
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Silniki odrzutowe.
Pojazdy samochodowe do przewozu ładunków Środki transportu
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
GDYNIA MIASTO Z MORZA.
Prawo wodne oraz Program Operacyjny
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Ekologia.
Piractwo morskie.
Kateryna Kalashnyk Karol Guzowski
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
REMONTOWA SHIPBUILDING S.A.
Dokumenty przewozowe w transporcie wodnym i lotniczym
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
„Zastosowanie radiografii cyfrowej w badaniach materiałów o zróżnicowanej gęstości na przykładzie oceny stanu technicznego połączeń śrubowych na zabytkowym.
Zapis prezentacji:

STATKI DAWNIEJ I OBECNIE

ŻAGLOWCE Podział żaglowców na rodzaje jest trudny i wielowątkowy, generalnie jednak żaglowce klasyfikuje się właśnie ze względu na ich żagle, a dokładniej na rodzaj osprzętu żaglowego, czyli takielunek

ŻEGLOWCE DAWNIEJ OBECNIE

ŻAGLOWCE DAWNIEJ OBECNIE

PAROWCE W drugiej połowie XX wieku ilość parowców zaczęła się zmniejszać gdyż lepszy okazał się napęd spalinowy. Obecnie, poza statkami o napędzie nuklearnym, napęd turbiną parową wykorzystuje się sporadycznie na tankowcach transportujących ropę naftową, ze względu na dostępność taniego paliwa .

PAROWCE DAWNIEJ OBECNIE

PAROWCE DAWNIEJ OBECNIE

PROMY Promy morskie stanowią typ statków, który wykształcił się ze statków pasażerskich. Promy obsługują regularne połączenia między portami (tzw. żegluga wahadłowa). Bywają promy wyłącznie pasażerskie, ale obecnie wśród średnich i większych promów zdecydowanie dominują jednostki pasażersko-towarowe

PROMY DAWNIEJ OBECNIE

PROMY DAWNIEJ OBECNIE

TANKOWCE Statek-cysterna, przeznaczony do transportowania materiałów płynnych. Tankowce należą do największych statków handlowych. W przeciwieństwie do innych frachtowców nie posiadają ładowni, a zbiorniki ładunkowe – załadunek/wyładunek odbywa się za pośrednictwem systemu rurociągów i pomp.

TANKOWCE DAWNIEJ OBECNIE Tankowce są przeznaczone

TANKOWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek-cysterna spec

KONTENEROWCE Kontenerowiec, dawniej pojemnikowiec – statek specjalnie wyposażony w prowadnice i przeznaczony do przewozu kontenerów, przy założeniu ich pionowego załadunku i wyładunku.

KONTENEROWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek specjalny do przeworzenia kontenerów.

KONTENEROWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek specjalny do przeworzenia kontenerów.

TYM SLAJDEM KOŃCZYMY DZISIEJSZĄ PREZENTACJE

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ MATEUSZ ROSA I PATRYK SOWINSKI