STATKI DAWNIEJ I OBECNIE
ŻAGLOWCE Podział żaglowców na rodzaje jest trudny i wielowątkowy, generalnie jednak żaglowce klasyfikuje się właśnie ze względu na ich żagle, a dokładniej na rodzaj osprzętu żaglowego, czyli takielunek
ŻEGLOWCE DAWNIEJ OBECNIE
ŻAGLOWCE DAWNIEJ OBECNIE
PAROWCE W drugiej połowie XX wieku ilość parowców zaczęła się zmniejszać gdyż lepszy okazał się napęd spalinowy. Obecnie, poza statkami o napędzie nuklearnym, napęd turbiną parową wykorzystuje się sporadycznie na tankowcach transportujących ropę naftową, ze względu na dostępność taniego paliwa .
PAROWCE DAWNIEJ OBECNIE
PAROWCE DAWNIEJ OBECNIE
PROMY Promy morskie stanowią typ statków, który wykształcił się ze statków pasażerskich. Promy obsługują regularne połączenia między portami (tzw. żegluga wahadłowa). Bywają promy wyłącznie pasażerskie, ale obecnie wśród średnich i większych promów zdecydowanie dominują jednostki pasażersko-towarowe
PROMY DAWNIEJ OBECNIE
PROMY DAWNIEJ OBECNIE
TANKOWCE Statek-cysterna, przeznaczony do transportowania materiałów płynnych. Tankowce należą do największych statków handlowych. W przeciwieństwie do innych frachtowców nie posiadają ładowni, a zbiorniki ładunkowe – załadunek/wyładunek odbywa się za pośrednictwem systemu rurociągów i pomp.
TANKOWCE DAWNIEJ OBECNIE Tankowce są przeznaczone
TANKOWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek-cysterna spec
KONTENEROWCE Kontenerowiec, dawniej pojemnikowiec – statek specjalnie wyposażony w prowadnice i przeznaczony do przewozu kontenerów, przy założeniu ich pionowego załadunku i wyładunku.
KONTENEROWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek specjalny do przeworzenia kontenerów.
KONTENEROWCE DAWNIEJ OBECNIE Statek specjalny do przeworzenia kontenerów.
TYM SLAJDEM KOŃCZYMY DZISIEJSZĄ PREZENTACJE
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ MATEUSZ ROSA I PATRYK SOWINSKI